Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade als je op reis of vakantie bent. De doorlopende reisverzekering is het hele jaar geldig. Je kunt kiezen uit diverse aanvullende verzekeringen. De doorlopende reisverzekering is ideaal als je meerdere keren per jaar op vakantie of weekendjes weg gaat.

Extra informatie

Ga je korter dan 21 dagen per jaar op vakantie of maar 1 keer per jaar? Dan kan een kortlopende reisverzekering voor jou voordeliger zijn.

Wat is verzekerd?

Je bent tijdens je reis verzekerd voor: je Bagage, Schade aan het door jou gehuurde vakantieverblijf, Medische kosten, Hulpverlening van onze alarmcentrale en Buitengewone kosten. Bij een ongeval of ziekte regelen en vergoeden wij bijvoorbeeld vervoer naar huis en repatriëring.

Extra informatie

Hoe lang ben je maximaal aaneengesloten verzekerd? Europa-dekking: 45 dagen, Europa Plus en Wereld-dekking: 60 dagen.

Medisch

Je bent standaard in het buitenland verzekerd voor geneeskundige kosten incl. kosten voor onder andere vervoer, medicijnen, ziekenhuisopname (kostprijs) en tandartskosten (€ 250). Je bent ook verzekerd voor de kosten voor eventuele nabehandeling in Nederland (€ 1.000).

Extra informatie

Met de Europa Plus- en de Werelddekking ben je ook verzekerd voor medische kosten voor een meereizend huisdier (max. € 300) en het per vliegtuig terug vervoeren naar huis van je huisdier (max. € 500).

Bagage

Jouw bagage is per reis verzekerd tot een totaalbedrag van: € 2.500,- (Europadekking), € 3.500,- (Europa Plus- en Werelddekking). Contant geld is alleen verzekerd (max. € 500) als je het onderdeel Geld hebt meeverzekerd. Dit staat op je polis. Voor de vergoeding maken wij gebruik van een afschrijvingslijst.

Een overzicht vind je hier.

Extra informatie

Voor bepaalde spullen geldt een maximumvergoeding. Dit staat in onze voorwaarden.

Keuze: pech op reis

Bij pech met eigen vervoer, zoals auto, camper of caravan, ben je verzekerd van hulp door onze Alarmcentrale. We vergoeden ook de huurkosten van vervangend vervoer tot € 2.500, transportkosten tot € 1.000, reparatie langs de weg tot € 125 en extra verblijfkosten per verzekerde per dag tot € 50.

Extra informatie

Je bent ook verzekerd voor automobilistenhulp als je niet verder kunt rijden na een ongeval of diefstal. En als de bestuurder door bijvoorbeeld een ziekte of ongeval niet meer verder kan rijden en geen van de inzittenden het besturen kan overnemen.

Keuze: ongevallen

Bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval tijdens je reis keren wij een vast bedrag uit. Overlijden: € 12.500 Europadekking / € 25.000 Europa Plus- en Werelddekking. Invaliditeit: € 35.000 Europadekking / € 70.000 Europa Plus- en Werelddekking.

Extra informatie

Je bent onder andere niet verzekerd als het ongeval het gevolg is van een gevaarlijke sport, een sport waar je voor wordt betaald, een bestaande ziekte of het deelnemen aan snelheidswedstrijden.

Keuze: doorlopende annuleringsverzekering

Heb je een reis geboekt, maar kun je onverwachts niet gaan? Dan vergoedt deze verzekering de annuleringskosten. Ook als je een reis moet afbreken, of bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur. Je bent ook verzekerd als jouw reisgenoot annuleert op basis van een verzekerde oorzaak.

Extra informatie

Annuleringskosten zijn max. verzekerd tot € 1.500 p.p. per reis en max € 6.000 per jaar voor alle verzekerden samen. Niet gebruikte reisdagen worden vergoed op basis van dagvergoeding. In de voorwaarden lees je welke oorzaken voor annulering verzekerd zijn.

Keuze: Wintersport

Je bent voor skiën & snowboarden verzekerd voor je Wintersportuitrusting en je skipas (€ 2.500 - € 5.000 per reis Europadekking / € 3.500 - € 7.000 per reis Europa Plus en Wereld). Je bent ook verzekerd voor medische kosten als gevolg van een wintersportongeval.

Extra informatie

Met wintersport bedoelen wij sport op sneeuw en/of ijs. Schade door ijshockey, skispringen, speedskiën en wedstrijden, zijn niet verzekerd en kun je niet apart meeverzekeren. Gästerennen en Wisbiwestrijden zijn wel verzekerd.

Wat is niet verzekerd?

  • Je bent niet verzekerd voor schade aan je bagage die het gevolg is van slijtage en normaal gebruik. Wij keren onder andere niet uit bij fraude en schade door bepaalde gevaarlijke sporten, het uitvoeren van werkzaamheden, een aardbeving, jouw opzet of roekeloosheid, een misdrijf of georganiseerd geweld.

Bijzondere sporten

Als je de volgende sporten beoefent: bergbeklimmen, bobsleeën, boksen, figuurspringen, hanggliding, ijshockey, ijszeilen, parachutespringen, parasailing, rugby, skispringen, bungeejumpen, skivliegen, worstelen, vecht- en snelheidswedstrijden en andere sporten met eenzelfde soort verhoogd risico op schade en ongevallen.

Negatief reisadvies

Heeft jouw bestemming een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Dan is je reis zeer waarschijnlijk niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Gaat er iets mis op reis? En heb je dringend hulp nodig vanwege pech, een ongeval of ziekenhuisopname? Dan kun je 24 uur per dag bellen met de Alarmcentrale. Doe je dit niet en heb je bijvoorbeeld onredelijk hoge kosten? Dan krijg je mogelijk niet alle kosten vergoed.

Eigen risico

Je hebt een eigen risico voor: Bagage en voor Medische kosten: € 100 Europadekking, € 50 Europa Plus- en Werelddekking.

Waar ben ik gedekt?

Je kiest zelf of je verzekerd bent in Europa of wereldwijd. In Nederland ben je alleen verzekerd bij een geboekte overnachting. En tijdens de heen- en terugreis naar een buitenlandse bestemming.

Extra informatie

Bij de Europa-dekking ben je onder andere ook verzekerd in een aantal niet Europese landen die liggen aan de Middellandse Zee. In de voorwaarden lees je waar precies.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Bel bij schade altijd zo snel mogelijk de Alarmcentrale. En je moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op je spullen passen). Geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Extra informatie

Van ons mag je verwachten wij je zo snel mogelijk telefonisch te woord staan en reageren op je e-mail of brief, betalen voor schade die verzekerd is en je zo snel mogelijk helpen.

Wanneer en hoe betaal ik?

De premie moet je vooraf betalen. Op je polis staat of je de premie per jaar, halfjaar, kwartaal of per maand betaalt. Wij schrijven de premie automatisch af van je rekening of je betaalt de premie iedere keer vóór de afgesproken datum.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

Als de verzekering begint, ben je één jaar verzekerd. Aan het eind van elk jaar verlengen wij jouw verzekering automatisch met weer één jaar. Je kan de verzekering vanaf de ingangsdatum dagelijks stoppen met een opzegtermijn van 1 maand.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt opzeggen via https://www.snsbank.nl/particulier/service/rekening-opheffen/je-verzekering-opzeggen.html