Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade veroorzaakt door door uw bestelauto. De Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA) is verplicht. U kiest zelf voor aanvullende dekkingen.

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade door uw bestelauto auto verzekerd is.

Aansprakelijkheid (WA)

Wij vergoeden schade die u met uw bestelauto veroorzaakt aan andere voertuigen, personen of spullen. Dit is een wettelijk verplichte verzekering.

Hulpverlening na een ongeval

Onder andere slepen, vervangend vervoer en repatriëring. De hulpverlening is afhankelijk van het soort voorval. Wij verwijzen u graag naar de van toepassing zijnde voorwaarden omtrent de regeling bij hulpverlening.

Extra informatie

Neem voor hulpverlening altijd eerst contact op met de hulpverlener zoals vermeld op uw groene kaart.

Wat is niet verzekerd?

  • Bij schade door opzet of bij rijden zonder rijbewijs. Of door misbruik van alcohol of drugs. En bij schade tijdens verhuur of vervoer tegen betaling.

Diefstal of total loss

Niet verzekerd.

Reparatie

Niet verzekerd.

Schade door brand en natuur

Niet verzekerd.

Ruitschade

Niet verzekerd.

Inbraak

Niet verzekerd.

Schade aan eigen auto

Niet verzekerd.

Pechhulp

Niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Uw eigen auto is bij schade niet verzekerd. Wilt u een uitgebreidere dekking dan alleen WA? Dan kunt u uw auto WA + Beperkt Casco of WA + Volledig Casco verzekeren.

Extra informatie

Daarnaast kunt u als aanvullende dekkingen nog kiezen uit een Schadeverzekering inzittenden, Ongevallen inzittenden of rechtsbijstandsverzekering.

Eigen risico

Het eigen risico voor WA-schades staat op uw polisblad vermeld.

Waar ben ik gedekt?

U bent verzekerd in de landen zoals die vermeld staan op de groene kaart van uw autoverzekering.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u de vragen die gesteld worden op het aanvraagformulier eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Daarnaast moet u in geval van schade, de schade zo snel mogelijk bij ons melden.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie per maand, kwartaal, halfjaar of per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijgt u korting. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over na ontvangst van de nota.

Beloning bij geen schade

Voor elk jaar dat u geen schade claimt, kunt u premiekorting ontvangen. Als u schade claimt, dan kan de korting (deels) vervallen. Of u betaalt een toeslag.

Extra informatie

Voor de kortings-/toeslagtabel verwijzen wij u naar de van toepassing zijnde voorwaarden.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks schriftelijk aan ons opzeggen. Hierbij geldt wel dat de opzegtermijn 1 maand is.