Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt de "extra-kosten" die direct voortkomen uit (dreigende) stilstand van uw bedrijf of die worden veroorzaakt door een stoornis als gevolg van een materiële schade. Deze "Extra kosten" maken onderdeel uit van het begrip Bedrijfsschade maar zijn in het HorecaPakket een aparte verzekering/dekking.

Wat is verzekerd?

Deze verzekering vergoedt de extra-kosten die nodig zijn om een verstoring in uw bedrijf door een verzekerde gebeurtenis op te heffen.

Schadevergoeding

We vergoeden de kosten die nodig zijn om de bedrijfsactiviteiten zo snel mogelijk te hervatten tot maximaal het verzekerde bedrag. Denk hierbij aan kosten voor noodhuisvesting, huur van vervangende inventaris of extra transportkosten.

Storing nutsvoorzieningen

Het wegvallen van of een storing in de levering van water, elektriciteit of gas is een gedekte gebeurtenis. Waarbij de bedrijfsstagnatie langer dan zes (6) uur achtereen duurt.

Keuze: reconstructiekosten

Is bij een schade je administratie ook beschadigd of verloren gegaan? Bijvoorbeeld je financiële of klantenadministratie? Dan valt het herstel hiervan onder de dekking voor reconstructiekosten van de bedrijfsschade verzekering in het HorecaPakket.

Wat is niet verzekerd?

Wij keren niet altijd uit, bijvoorbeeld bij een aardbeving, overstroming, slijtage of constructiefouten. Ook schade door opzet en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Boetes

Boetes zijn niet verzekerd. Bijvoorbeeld boetes die je bedrijf krijgt voor contractbreuk of als je niet of te laat een opdracht uitvoert.

Huur

Huuropbrengsten die je misloopt vanwege de schade aan je bedrijf zijn niet verzekerd.

Fraude en oplichting

U bent niet verzekerd als u bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraude pleegt. Tevens schade door opzet, roekeloosheid, merkelijke schuld en molest is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Als u de verzekering afsluit, maken wij afspraken met u over preventie. Houdt u zich niet aan deze afspraken? Dan keren wij mogelijk niet of niet volledig uit.

Eigen risico

Deze verzekering heeft geen algemeen eigen risico.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Uitkeringstermijn

Deze verzekering keert niet langer uit dan gedurende een bepaald aantal weken. Zie hiervoor uw polisblad.

Terrorisme

Voor dit risico is conform het protocol een beperking ingesteld op de omvang van de vergoeding. Voor meer informatie zie de polisvoorwaarden en de website: www.terrorismeverzekerd.nl

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de bedrijfslocatie(s) in Nederland die op het polisblad staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U dient zoveel mogelijk te doen om schade te voorkomen en te beperken. Meldt schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan ook via een automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Met een opzegtermijn van twee maanden kunt u de verzekering per contractvervaldatum beëindigen. In sommige gevallen (standaardcontracten) is de verzekering na de eerste contractperiode direct opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand.