Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Met deze verzekering krijgt u hulp van DAS bij een verzekerd conflict. Ook betaalt DAS tot een gemaximeerd bedrag eventuele bijkomende kosten, zoals proceskosten en de kosten van externe deskundigen. Bij verkeers- en strafzaken geldt geen maximum bedrag.

Extra informatie

U kunt aangeven wat uw gezinssituatie is (eenpersoons of meerpersoons) en welke modules u wilt verzekeren. Deze factoren bepalen de premie en dekking van uw verzekering.
Let op: voor al onze verzekeringen gelden ook onze algemene polisvoorwaarden. Deze vindt u op onze website www.raadhoven.nl.

Wat is verzekerd?

De verzekering heeft een vaste basismodule en 3 modules die u aanvullend kunt meeverzekeren

Extra informatie

Naast de basismodule kunt u kiezen voor de volgende modules:
- Consumeren en wonen
- Werk
- Belasting en vermogen.

Verkeer

Juridische hulp bij het verhalen van schade die u in het verkeer heeft opgelopen. Bijvoorbeeld schade aan uw auto of motor, maar ook een pleziervaartuig of een luchtvaartuig..

Extra informatie

Dit is onderdeel van de basismodule.
Deze dekking geldt voor alle vormen van verkeersdeelname. Dus bijvoorbeeld ook als u loopt of fietst.

Letsel

Juridische hulp bij het verhalen van aan u toegebracht persoonlijk letsel. Bijvoorbeeld na een aanrijding, arbeidsongeval of door een medische fout.

Extra informatie

Het verhalen van letsel na een aanrijding is onderdeel van de basismodule.
Het verhalen van ander letsel (ook na een bedrijfsongeval) is onderdeel van de module Consumeren en wonen.

Keuze: wonen

Juridische hulp bij een conflict dat te maken heeft met uw woning. Bijvoorbeeld over (ver)koop of (ver)bouw. Of conflicten met uw verhuurder, de overheid of uw buren.

Extra informatie

Dit is onderdeel van de module Consumeren en wonen.

Keuze: werk en inkomen

Juridische hulp bij een conflict met een werkgever of uitkeringsinstantie.

Extra informatie

Een conflict met een uitkeringsinstantie is verzekerd in de module Consumeren en wonen.
Conflicten met een werkgever zijn onderdeel van de module Werk.

Keuze: aankopen

Juridische hulp bij conflicten over spullen of diensten die u voor uzelf koopt. Zoals een conflict over consumentenartikelen of een vakantieboeking. Maar ook over energie of telefonie, of over de plaatsing van een keuken.

Extra informatie

Dit is onderdeel van de module Consumeren en wonen.

Keuze: familie en relaties

Juridische hulp bij conflicten over een erfenis.
Ook mediation bij een echtscheiding kunt u meeverzekeren.

Extra informatie

Dit is onderdeel van de module Consumeren en wonen.
Mediation bij echtscheiding is onderdeel van de module Belasting en vermogen.

Keuze: fiscaal en vermogen

Juridische hulp om in beroep te gaan tegen een beslissing van de Belastingdienst. Of bij een conflict over een tweede huis of over vermogensbeheer.
In de module Belasting en vermogen zit ook dekking voor mediation bij echtscheiding.

Extra informatie

Dit is onderdeel van de module Belasting en Vermogen.

Telefonisch advies

Is er nog geen sprake van een conflict, maar dreigt dat wel te ontstaan? Dan kunt u DAS bellen voor juridisch advies.

Extra informatie

Voor conflicten die niet onder uw verzekering vallen, kunt u via Flexx van DAS juridische hulp krijgen tegen betaling van een vooraf afgesproken tarief.

Wat is niet verzekerd?

  • U krijgt geen juridische hulp als u het conflict te laat meldt. Ook bij opzet en bestaande conflicten krijgt u geen juridische hulp. Net als bij zakelijke conflicten.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Voor deze verzekering geldt geen wachttijd. U bent direct verzekerd voor conflicten die ontstaan nadat u de verzekering hebt afgesloten.

Maximum kosten en drempel

DAS vergoedt maximaal € 60.000 aan externe kosten voor juridische hulp.
U krijgt geen juridische hulp als uw zaak gaat over minder dan € 175. Voor het verhalen van schade of bij een strafzaak geldt geen maximum vergoeding of minimum belang.

Keuze rechtshulpverlener

Als uw conflict voor de rechter komt, mag u zelf een eigen rechtshulpverlener kiezen. Dit mag ook als de tegenpartij in uw conflict ook juridische hulp krijgt van DAS.

Extra informatie

Is het niet verplicht om een advocaat in te schakelen? En kiest u toch voor een externe rechtshulpverlener? Dan geldt er een maximum vergoeding voor de kosten van deze rechtshulpverlener. Ook moet u dan een eigen risico betalen.

Waar ben ik gedekt?

U bent in ieder geval verzekerd bij conflicten in Nederland. Soms is er ook dekking in de Europese Unie, Noorwegen en Zwitserland (bijvoorbeeld conflicten die te maken hebben met uw werk of met aankopen) of zelfs in alle landen van de wereld (bijvoorbeeld conflicten in het verkeer).

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. 
Meld een conflict direct bij ons voordat u andere actie onderneemt. We proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, halfjaarlijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij de maandelijkse, kwartaal of halfjaarlijkse premiebetaling is automatische incasso verplicht. De jaarlijkse premie kunt u ook via een automatische incasso laten afschrijven of u maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

De verzekering is dagelijks opzegbaar, met een maand opzegtermijn. U kunt uw verzekering opzeggen via uw eigen adviseur. Meer informatie over de bij ons aangesloten advieskantoren vindt u op onze site: www.raadhoven.nl.