Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade veroorzaakt door uw kampeerauto. De Wettelijke aansprakelijkheid (WA) is verplicht.

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade door uw kampeerauto verzekerd is.

Aansprakelijkheid (WA)

U bent verzekerd als u en/of verzekerden aansprakelijk worden gesteld voor schade aan personen en/of zaken, met inbegrip U van daaruit voortvloeiende schade, veroorzaakt met of door uw kampeerauto.

Hulpverlening na een ongeval

U heeft na een ongeval recht op hulp en/of vergoeding van kosten indien de hulpverlening en/of kosten tot stand is gekomen in overleg met en na toestemming van de hulpcentrale welke staat vermeld op uw groene kaart.

Reparatie

Niet verzekerd.

Keuze: schadeverzekering voor inzittenden

Deze dekking is apart mee te verzekeren.

Wat is niet verzekerd?

U bent onder andere niet verzekerd als de bestuurder geen geldig rijbewijs heeft. Of bij misbruik van alcohol of drugs door de bestuurder. Ook wanneer gereden wordt tijdens bijvoorbeeld snelheidsritten is er geen dekking. Wanneer de kampeerauto gebruikt wordt voor andere dan particuliere doeleinden is er geen dekking.

Diefstal of total loss

Niet verzekerd.

Schade door brand of natuur

Niet verzekerd.

Inboedel

Niet verzekerd.

Ruitschade

Niet verzekerd.

Schade aan eigen camper

Niet verzekerd.

Pechhulp

Niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Voor de WA-dekking geldt standaar geen eigen risico, tenzij anders vermeld op het polisblad.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt een verkeersongeval in alle landen (die niet zijn doorgekruist) zoals vermeld op de Groene kaart welke is afgegeven bij uw motorrijtuigverzekering. Ieder jaar ontvangt u een nieuwe Groene kaart.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, halfjaarlijks of eenmaal per jaar betaald. Maandbetaling vindt plaats door middel van automatische incasso en voor de overige betaaltermijnen kunt u ook kiezen om het zelf over te maken.

Beloning bij geen schade

Voor elk jaar dat u geen schade claimt, kunt u premiekorting krijgen. Tot een maximum van 75%. Als u wel een schade claimt, dan kan de korting (deels) vervallen of u betaalt een toeslag.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De verzekering eindigt onder andere bij de volgende gevallen: eigendomsoverdracht, totaal verlies na schade/diefstal, stalling in het buitenland, opzegging door u of ons. Ook wanneer de premie niet op tijd betaald wordt, bestaat de mogelijkheid dat de dekking door ons wordt beƫindigd.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. De verzekering stopt dan een maand later. Dit kunt u schriftelijk doen, via de mail of via de 24/7 berichtenservice op onze website.