Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

De WA-verzekering vergoedt schade die je met je auto aan anderen toebrengt. Beperkt Casco (ook wel WA plus) dekt in bepaalde gevallen de schade aan je eigen auto. Bijvoorbeeld als je auto wordt gestolen of wordt getroffen door de bliksem.

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade door of aan je auto verzekerd is.

Aansprakelijkheid (WA)

Als je met je auto schade veroorzaakt aan anderen of andermans auto of spullen. Dit is een wettelijk verplichte verzekering. Je bent ook verzekerd als je schade toebrengt aan een auto van een gezinslid.

Extra informatie

Word je aansprakelijk gesteld in een procedure bij de rechtbank, dan ben je ook verzekerd voor rechtshulp voor het voeren van verweer.

Hulpverlening na een ongeval

Onder andere slepen, regelen van vervangend vervoer en repatriëring.

Extra informatie

Neem hiervoor altijd eerst contact op met SOS International.

Diefstal of total loss

Is je auto bij total loss of diefstal minder dan één jaar oud en ben je eerste eigenaar? Dan vergoeden wij de nieuwwaarde. In de 13e t/m 36e maand geldt een afschrijvingsregeling. Daarna stellen wij de waarde vast op dagwaarde.

Extra informatie

Diefstal van de auto wordt alleen vergoed als de auto goed afgesloten was en aan de beveiligingseisen voldoet.

Reparatie

Bij alle schade heb je vrije keuze wie de reparatie uitvoert. Kies je voor een herstelbedrijf van Schadegarant, dan betaal je geen of minder eigen risico. Bij vervanging van de ruit betaal je € 75 bij een Glasgarant herstelbedrijf. Kies je niet voor een herstelbedrijf van Schadegarant of Glasgarant, dan is het eigen risico € 500.

Schade door brand en natuur

Schade door bijvoorbeeld brand, hagel, blikseminslag, overstroming of aanrijding met een dier is verzekerd.

Ruitschade

Vergoeding van de reparatiekosten bij reparatie via een Glasgarant herstelbedrijf. Bij vervanging van de ruit betaal je € 75 bij een Glasgarant herstelbedrijf.

Extra informatie

Je betaalt € 500 eigen risico bij reparatie of vervanging door een herstelbedrijf dat niet bij Glasgarant is aangesloten of als je de schade niet laat herstellen.

Inbraak

Schade aan je auto door (een poging) tot inbraak of diefstal is verzekerd. Hierbij gelden eisen voor de beveiliging van je auto. Dit hangt af van het type auto.

Accessoires

Accessoires zijn standaard meeverzekerd tot € 1.000. Dit zijn zaken die niet standaard bij de auto worden geleverd, maar later in of aan de auto vast zijn gemonteerd.

Extra informatie

Door jezelf eenvoudig te monteren navigatieapparatuur, mobiele telefoons en draagbare dvd-spelers zien wij niet als accessoires.

Vervoer van gewonden

Vervoer je iemand die bij een ongeval gewond is geraakt? Dan betalen wij de kosten die hierdoor gemaakt moeten worden om je auto te reinigen of herstellen.

Wat is niet verzekerd?

  • Wij keren onder andere niet uit bij schade door opzet of bij rijden zonder rijbewijs. Of het onder invloed zijn van alcohol of drugs. En bij schade tijdens verhuur van je auto of vervoer tegen betaling. Of door slijtage als gevolg van slecht onderhoud.

Andere schade aan eigen auto

Niet verzekerd.

Pechhulp

Niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Wil je ook schade aan personen of spullen in de auto verzekeren? Kijk dan of je een aanvullende Schadeverzekering Inzittenden wilt sluiten of een Ongevallen Inzittendeverzekering. Je kunt je ook aanvullend verzekeren voor Rechtsbijstand en Verhaalsbijstand.

Extra informatie

Wil je ook schade aan je eigen auto verzekeren ontstaan door elke andere plotselinge en onvoorziene gebeurtenis zoals een eenzijdig ongeval, kijk dan naar de volledig casco verzekering.

Eigen risico

Als je naar een Schadegarant herstelbedrijf gaat, betaal je geen eigen risico. Bij vervanging van de ruit betaal je € 75 bij een Glasgarant herstelbedrijf. Kies je niet voor een herstelbedrijf van Schadegarant of Glasgarant, dan is het eigen risico € 500.

Extra informatie

In sommige situaties kunnen specifieke eigen risico's gelden. Check hiervoor de voorwaarden.

Waar ben ik gedekt?

Je bent verzekerd in Europa, Israël, Marokko, Tunesië en Turkije. Bij je polis krijg je de Groene Kaart. Daarop staat precies in welke landen je verzekerd bent.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt moet je de vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door. Meld schade zo snel mogelijk. Geef eerlijk alle informatie die nodig is om de schade te beoordelen. Wij verwachten dat je zorgvuldig met je spullen omgaat en er alles aan doet om schade te voorkomen. Betaal je premie op tijd.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie per maand, kwartaal, half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Beloning bij geen schade

Voor elk jaar dat je geen schade claimt, krijg je premiekorting. Als je schade claimt, dan kan de korting (deels) vervallen. Of je betaalt een toeslag.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

Als de verzekering begint, ben je één jaar verzekerd. Aan het eind van elk jaar verlengen wij jouw verzekering automatisch met weer één jaar. Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen. De verzekering eindigt dan één maand later. Wij kunnen de verzekering ook beëindigen, onder meer als je de premie niet betaalt of bij fraude.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt opzeggen via de Gevolmachtigde Agent waar je verzekering loopt.