Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Gedekt zijn de bedrijfsschade of noodzakelijke extra kosten die het gevolg zijn van stilstand of verstoring van jouw beroep, bedrijf of bedrijfsactiviteiten door een gedekte gebeurtenis.

Extra informatie

Dit document is met zorg samengesteld en hoort bij een standaard verzekeringsproduct. Het maakt geen deel uit van de verzekeringsovereenkomst. Heb je vragen over dit verzekeringsproduct raadpleeg dan jouw adviseur.

Wat is verzekerd?

Jouw schade is verzekerd wanneer je activiteiten stilvallen of verstoord worden door een gedekte gebeurtenis.

Extra informatie

Kom je er niet uit? Neem dan contact op met jouw verzekeringsadviseur.

Schadevergoeding

Je verzekert de brutowinst die je misloopt door omzet- of productverlies of noodzakelijke extra kosten.

Extra informatie

Let op, jouw schade is alleen gedekt tijdens de uitkeringstermijn. Deze termijn kies je zelf.

Storing nutsvoorzieningen

Is jouw schade het gevolg van een storing in de levering van elektriciteit, water of gas? Dan is dat verzekerd wanneer die storing langer dan zes uur duurt.

Verzekerd bedrag

Het verzekerde bedrag is gebaseerd op de brutowinst van jouw bedrijf over het laatste volledige boekjaar.
Tijdens het lopende jaar krijg je standaard Garantie tegen onderverzekering als je ieder jaar aan ons doorgeeft wat jouw brutowinst of exploitatiekosten zijn geweest.Kies je de dekking Extra kosten? Dan bepaal je zelf welk bedrag je wilt verzekeren.

Extra informatie

Let op. Voor de dekking Extra kosten geldt dat je verzekerd bent tot maximaal het door jou gekozen verzekerde bedrag.

Kosten voor het vaststellen

Na een schade vergoeden we de redelijke kosten voor het vaststellen ervan.
Ook de redelijke kosten die je maakt om verdere schade te beperken of te voorkomen zijn gedekt.

Wat is niet verzekerd?

  • De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder geven we daar enkele voorbeelden van. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met jouw verzekeringsadviseur.

Boetes

Boetes die jouw bedrijf krijgt, bijvoorbeeld omdat jouw bedrijf stil lag en je niet aan je verplichtingen kon voldoen, zijn niet gedekt.

Huur

Huuropbrengsten die je misloopt vanwege de schade aan jouw gebouw of inventaris zijn niet gedekt.

Reconstructiekosten

De kosten die je moet maken voor reconstrueren van jouw (financiële) administratie zijn niet gedekt. Ook de kosten die je moet maken om materiële zaken, zoals mallen of tekeningen, te reconstrueren of te reproduceren zijn niet gedekt.

Opzet, roekeloosheid, verboden activiteiten, fraude en molest

Je krijgt nooit een vergoeding voor schade die het gevolg is van opzettelijk handelen, roekeloosheid, een verboden activiteit, fraude of molest.

Extra informatie

Fraudeer je bij het afsluiten van de verzekering, of bij het claimen van een schade? Dan zullen wij bovendien de verzekering beëindigen.

Aardbeving en overstroming

Schade die is ontstaan door een aardbeving is niet gedekt. Ook niet als die het gevolg is van de winning van gas, olie, zout of delfstoffen. Schade die is ontstaan door het bezwijken of overlopen van dijken, sluizen of andere waterkeringen is ook niet gedekt.

Materiële schade

Materiële schade wordt niet gedekt door deze verzekering. Hiervoor bestaan andere verzekeringen voor bijvoorbeeld gebouwen of roerende zaken.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt geen eigen risico.

Overstroming

Schade door een overstroming is niet verzekerd.

Uitkeringstermijn

Deze verzekering keert alleen uit gedurende de periode van de uitkeringstermijn. Je kiest zelf de uitkeringstermijn. Je kunt kiezen tussen 26, 52, 78, 104 of 156 weken

Extra informatie

Welke uitkeringstermijn je nodig hebt is onder meer afhankelijk van jouw beroep of bedrijfsactiviteiten, waar je dit uitvoert en van welke zaken je daarbij gebruikt maakt. Het is voor de continuïteit van jouw bedrijf belangrijk om een goede keuze te maken.

Afspraken

Soms gelden er afspraken, bijvoorbeeld voor preventieve maatregelen. Het is belangrijk dat je nagaat of je hieraan voldoet. Doe je dat niet? Dan kan dat gevolgen hebben voor jouw recht op schadevergoeding

Extra informatie

Let op, niet alle afspraken zijn opgenomen in de voorwaarden. Er kunnen ook afspraken zijn opgenomen in clausules bij jouw polis.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de locaties in Nederland die op je polisblad vermeld staan. 

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt of je hebt schade, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je jouw premie maandelijks, per kwartaal, halfjaarlijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij de maandelijkse, kwartaal of halfjaarlijkse premiebetaling is automatische incasso verplicht. De jaarlijkse premie kun je ook via een automatische incasso laten afschrijven of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

De verzekering is dagelijks opzegbaar, met een maand opzegtermijn. Je kunt je verzekering opzeggen via jouw eigen adviseur. Meer informatie over de bij ons aangesloten advieskantoren vindt u op onze site: www.raadhoven.nl.