Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Gedekt zijn de bedrijfsschade, toename van de exploitatiekosten of noodzakelijke extra kosten die het gevolg zijn van stilstand of verstoring van uw beroep, bedrijf of bedrijfsactiviteiten door een gedekte gebeurtenis.
Dit document is met zorg samengesteld en hoort bij een standaard verzekeringsproduct. Het maakt geen deel uit van de verzekeringsovereenkomst. Heb je vragen over dit verzekeringsproduct raadpleeg dan jouw adviseur.
Jouw schade is verzekerd wanneer je activiteiten stilvallen of verstoord worden door een gedekte gebeurtenis.
Kom je er niet uit? Neem dan contact op met jouw verzekeringsadviseur.
Je verzekert de brutowinst die je misloopt door omzet- of productverlies of noodzakelijke extra kosten.
Let op, jouw schade is alleen gedekt tijdens de uitkeringstermijn. Deze termijn kies je zelf.
Is jouw schade het gevolg van een storing in de levering van elektriciteit, water of gas? Dan is dat verzekerd wanneer die storing langer dan zes uur duurt.
Het verzekerde bedrag is gebaseerd op de brutowinst van je bedrijf, of je exploitatiekosten, over het laatste volledige boekjaar.
Tijdens het lopende jaar krijg je standaard Garantie tegen onderverzekering als je ieder jaar aan ons doorgeeft wat jouw brutowinst of exploitatiekosten zijn geweest.
Kies je de dekking Extra kosten? Dan bepaalt u zelf welk bedrag je wilt verzekeren
Let op. Voor de dekking Extra kosten geldt dat u verzekerd bent tot maximaal het door u gekozen verzekerde bedrag.
Na een schade vergoeden we de redelijke kosten voor het vaststellen ervan.
Ook de redelijke kosten die je maakt om verdere schade te beperken of te voorkomen zijn gedekt.
De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder geven we daar enkele voorbeelden van. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met jouw verzekeringsadviseur.
Boetes die jouw bedrijf krijgt, bijvoorbeeld omdat jouw bedrijf stil lag en je niet aan je verplichtingen kon voldoen, zijn niet gedekt.
Huuropbrengsten die je misloopt vanwege de schade aan jouw gebouw of inventaris zijn niet gedekt.
De kosten die je moet maken voor reconstrueren van jouw (financiële) administratie zijn niet gedekt. Ook de kosten die je moet maken om materiële zaken, zoals mallen of tekeningen, te reconstrueren of te reproduceren zijn niet gedekt.
Je krijgt nooit een vergoeding voor schade die het gevolg is van opzettelijk handelen, roekeloosheid, een verboden activiteit, fraude of molest.
Fraudeer je bij het afsluiten van de verzekering, of bij het claimen van een schade? Dan zullen wij bovendien de verzekering beëindigen.
Schade die is ontstaan door een aardbeving is niet gedekt. Ook niet als die het gevolg is van de winning van gas, olie, zout of delfstoffen. Schade die is ontstaan door het bezwijken of overlopen van dijken, sluizen of andere waterkeringen is ook niet gedekt.
Materiële schade wordt niet gedekt door deze verzekering. Hiervoor bestaan andere verzekeringen voor bijvoorbeeld gebouwen of roerende zaken.
Voor deze verzekering geldt geen eigen risico.
Schade door een overstroming is niet verzekerd.
Deze verzekering keert alleen uit gedurende de periode van de uitkeringstermijn. Je kiest zelf de uitkeringstermijn. Je kunt kiezen tussen 26, 52, 78, 104 of 156 weken
Welke uitkeringstermijn je nodig hebt is onder meer afhankelijk van jouw beroep of bedrijfsactiviteiten, waar je dit uitvoert en van welke zaken je daarbij gebruikt maakt. Het is voor de continuïteit van jouw bedrijf belangrijk om een goede keuze te maken.
Soms gelden er afspraken, bijvoorbeeld voor preventieve maatregelen. Het is belangrijk dat je nagaat of je hieraan voldoet. Doe je dat niet? Dan kan dat gevolgen hebben voor jouw recht op schadevergoeding
Let op, niet alle afspraken zijn opgenomen in de voorwaarden. Er kunnen ook afspraken zijn opgenomen in clausules bij jouw polis.
De dekking van deze verzekering geldt alleen voor schades die zijn ontstaan binnen Nederland.
Als je de verzekering aanvraagt en al je een schade meldt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.
Je kunt kiezen of je jouw premie maandelijks, per kwartaal, halfjaarlijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij de maandelijkse, kwartaal of halfjaarlijkse premiebetaling is automatische incasso verplicht. De jaarlijkse premie kun je ook via een automatische incasso laten afschrijven of je maakt zelf het bedrag over.
De verzekering begint op de datum die in de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
De verzekering is dagelijks opzegbaar, met een maand opzegtermijn. Je kunt je verzekering opzeggen via jouw eigen adviseur. Meer informatie over de bij ons aangesloten advieskantoren vindt u op onze site: www.raadhoven.nl.