Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan uw caravan of vouwwagen. Of schade die uw losgekoppelde caravan of vouwwagen veroorzaakt aan anderen en hun spullen. Dit is de basisdekking. U kunt kiezen voor aanvullende dekkingen.

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade door of aan jouw caravan of vouwwagen verzekerd is.

Keuze: hulpverlening na een ongeval

Wij vergoeden onder andere het slepen, het vervangend verblijf en het vervoer naar huis bij een ongeluk, ziekte of noodreparatie.

Extra informatie

U kunt zelf kiezen of u de dekking Hulpverlening en/of de dekking Vervangend Vervoer wilt meeverzekeren.

Diefstal of total loss

Is uw caravan of vouwwagen gestolen? Dan vergoeden wij de verzekerde waarde zoals die staat aangegeven op het polisblad. Is uw caravan/vouwwagen beschadigd en kan deze niet meer gerepareerd worden? Dan vergoeden wij de verzekerde waarde verminderd met de waarde van de restanten

Extra informatie

U heeft waardegarantie voor de waarde van uw caravan of vouwwagen. U kunt kiezen uit 1, 3 of 5 jaar waardegarantie. Op het polisblad staat het verzekerde bedrag en de looptijd die u gekozen heeft voor de waardegarantie.

Reparatie

U kiest zelf wie de schade repareert. De Europeesche werkt samen met Omnia, een samenwerkingsverband van caravanherstel-bedrijven. Zij geven uitgebreide garantie op reparaties. Laat u de schade repareren bij een Omnia-herstelbedrijf? Dan bespaar je € 150,- op het eigen risico.

Schade door brand of natuur

Schade door bijvoorbeeld brand, bliksem, ontploffing of storm is standaard verzekerd.

Extra informatie

Hagelschade valt hier niet onder. Dit kunt u los meeverzekeren.

Keuze: schade door hagel en storm

Schade door hagel kunt u extra meeverzekeren. Stormschade is standaard verzekerd.

Keuze: inboedel

Spullen in de caravan of vouwwagen zijn verzekerd, zoals servies, beddengoed en kleding. Of wij de schade vergoeden, hangt af van hoe de spullen zijn opgeborgen (in een gesloten kast of uit het zicht). En of uw caravan op slot was.

Keuze: uitrusting

U kunt er voor kiezen om schade aan de voortent/luifel of accessoires zoals een schotelantenne mee te verzekeren.

Keuze: pechhulp

U kunt ervoor kiezen om pechhulp mee te verzekeren. Pechhulp is onderdeel van de dekking Hulpverlening. Deze dekking biedt onder andere hulp bij pech onderweg met de caravan of vouwwagen.

Keuze: Particuliere verhuur

U kunt de particuliere verhuur aan een privépersoon meeverzekeren. Het gaat dan om verhuur voor recreatief gebruik. Wanneer u voor deze dekking kiest, bent u op dat moment verzekerd voor dezelfde dekkingen als de dekkingen die u gekozen heeft.

Wat is niet verzekerd?

  • Is de caravan of vouwwagen aan uw auto gekoppeld? Dan gelden dezelfde uitsluitingen als bij een autoverzekering. Wij vergoeden bijvoorbeeld geen schade door opzet of bij rijden zonder rijbewijs. Of door misbruik van alcohol of drugs.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Gebruik voor diefstalpreventie van uw caravan of vouwwagen goedgekeurde sloten. Een overzicht van goedgekeurde sloten en andere beveiligingsmiddelen kunt u bij ons opvragen. 

Eigen risico

Het standaard eigen risico is € 225,- per gebeurtenis. U kunt ook kiezen voor een eigen risico van € 0,-. Hiervoor betaalt u een premietoeslag.

Stallen

Uw caravan of vouwwagen is ook verzekerd in een overdekte en bewaakte stalling.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt schade in Nederland en in de rest van Europa.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en beperken. Meld schade zo snel mogelijk en geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, halfjaarlijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij de maandelijkse, kwartaal of halfjaarlijkse premiebetaling is automatische incasso verplicht. De jaarlijkse premie kunt u ook via een automatische incasso laten afschrijven of u maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

De verzekering is dagelijks opzegbaar, met een maand opzegtermijn. U kunt uw verzekering opzeggen via uw eigen adviseur. Meer informatie over de bij ons aangesloten advieskantoren vindt u op onze site: www.raadhoven.nl.