Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade door of aan uw auto. De Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA) is verplicht. Deze verzekering biedt ook dekking voor schade aan uw auto zelf. Daarnaast kunt u zelf kiezen voor aanvullende dekkingen.

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade door of aan je auto verzekerd is.

Aansprakelijkheid (WA)

Deze verzekering is een beperkte verzekering die alleen de schade vergoedt die u aan een ander of aan andermans spullen met uw auto toebrengt. Dit is een wettelijk verplichte verzekering.

Hulpverlening na een ongeval

In Nederland is verzekerd het bergen en het vervoeren van de beschadigde auto naar een door u zelf te bepalen adres in Nederland. Meestal is dit de garage waar u de auto wilt laten repareren. In het buitenland wordt uw auto naar de dichtsbijzijnde garage gebracht.

Extra informatie

Bij een ongeval in Nederland worden de bestuurders en de passagiers per taxi naar één adres in Nederland gebracht. U mag zelf bepalen naar welk adres u gebracht wil worden. In het buitenland mag u met de taxi naar het dichtbijzijnde treinstation waarna de kosten van de trein naar Nederland worden vergoed en tot slot de taxi naar huis.

Diefstal of total loss

Bij diefstal en total loss door een gedekte oorzaak van de auto krijgt u of de nieuwwaarde, de aanschafwaarde of de vervangingswaarde +10% van uw auto vergoedt.
Dit is afhankelijk van de aanschafdatum van uw auto en of deze nieuw was bij aanschaf. U ontvangt nooit meer dan de oorspronkelijk cataloguswaarde van uw auto.

Reparatie

Bij schade bepaalt u zelf wie de reparatie uitvoert. Wel geldt het eigen risico zoals we hebben afgesproken. Wilt u geen of een lager eigen risico dan kunt u naar een schadegarantgarage. U heeft dan ook recht op een gratis vervangende auto gedurende de reparatie.

Schade door brand en natuur

Schade door bijvoorbeeld brand, hagel, bliksem, overstroming of aanrijding met een dier is verzekerd.

Ruitschade

Vergoeding van de kostprijs bij reparatie via een aangesloten garage.

Inbraak

Schade door (een poging) tot diefstal is verzekerd. En diefstal uit de auto (inbraak). Hierbij kunnen eisen gelden aan de beveiliging van je auto. Dit hangt af van het type auto.

Schade aan eigen auto

Alle schade aan uw eigen auto is verzekerd. Ook als het uw eigen schuld is. Bij opzet krijgt u natuurlijk geen uitkering

Pechhulp

Standaard bent u verzekerd voor Hulp bij pech onderweg als gevolg van een mechanisch defect van uw auto en van een eventuele aanhanger. Er geldt een maximum bedrag voor pechhulp van € 125,00 per gebeurtenis. Onder deze dekking vallen niet de kosten van de onderdelen en de reparatiekosten.

Vervangend vervoer

Als uw auto is beschadigd door een botsing, omslaan, van de weg raken of brand waardoor u niet verder kan rijden, heeft u recht op een vervangende auto gedurende 5 dagen.

Extra informatie

U heeft recht op deze vervangende auto als u geen gebruik heeft gemaakt van taxivervoer zoals dit bij hulpverlening staat benoemd.

Wat is niet verzekerd?

  • Bij schade door opzet of bij rijden zonder rijbewijs. Of door misbruik van alcohol of drugs. En bij schade tijdens verhuur of vervoer tegen betaling.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Er geldt standaard een nieuwwaarde- of aanschafwaarderegeling gedurende een periode van 2 jaar.

Eigen risico

Uw eigen risico wordt met € 135,00 verminderd als u uw auto laat repareren door een hersteller die is aangesloten bij Schadegarant. U betaalt geen eigen risico voor ruitreparatie uitgevoerd door een hersteller die is aangesloten bij Glasgarant. In geval van ruitvervanging wordt het eigen risico met € 75,00 verminderd.

In andere gevallen geldt het eigen risico dat de polis staat.

Extra informatie

In sommige situaties/Bij sommige gebeurtenissen kunnen specifieke eigen risico's gelden.

Waar ben ik gedekt?

U bent verzekerd in Europa, Israël, Marokko, Tunesië en Turkije. Bij u polis krijgt u de Groene Kaart. Daarop staat precies in welke landen u verzekerd bent.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in u situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, halfjaarlijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij de maandelijkse, kwartaal of halfjaarlijkse premiebetaling is automatische incasso verplicht. De jaarlijkse premie kunt u ook via een automatische incasso laten afschrijven of u maakt zelf het bedrag over.

Beloning bij geen schade

Voor elk jaar dat u geen schade claimt, ontvangt u een schadevrij jaar. U kunt hiermee karting op de verzekeringspremie krijgen tot 75% van de premie. Als u schade claimt, dan kan de korting (deels) vervallen. Of u krijgt een toeslag op de premie.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

De verzekering is dagelijks opzegbaar, met een maand opzegtermijn. U kunt uw verzekering opzeggen via uw eigen adviseur. Meer informatie over de bij ons aangesloten advieskantoren vindt u op onze site: www.raadhoven.nl.