Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering beschermt u tegen de financiële gevolgen van schade aan uw inventaris en/of uw goederen.

Wat is verzekerd?

De verzekering vergoedt schade door brand, bliksem, diefstal na inbraak en vandalisme, wateroverlast, storm, hagel en sneeuw. Ook is schade door lekkage door breuk waterleidingen, neerslag, sneeuwdruk en wateraccumulatie verzekerd.

Inventaris en voorraad

De inventaris vergoeden we op basis van nieuwwaarde indien de schade niet hersteld kan worden. Is herstel mogelijk dan betalen wij de herstelkosten. Bij de voorraad vergoeden wij het verschil tussen de marktwaarde van de goederen en de restwaarde. Is herstel mogelijk dan betalen wij de herstelkosten.

Kosten om de schade te beperken

Wij vergoeden de kosten die u moet maken om de acute schade zoveel mogelijk te beperken.

Koelschade

Wij vergoeden de schade door bederf aan de inhoud van koelkasten en diepvriezers als deze kapot gaan.

Keuze: huurdersbelang

Alle veranderingen of aanpassingen die u als huurder aan uw pand hebt aangebracht vallen onder de dekking van deze verzekering tot maximaal 10% van het verzekerd bedrag. Het is mogelijk om een hoger bedrag te verzekeren. Overleg in dat geval met uw adviseur.

Wat is niet verzekerd?

Wij keren niet uit bij een aardbeving, overstroming, slijtage of constructiefouten. Ook schade door opzet en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Schade door software

Schade aan computers of bestanden door niet goed werkende software is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd gedekt. Check uw polisvoorwaarden of vraag uw adviseur.

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt een standaard eigen risico dat afhankelijk is van het verzekerd bedrag. Raadpleeg hiervoor uw polis.U kunt kiezen voor een verdubbeling van het eigen risico tegen premiekorting.

Afspraken

Als u niet voldoet aan de afspraken over bijvoorbeeld preventie die wij met u gemaakt hebben, keren wij niet altijd uit.

Waar ben ik gedekt?

U heeft dekking voor locaties in Nederland die op het polisblad vermeld staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, halfjaarlijks of éénmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso of u maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De looptijd van de verzekering is 1 jaar tenzij anders wordt aangegeven. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering direct opzeggen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het doorlopen van de eerste contractsduur kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van een maand.