Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering keert een éénmalig bedrag uit bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval. Je sluit deze verzekering af voor je werknemers. Je hebt ook de mogelijkheid om jezelf als ondernemer mee te verzekeren.

Wat is verzekerd?

Alle werknemers die op de loonlijst staan zijn verzekerd. Als de verzekering ook geldt voor andere personen, bijvoorbeeld de ondernemer, dan staat dit vermeld op het polisblad.

Extra informatie

De verzekering geldt tijdens werktijd, en tijdens woon / werkverkeer. Je kunt ervoor kiezen de geldigheid uit te breiden tot 24 uur per dag.

Blijvende invaliditeit

Als een werknemer of een andere verzekerde door een ongeval bljvend invalide wordt, wordt er een percentage van het verzekerde bedrag uitgekeerd. Dit percentage stellen we vast aan de hand van een tabel. Deze tabel vind je in de polisvoorwaarden.

Overlijden

De wettelijke erfgenamen krijgen een bedrag als een verzekerde overlijdt door een ongeval.

Extra informatie

Er geldt een vergoeding voor repatriëring na overlijden in het buitenland tot € 5.000,- als er geen andere verzekering is die deze kosten vergoedt.

Verzekerd bedrag

Als je werknemer overlijdt keren we het jaarloon uit met een maximum van € 50.000,. Bij andere verzekerden is de uitkering bij overlijden € 50.000,-.

Bij blijvende invaliditeit voor andere verzekerden bedraagt het verzekerde bedrag € 100.000,-  

Wat is niet verzekerd?

  • We keren niet uit als het ongeval met opzet is veroorzaakt. Bijvoorbeeld wanneer er sprake is van een misdrijf.

Extra informatie

Tevens keren wij niet uit als het ongeval ontstaat door een bestaande psychische of lichamelijke aandoening. In de polisvoorwaarden staat precies waar je wel en niet voor verzekerd bent.

Alcohol en drugs

We keren niet uit als het ongeval veroorzaakt is door het gebruik van alcohol en/of drugs.

Zelfmoordpoging

We keren niet uit bij een zelfmoordpoging.

Grove schuld en bewuste roekeloosheid

We keren niet uit als er sprake is van grove schuld of bewuste roekeloosheid.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Het uitkeringspercentage bij blijvende invaliditeit hangt af van de mate van invaliditeit. Bij het volledige verlies van gezichtsvermogen van één oog keren we bijvoorbeeld 30% van het verzekerde bedrag uit. Bij gezichtsverlies van beide ogen is dat 100%.

Eigen risico

Er is geen eigen risico.

Medewerkers

De dekking voor de medewerkers in loondienst kan 24 uur per dag zijn OF uitsluitend tijdens de arbeidsuren, dit staat op je polisblad vermeld.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt wereldwijd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt of een ongeval krijgt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om het ongeval te voorkomen of letsel te beperken. Meld het ongeval zo snel mogelijk en geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Gezondheid

Als je de verzekering aanvraagt dan vragen we niet naar de gezondheid van je werknemers.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Premie

De hoogte van de premie hangt onder andere af van het soort bedrijf dat je hebt, het aantal werknemers en de lonen of verzekerde bedragen van je werknemers.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de ingangsdatum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Extra informatie

De dekking voor een verzekerde eindigt op de eerste dag van de maand nadat deze verzekerde 70 jaar wordt. Vanaf dat moment hoeft er voor die verzekerde geen premie meer betaald te worden. Als dit de laatste verzekerde op de polis was, eindigt de hele verzekering.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen. De verzekering stopt dan een maand later. Dit kan schriftelijk of via mail bij je verzekeringsadviseur of rechtstreeks bij ons.