Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Kunt u onverwacht niet op reis of moet u een reis afbreken? Dan vergoedt deze verzekering kosten die u niet terugkrijgt.
Op deze kaart staan de belangrijkste annuleringsredenen. U krijgt ook een vergoeding bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur.
Wij keren uit bij overlijden, een ongeval, ernstige ziekte, onverwachte medische behandeling of orgaandonatie. Of als u door complicaties bij uw zwangerschap niet kunt reizen.
We keren uit bij overlijden, een ongeval, ernstige ziekte of onverwachte medische behandeling van u, een verzekerde of een familielid in de 1ste of 2de graad.
Familie in de 1e graad: uw (ex)echtgeno(o)t(e) of de persoon met wie u samenwoont en met wie u een geregistreerd partnerschap of een samenlevingsovereenkomst heeft, ouders, kinderen, adoptie-, pleeg- of stiefkinderen, schoonouders. Familie in de 2e graad: broers, zussen, schoonzonen- en dochters, zwagers, schoonzusters, grootouders en kleinkinderen.
We keren uit als u de reis annuleert omdat u een nieuwe baan hebt gekregen nadat u werkloos bent geweest.
Het moet gaan om een baan van minimaal 20 uur per week en voor minimaal 6 maanden.
We keren uit als u de reis annuleert omdat u onverwacht een huurwoning toegewezen krijgt of als u eigenaar wordt van een nieuwbouwwoning.
Als een van de onderdelen van uw samengestelde reis onvoorzien uitvalt, bent u verzekerd tot maximaal de annuleringskosten van de overige onderdelen. Dit geldt alleen als de vervoerder, verhuurder en/of reisorganisatie de kosten voor annulering niet vergoedt en niet voor vervanging kan zorgen.
U bent tijdens de hele reis verzekerd voor afbrekingskosten. U heeft recht op een vergoeding als u tijdens de reis vroegtijdig moet terugkeren naar Nederland als gevolg van een reden zoals omschreven in de polisvoorwaarden.
Indien bij het boeken van de reis zodanige omstandigheden bekend of aanwezig waren, dat het te verwachten viel dat de reis geannuleerd respectievelijk afgebroken zou moeten worden.
Annulering wegens een natuurramp, epidemie of aanslag in het vakantieland is niet verzekerd. De reisorganisatie of het Calamiteitenfonds vergoedt soms (een deel van) de schade.
Een voorbeeld hiervan zijn de annuleringen in verband met COVID-19, deze valt niet onder de dekking van polis.
Als een onderdeel van uw reis uitvalt doordat er onvoldoende deelnemers zijn. Uw boeking moet voor het begin van uw reis gegarandeerd zijn. Er is ook geen dekking indien het uitvallende onderdeel alleen een evenement betreft dat niet doorgaat zoals een concert, cursus of wedstrijd.
We vergoeden de annuleringskosten tot maximaal de reissom inclusief de toeslagen die u heeft (aan)betaald tot maximaal het verzekerd bedrag dat op de polis staat vermeld.
De verzekering heeft een wereldwijde dekking.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef verandering in uw situatie zo snel mogelijk door.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, halfjaarlijks of eenmaal per jaar betaalt. Maandbetaling vindt plaats door middel van automatische incasso en voor de overige betaaltermijnen kunt u ook kiezen om het zelf over te maken.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De dekking is alleen geldig voor reizen geboekt vanaf de ingangsdatum van de verzekering of binnen 7 dagen voor aanvang van de verzekering. De dekking eindigt direct na de op de boekingsnota vermelde einddatum van de reis of direct op de datum van annuleren of afbreken van de reis.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. De verzekering stopt dan een maand later. Dit kunt u schriftelijk doen, via de mail of via de 24/7 berichtenservice op ons website.