Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering verzekert de financiële gevolgen wanneer je bedrijf door schade geheel of gedeeltelijk stil komt te liggen. Zodat je bijvoorbeeld de salarissen kunt blijven betalen.

Extra informatie

Verzekerd is de bedrijfsschade die je bedrijf lijdt door brand, neerslag, storm, ontploffing, blikseminslag, inductie, lekkage, inbraak en diefstal.

Wat is verzekerd?

De vermindering van je brutowinst als je bedrijf geheel of gedeeltelijk stilvalt door een verzekerde gebeurtenis. Extra kosten die je in overleg met ons maakt om de bedrijfsstilstand op te heffen zijn ook verzekerd.

Schadevergoeding

De bedrijfsschade moet veroorzaakt zijn door een verzekerde schade aan je gebouw, de inventaris of de goederen.

Storing nutsvoorzieningen

Lijd je bedrijfsschade door een storing bij een bedrijf dat water of elektriciteit levert? Dan ben je daarvoor verzekerd als de storing een ononderbroken periode van tenminste 6 uren duurt.

Uitkeringstermijn

De periode waarover de bedrijfsschade wordt vergoed is standaard maximaal 52 weken. Als deze periode anders is wordt dit op het polisblad genoemd.

Verzekerd bedrag

Als er op het polisblad geen verzekerd bedrag staat geldt de brutowinst op het moment dat je schade hebt. Staat er wel een verzekerd bedrag op het polisblad? Dan kan het verzekerd bedrag bij het regelen van een schade met maximaal 20% worden verhoogd.

Afzetting straat of toegang tot je bedrijf

Wij vergoeden de bedrijfsschade door een verzekerde schade in de omgeving, zoals aan een gebouw of door een natuurbrand, waardoor de straat of de toegang tot je bedrijf moet worden afgezet. Deze dekking geldt voor de tijd dat je bedrijf niet bereikbaar is.

Wat is niet verzekerd?

  • Wij keren onder andere niet uit bij een aardbeving of overstroming. Ook schade door opzet en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Boetes

Boetes die je krijgt zijn niet verzekerd. Dit zijn onder andere boetes die je bedrijf krijgt voor contractbreuk of als je niet of te laat een opdracht uitvoert.

Huur

Huuropbrengsten die je misloopt vanwege de schade aan je bedrijf zijn niet verzekerd.

Reconstructiekosten

Is bij een schade je administratie ook beschadigd of verloren gegaan? Bijvoorbeeld je financiële of klantenadministratie? Dan valt het herstel hiervan niet onder de dekking. 

Afschrijvingen

Afschrijvingen op dubieuze debiteuren, gebouwen, inventaris en goederen zijn niet verzekerd.

Fraude, opzet, strafbare activiteiten, molest

Je bent niet verzekerd als je bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraude pleegt. Of als er bij schade sprake is van opzet of roekeloosheid of criminele en strafbare activiteiten. Je bent ook niet verzekerd als de schade het gevolg is van molest of een atoomkernreactie.

Extra informatie

Onder molest verstaan wij: binnenlandse onlusten, burgeroorlog, gewapend conflict, muiterij, oproer en opstand.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd gedekt. Bijvoorbeeld als de waterschade ontstaat door grondwater of als neerslag binnenkomt door openstaande ramen of deuren.

Eigen risico

Er is geen eigen risico van toepassing. Wel is er een wachttijd van 6 uur voordat een bedrijfsschade voor vergoeding in aanmerking komt.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Extra informatie

Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer , het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.

Uitkeringstermijn

Er wordt niet langer uitgekeerd dan gedurende een bepaald aantal dagen, gelijk aan de uitkeringstermijn.

Afspraken

Als je niet voldoet aan de afspraken over preventie die wij met je maken, dan vergoeden wij de schade niet altijd. De afspraken vind je op je polisblad.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de locaties in Nederland die op je polisblad vermeld staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt of je hebt schade, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en beperken. Meld schade zo snel mogelijk en geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de ingangsdatum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen. De verzekering stopt dan een maand later. Dit kan schriftelijk of via mail bij je verzekeringsadviseur of rechtstreeks bij ons.