Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering beschermt je tegen de financiële gevolgen van schade aan je inventaris, je goederen en als je huurder bent van het gebouw: het huurdersbelang.

Extra informatie

Dit document is met zorg samengesteld en hoort bij een standaard verzekeringsproduct. Het maakt geen deel uit van de verzekeringsovereenkomst. Heb je vragen over dit verzekeringsproduct raadpleeg dan jouw adviseur.

Wat is verzekerd?

Deze verzekering vergoedt de schade aan jouw inventaris, goederen of huurdersbelang door een verzekerde gebeurtenis.

Extra informatie

In jouw polis staat voor welke zaken (inventaris, goederen, huurdersbelang) je bent verzekerd.  Heeft u schade? Dan wordt deze vastgesteld door onze expert. U kunt ook zelf een expert inschakelen. Dit noemen we een contra-expert. De kosten voor een contra-expert vergoeden wij ook, voor zover deze redelijk zijn.

Inventaris en voorraad

De inventaris vergoeden we op basis van nieuwwaarde. De voorraad vergoeden we op basis van kostprijs.

Kosten om de schade te beperken

Wij vergoeden de kosten die je moet maken om de acute schade zoveel mogelijk te beperken. 

Koelschade

We vergoeden de schade aan de inhoud van koelkasten en diepvriezers als deze kapot gaan, waardoor de inhoud ontdooit.

Keuze: huurdersbelang

Alle veranderingen of aanpassingen die je als huurder aan je pand hebt aangebracht vallen onder de dekking van deze verzekering.

Verzekerd bedrag

Het verzekerde bedrag voor de inventaris is gebaseerd op de nieuwwaarde ervan. Het verzekerde bedrag voor goederen is gebaseerd op de marktwaarde ervan. En het verzekerde bedrag voor huurdersbelang is gebaseerd op de herbouwwaarde ervan.

Het verzekerde bedrag staat in jouw polis, en geldt als maximale vergoeding bij schade.

Extra informatie

Je kunt kiezen voor Garantie tegen onderverzekering. Met deze Garantie wordt de schade aan jouw verzekerde zaken volledig vergoed. Ook als deze groter is dan het verzekerde bedrag in je polis.

Kosten na schade

Kosten die je na een schade moet maken zijn ook verzekerd. Zo vergoeden we de redelijke kosten voor het vaststellen van de schade, en redelijke kosten die je moet maken om verdere schade te beperken of te voorkomen.

Extra informatie

Kosten voor een noodvoorziening, het opruimen van beschadigde zaken of voor vervoer en verblijf naar een geschikte herstel- of bewaarplaats zijn ook verzekerd. Maar deze vergoeden we tot maximaal 20% van het verzekerde bedrag voor de verzekerde zaken.

Zaken van derden

Inventaris en goederen van andere personen of bedrijven zijn meeverzekerd. Het moet dan gaan om dezelfde soort zaken als die van jouw eigen bedrijf. Je bent verzekerd voor maximaal € 5.000,-

Extra informatie

Het maximum van € 5.000,- geldt per verzekerde dekking. Heb je alleen inventaris verzekerd, dan ben je dus voor € 5.000,- verzekerd voor inventaris van anderen. Heb je ook jouw goederen verzekerd, dan bent u ook voor € 5.000,- verzekerd voor goederen van anderen.

Wat is niet verzekerd?

  • De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder geven we daar enkele voorbeelden van. Komt je er niet uit? Neem dan contact op met jouw verzekeringsadviseur.

Schade door software

Schade aan computers of bestanden door niet goed werkende software is niet verzekerd.

Opzet, roekeloosheid, verboden activiteiten, fraude en molest

Je krijgt nooit een vergoeding voor schade die het gevolg is van opzettelijk handelen, roekeloosheid, een verboden activiteit, fraude of molest.

Extra informatie

Fraudeer je bij het afsluiten van de verzekering, of bij het claimen van een schade? Dan zullen wij bovendien de verzekering beëindigen.

Aardbeving, grondverzakking of vulkanische uitbarsting

Je bent niet verzekerd voor schade door een aardbeving. Ook niet als die het gevolg is van de winning van gas, olie, zout of delfstoffen. Bij een grondverzakking of vulkanische uitbarsting is ook geen vergoeding mogelijk

Zijn er dekkingsbeperkingen?

{Let-optekst: meest voorkomende vraag, klacht of misverstand.}

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt een algemeen eigen risico. Dit is het deel van de schade dat voor je eigen rekening blijft. De hoogte ervan kun je zelf kiezen

Extra informatie

Let op, er zijn situaties waarvoor een afzonderlijk eigen risico geldt. Is zo'n situatie voor je van toepassing? Dan lees je dit in jouw polis.

Overstroming

Schade door een overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een waterkering die moet beschermen tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of heeft gefaald.

Extra informatie

Het gaat om overstromingen als gevolg van het bezwijken, overlopen of falen van een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer , Volkerak-Zoommeer, Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.

Afspraken

Soms gelden er afspraken, bijvoorbeeld voor preventieve maatregelen. Het is belangrijk dat je nagaat of je hieraan voldoet. Doe je dat niet? Dan kan dat gevolgen hebben voor jouw recht op schadevergoeding.

Extra informatie

Let op, niet alle afspraken zijn opgenomen in de voorwaarden. Er kunnen ook afspraken zijn opgenomen in clausules bij jouw polis.

Zaken buiten een bedrijfsgebouw

Bevinden jouw zaken zich buiten een bedrijfsgebouw? Dan is de dekking van deze verzekering beperkt. Deze zaken zijn dan bijvoorbeeld niet meer gedekt tegen storm, hevige lokale regenval, diefstal of vandalisme

Waar ben ik gedekt?

De dekking van deze verzekering geldt alleen voor schades die zijn ontstaan binnen Nederland.

Extra informatie

Als wij met jou een ander dekkingsgebied afspreken, dan staat dit op jouw polis.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt en als u een schade meldt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken. En geef veranderingen in jouw situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Extra informatie

Meld schade zo snel mogelijk en werk mee aan de afhandeling hiervan. Je mag hierbij niets doen wat onze belangen zou kunnen schaden. Is de schade aan jouw inventaris het gevolg van diefstal, inbraak, vandalisme of een ander strafbaar feit? Dan moet je hiervan direct aangifte doen bij de politie.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je jouw premie maandelijks, per kwartaal, halfjaarlijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij de maandelijkse, kwartaal of halfjaarlijkse premiebetaling is automatische incasso verplicht. De jaarlijkse premie kun je ook via een automatische incasso laten afschrijven of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

De verzekering is dagelijks opzegbaar, met een maand opzegtermijn. Je kunt je verzekering opzeggen via jouw eigen adviseur. Meer informatie over de bij ons aangesloten advieskantoren vindt u op onze site: www.raadhoven.nl.