Deze verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Gedekt is schade aan jouw gebouw, inclusief alles wat daar normaal gesproken bijhoort. Zoals een verwarmingsketel, zonnepanelen of de funderingen.

Wat is verzekerd?

Het gebouw is verzekerd tegen schade door onder meer brand, ontploffing, storm, hevige lokale regenval, hagel, wateropeenhoping, aanrijding en vandalisme

Verzekerd bedrag

Het verzekerde bedrag voor het gebouw is gebaseerd op de herbouwwaarde ervan. Dit bedrag staat in jouw polis, en geldt als maximale vergoeding bij schade

Extra kosten na schade

Kosten die je na een schade moet maken zijn ook verzekerd. Zo vergoeden we de redelijke kosten voor het vaststellen van de schade, en om verdere schade te beperken of te voorkomen.

Huur

Kun je het gebouw vanwege de schade niet meer verhuren? Dan vergoeden we de misgelopen huurinkomsten. Deze vergoeding is gemaximeerd tot 20% van het verzekerde bedrag voor het gebouw.

Tuinaanleg

Is er ook schade ontstaan aan de tuin bij uw gebouw? Dan vergoeden we de kosten voor het opnieuw aanleggen daarvan. Deze vergoeding is gemaximeerd tot 20% van het verzekerde bedrag voor het gebouw.

Aanpassingen in het ontwerp of de constructie

Is de schade aan het gebouw het gevolg van een ontwerp- of constructiefout? Dan vergoeden wij de kosten die je moet maken om dit aan te passen. Zoals de kosten voor een aangepast ontwerp en het herstellen van de constructie. Deze vergoeding is gemaximeerd op 20% van het verzekerde bedrag voor het gebouw

Contra-expert

Heb je schade? Dan wordt deze vastgesteld door onze expert. Je kunt ook zelf een expert inschakelen. Dit noemen we een contra-expert. De kosten voor een contra-expert vergoeden wij ook, voorzover deze redelijk zijn.

Keuze: keuze: Glas

Glas van het gebouw is verzekerd wanneer dit breekt door een onvoorziene gebeurtenis, of door een mankement aan het glas of het bevestigingsmateriaal.

Wat is niet verzekerd?

De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder geven we daar enkele voorbeelden van. Raadpleeg de polisvoorwaarden voor een volledig overzicht van de dekking en de uitsluitingen. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met jouw verzekeringsadviseur.

Schade door grondwater

Schade die is ontstaan door grondwater is niet gedekt.

Onderdelen die niet bij het gebouw horen

Schade aan onderdelen die niet bij het gebouw horen is niet gedekt. Zoals zonweringen, antennes of lichtreclames

Opzet, roekeloosheid, verboden activiteiten, fraude en molest

Je krijgt nooit een vergoeding voor schade die het gevolg is van opzettelijk handelen, roekeloosheid, een verboden activiteit, fraude of molest.

Aardbeving en overstroming

Schade die is ontstaan door een aardbeving is niet gedekt. Ook niet als die het gevolg is van de winning van gas, olie, zout of delfstoffen. Ook schade door het overstromen of bezwijken van een primaire waterkering is niet gedekt. Een primaire waterkering biedt bescherming tegen het water van de zee, een binnenwater zoals het IJsselmeer of een rivier.

Onbeschadige asbesthoudende delen

Wil je of moet je onbeschadigde asbesthoudende delen van het gebouw verwijderen of vervangen? Dan zijn de kosten daarvoor niet gedekt. Ook niet als je hiertoe door de overheid verplicht wordt.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt een algemeen eigen risico. Dit is het deel van de schade dat voor uw eigen rekening blijft. De hoogte ervan kunt u zelf kiezen.

Afspraken

Soms gelden er afspraken, bijvoorbeeld voor preventieve maatregelen. Het is belangrijk dat je nagaat of je hieraan voldoet. Doe je dat niet? Dan kan dat gevolgen hebben voor jouw recht op schadevergoeding.

Leegstand

Staat het gebouw leeg of raakt het buiten gebruik? Dan kunnen we de verzekering aanpassen.

Waar ben ik gedekt?

De dekking van deze verzekering geldt alleen voor schades die zijn ontstaan binnen Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt en als je een schade meldt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken. En geef veranderingen in jouw situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de ingangsdatum die op de polis staat en geldt voor een jaar. We verlengen je verzekering telkens met een jaar. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen. De verzekering is dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 30 dagen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks beëindigen. Je kunt de verzekering schriftelijk of per e-mail beëindigen bij je verzekeringsadviseur of rechtstreeks bij ons. De verzekering eindigt dan op de datum die jij aangeeft.