Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

In relatie met computersystemen en digitale gegevens verzekert deze verzekering uw bedrijf tegen de gevolgen van een schending van privacy of vertrouwelijkheid en de gevolgen voor de integriteit en/of beschikbaarheid door inbreuk op beveiliging.

Wat is verzekerd?

Deze verzekering dekt de aansprakelijkheid van door derden geleden schade, de eigen kosten van het bedrijf, gevolgschade en levert bijstand door het First Response Panel.

Verzekerd bedrag

De vergoeding wordt beperkt tot het verzekerd bedrag zoals genoemd op het polisblad.

Aansprakelijkheid

Lijden andere partijen schade als gevolg van uw cyberincident en bent u daarvoor aansprakelijk, dan dekt deze verzekering de kosten daarvan.

Herstelkosten

Verzekerd zijn de kosten van herstel van gegevens door u gemaakt ten gevolge van een accidentele schade, een bedieningsfout of een beveiligingsinbreuk.

Cyberafpersing

De schade van hackers die uw website of data gijzelen. U krijgt hulp van security-experts, en eventueel betaald losgeld wordt vergoed.

Bedrijfsschade

Wanneer door een cyberincident, computersystemen en/of digitale gegevens niet beschikbaar of betrouwbaar zijn, kan dat leiden tot omzetverlies. Deze bedrijfsschade is verzekerd.

Datalek

Gedekt zijn kosten die door of namens u gemaakt worden in verband met een bestuurlijke maatregel of claims van derden, omdat zij u aansprakelijk stellen. Ook gedekt zijn meldingskosten, kosten voor juridisch advies en boetes toezichthouders (mits verzekerbaar).

Diefstal van geld en waardemiddelen en telefoonhacking

Financieel verlies van geld of goederen t.g.v. frauduleuze instructies door een derde (niet zijnde een werknemer) als gevolg van een beveiligingsinbreuk is verzekerd. Ook worden extra telefoonkosten vergoed als gevolg van een ongeoorloofde toegang tot uw telefoonsysteem door een hacker.

First Response Panel

Wanneer sprake is (of lijkt te zijn) van een incident, kunt u 24/7 contact opnemen met het MS Amlin First Response Panel, dat samen met u bepaalt welke stappen direct ondernomen moeten worden.

PCI boetes, assessments en kosten van verweer

Deze verzekering vergoedt Payment card industry (PCI) boetes, assessments en kosten van verweer vanwege een inbreuk op de bescherming van betaalkaartgegevens, die heeft plaatsgevonden door het niet voldoen aan gepubliceerde Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS).

Wat is niet verzekerd?

  • Veroorzaakt u zelf met opzet schade of fraudeert u, dan is dat niet verzekerd. Ook zaak- en letselschade, productaansprakelijkheid, contractuele aansprakelijkheid en inbeslagname van overheidswege is niet verzekerd.

Schade door illegale data

Is de schade ontstaan door data die u illegaal verkregen hebt, dan is dat niet gedekt.

Verenigde Staten of Canada

Uitgesloten zijn aanspraken gebaseerd op het recht van de Verenigde Staten van Amerika of Canada of gebaseerd op gerechtelijke afspraken door een rechtsprekende instantie in de Verenigde Staten van Amerika of Canada.

Onderlinge aansprakelijkheid

Uitgesloten is elke aanspraak die door een verzekerde tegen een andere verzekerde wordt
ingesteld. Dit geldt niet voor een aanspraak die door een werknemer wordt ingesteld.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt een eigen risico zoals vermeld op het polisblad.

Preventie-eisen

De verzekeraar stelt bepaalde preventie-eisen. Voldoe je daar niet aan, dan kan het gebeuren dat de verzekeraar niet of slechts gedeeltelijk uitkeert.

Inloop

Schade die voortvloeit uit handelingen, fouten en dergelijke gedaan of gebeurd voor de inloopdatum zijn niet gedekt. Deze datum is gelijk aan de ingangsdatum van de verzekering tenzij op het polisblad een andere inloopdatum wordt vermeld.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt wereldwijd met een beperking voor aanspraken gebaseerd op het recht van de Verenigd staten van Amerika of Canada.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken. Meld schade zo snel mogelijk en geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd, dan kunnen we de verzekering stoppen. Over het algemeen wordt de verzekering per de contractvervaldatum stilzwijgend verlengd tenzij u of wij de verzekering hebben opgezegd.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Met een opzegtermijn van twee maanden kunt u de verzekering per contractvervaldatum beëindigen. In sommige gevallen (standaardcontracten) is de verzekering na de eerste contractperiode direct opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand. Dit blijkt dan uit de polisvoorwaarden of een clausule.