Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade die u met uw auto aan anderen veroorzaakt. Met de allriskverzekering is ook vrijwel alle schade aan uw eigen auto verzekerd.
Hieronder staat welke schade door of aan uw auto verzekerd is.
U bent verzekerd voor schade die u met uw auto veroorzaakt aan anderen of andermans auto of spullen. Dit is een wettelijk verplichte verzekering.
Het vervoer van u en uw auto na een ongeval is verzekerd.
Bij diefstal of total loss binnen 12 maanden na de aanschaf, ontvangt u de volledige aanschafwaarde. In de 13e t/m 36e maand geldt een gunstige afschrijvingsregeling.
Voor auto's met een cataloguswaarde boven € 50.000,- gelden aanvullende beveiligingseisen.
Bij alle schade heeft u vrije keuze wie de reparatie uitvoert. Bij herstel door een samenwerkende reparateur geldt een aantal voordelen voor u.
Herstelt een samenwerkend bedrijf uw schade? Dan: - Heeft u geen eigen risico; - Krijgt u gratis vervangend vervoer tijdens de reparatie; - Betalen wij de schade rechtstreeks aan de reparateur.
Schade door bijvoorbeeld brand, hagel, bliksem, overstroming of aanrijding met een dier is verzekerd.
Kosten van ruitreparatie vergoeden wij alleen als de reparatie is uitgevoerd door een samenwerkend bedrijf van ZLM. Ruitvervanging is bij elke reparateur verzekerd. Alleen geldt er een verschil in het eigen risico.
Bij ruitvervanging is het eigen risico bij samenwerkende herstelbedrijven € 45,-. Bij andere reparateurs is dit € 135,-.
Schade door (een poging tot) inbraak in uw auto is verzekerd.
Spullen die in uw auto liggen zijn niet verzekerd. Hiervoor moet u een inboedelverzekering afsluiten.
Alle schade aan uw eigen auto is verzekerd. Ook als het uw eigen schuld is.
Pechhulp in het buitenland is standaard verzekerd. U heeft recht op hulp bij het vervoer van uw auto naar een garage.
Is uw auto binnen 2 dagen niet te herstellen, dan vervoeren wij uw auto naar Nederland.
U bent gratis verzekerd voor verhaalsbijstand. Heeft u schade of letsel door een andere verkeersdeelnemer? Dan verhalen wij dit gratis op de veroorzaker.
Accessoires zijn tot maximaal € 2.500,- per schadegebeurtenis standaard meeverzekerd.
Als accessoires gestolen zijn, moet u ons de originele aankoopnota's laten zien. Boven € 2.500,- zijn accessoires alleen verzekerd als u deze aan ons heeft opgegeven en wij ze hebben meegenomen bij het bepalen van het verzekerd bedrag.
In sommige gevallen zijn wij wettelijk wel verplicht om de schade van de tegenpartij te vergoeden. Deze schade verhalen wij dan later op u.
Schade tijdens verhuur of vervoer tegen betaling is niet verzekerd.
U bent niet verzekerd voor schade die ontstaat tijdens een wedstrijd (zoals een straatrace). U bent ook niet verzekerd als u op een racecircuit rijdt.
Schade aan de bestuurder en inzittenden kunt u verzekeren met de Schadeverzekering voor Inzittenden (SVI).
€ 135,- bij schade aan uw eigen auto of een ruitvervanging. Bij herstel door een samenwerkend bedrijf geldt: geen eigen risico bij autoschade en bij een ruitvervanging eigen risico van € 45,-.
U bent verzekerd in Europa, Israël, Marokko, Tunesië en Turkije. Bij de polis krijgt u het internationaal verzekeringsbewijs. Daarop staat precies in welke landen u verzekerd bent.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per maand betaalt u een toeslag. U kunt het bedrag zelf overmaken, bij maandelijkse betaling kunt u het ook automatisch laten incasseren.
Voor elk jaar dat u geen schade claimt, ontvangt u premiekorting (tot een maximum van 70%). Als u schade claimt, dan kan de korting (deels) vervallen. Of u betaalt een toeslag.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
U kunt uw verzekering dagelijks schriftelijk, per mail of telefonisch opzeggen.