Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze naturaverzekering vergoedt breukschade aan het glas op het adres dat in je polis staat. Bij schade aan het verzekerde glas vergoeden we de herstelkosten. Dat doen we op basis van de nieuwwaarde van in soort en kwaliteit gelijkwaardig glas.
De kosten die nodig zijn om breukschade te herstellen. En - indien nodig - de kosten voor een tijdelijke noodvoorziening.
Als die schade plotseling en onvoorzien is ontstaan.
Alléén als dat in je polis staat.
Alléén als dat in je polis staat.
Behalve als dat in je polis staat.
Behalve als dat in je polis staat.
Schade door een brand, ontploffing, natuurramp, atoomkernreactie, gewapend conflict of andere bijzondere gebeurtenis.
Schade door verbouwing, verplaatsing, thermische breuk, eigen gebrek of een andere niet-verzekerde bijzondere oorzaak.
Bijzondere schades zoals schade ontstaan tijdens leegstand (langer dan een maand), door aanwezigheid asbest in de kit en door kleurverschillen.
Breukschade aanwezig vóór het afsluiten van de verzekering.
Demontage van bijzondere objecten om glas te kunnen vervangen.
Beschildering en beplakking.
Het bijschilderen van glaslatten.
Indien je bij schade niet het nummer belt dat in je polis staat en zelf een herstelbedrijf inschakelt zonder voorafgaande afstemming met ons, vergoeden wij de kosten op basis van onze eigen hersteltarieven. Voor de kosten van een noodvoorziening geldt in dat geval de maximale vergoeding die in je polis staat.
Je verzekert het glas op het adres dat in je polis staat.
Je geeft ons volledige en juiste informatie bij het afsluiten van de verzekering, en in geval van schade.
Je geeft wijzigingen zo snel mogelijk door.
Je betaalt je premie op tijd.
Je doet er alles aan om schade te voorkomen en beperken.
Als je schade hebt, dan geef je dit zo snel mogelijk door.
Je betaalt je premie binnen 30 dagen nadat je van ons of van je intermediair een betalingsverzoek hebt ontvangen. In dit betalingsverzoek staat ook beschreven naar welk rekeningnummer je de premie moet overmaken.
Je bent verzekerd vanaf de ingangsdatum tot de contractvervaldatum die in je polis genoemd staat. Na de contractvervaldatum wordt de verzekering automatisch verlengd, telkens met 12 maanden. Behalve als je opzegt.
Je kunt de verzekering na de eerste contractperiode op elk moment opzeggen. Dat kan per brief of per e-mail. De verzekering eindigt dan 30 dagen na de opzegdatum.
Wil je opzeggen tijdens de eerste contractperiode? Ook dat kan. Maar de verzekering eindigt dan pas op de eerste contractvervaldatum. Je moet je verzekering dan wel ten minste 2 maanden vóór de eerste contractvervaldatum opzeggen.