Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering dekt schade aan jouw elektronica. Naast computers en randapparatuur kan het gaan om de telefooninstallatie, weeg- en kassasystemen.

Wat is verzekerd?

Schade door brand, diefstal na inbraak of plotselinge en onvoorziene schade aan de verzekerde elektronica.

Opruimingskosten

Opruimingskosten zijn verzekerd tot maximaal 20% van het verzekerde bedrag voor het betreffende verzekerde object.

Schadevergoeding

De verzekering dekt de herstelkosten. Wanneer herstel niet mogelijk is, vergoeden wij de nieuwwaarde of de vervangingskosten. Dit is afhankelijk van de ouderdom van het verzekerde object.

Extra kosten

De extra kosten die u in overleg met ons maakt en waarvoor uw toestemming krijgt, zijn verzekerd. Bijvoorbeeld kosten die je moet maken om te voorkomen dat je bedrijf stilvalt na schade. Bijvoorbeeld overwerk of huur van vervangende apparatuur. Staat er op je polis een verzekerd bedrag? Dan is maximaal 20% meeverzekerd voor extra kosten.

Wat is niet verzekerd?

Schade veroorzaakt door slijtage, corrosie of andere geleidelijke inwerking, als gevolg van de gewone werking en/of het normale gebruik van verzekerde objecten is niet verzekerd.

Behoud functionaliteit

Schade die de werking van het apparaat niet beïnvloedt, zoals krassen of verkleuring is niet verzekerd.

Digitale informatie

Verlies of verminking van software, data of een andere vorm van elektronisch opgeslagen gegevens.

Cybercrime

Niet verzekerd is de schade die is ontstaan door cybercrime.

Dekking tijdens verblijf elders

In Nederland en de grensstreek is elektronische apparatuur meeverzekerd indien het verblijf tijdelijk van aard is. Als er een verzekerd bedrag op de polis vermeld staat voor elektronica dan is maximaal 10% daarvan verzekerd voor tijdelijk verblijf elders in Nederland of grensstreek.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Er is geen eigen risico van toepassing.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor het adres dat op de polis staat.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de ingangsdatum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen. De verzekering stopt dan een maand later. Dit kan schriftelijk of via mail bij je verzekeringsadviseur of rechtstreeks bij ons.