Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in uw huis. Het gaat daarbij om schade door brand, diefstal, neerslag, storm, vallen, lekkage en aanrijding.

Wat is verzekerd?

Alle spullen in uw huis, zoals meubels, zachte vloerbedekking, apparatuur, levensmiddelen, kleding of sieraden.

Verzekerd bedrag

Het verzekerd bedrag staat op uw polisblad. We vergoeden meestal de nieuwwaarde van uw spullen. Dit is het bedrag om uw spullen nieuw te kopen. Soms betalen we de dagwaarde. Dat is het geval als de waarde net voor de schade minder is dan 40% van de nieuwwaarde.

Extra informatie

Voor sommige spullen krijgt u altijd de dagwaarde. Het gaat dan om bijvoorbeeld brom- en snorfietsen, motorgrasmaaiers en inboedel in uw bedrijf. Voor schade aan verzamelingen, antiek en lijfsieraden geldt de marktwaarde.

Contra-expertise na schade

Bent u het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kunt u ook zelf een expert inschakelen. Dit noemen we een contraexpert. Hij regelt namens u de schade met ons. Wie deze kosten moet betalen is afhankelijk van de situatie.

Sieraden

Verzekerd tot € 6.000,00. U kunt ook een hoger bedrag verzekeren. Voor diefstal geldt dat de woning voldoende beveiligd moet zijn. Alleen verzekerd als uw woning bewoond is.

(Audio-) apparatuur

Verzekerd tot € 12.000,00. U kunt ook een hoger bedrag verzekeren. Voor diefstal geldt dat de woning voldoende beveiligd moet zijn. Alleen verzekerd als uw woning bewoond is.

Keuze: spullen buiten huis

Spullen buiten de woning zijn niet verzekerd op de Inboedelverzekering. Deze zijn te verzekeren op de Buitenshuisverzekering.

Vallen en stoten

Schade aan uw inboedel door vallen en stoten is alleen verzekerd op de Uniek dekking.

Waardegarantie

In de meeste gevallen kan garantie worden verleend op basis van een inboedelwaardemeter.

Wat is niet verzekerd?

  • Uw spullen zijn buiten niet verzekerd. Wij keren niet uit bij een aardbeving, overstroming, slijtage of bij schade door constructiefouten of slecht onderhoud van de woning. 

Vallen en stoten

Heeft u geen Uniek dekking maar bijvoorbeeld de Extra Uitgebreide dekking? Dan is schade aan uw inboedel door vallen en stoten niet verzekerd.

Extra informatie

Bijvoorbeeld een kast die omvalt en daardoor beschadigt. Of een mobieltje in uw broekzak dat stukgaat omdat u ermee tegen de hoek van een tafel stoot.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd gedekt. Geen dekking bij schade door neerslag via openstaande ramen of deuren. Of door lekkage via kitnaden en door vocht dat door de muren komt. Schade door overstroming of grondwater is ook niet verzekerd.

Extra informatie

Schade door overstroming is alleen gedekt als dat het gevolg is van hevige lokale neerslag.

Eigen risico

Per gebeurtenis geldt een eigen risico. Dit wordt vermeld in uw offerte en op uw polis. 

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Extra informatie

Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer , het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt schade aan uw inboedel/uw spullen in uw huis in Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een maand opzegtermijn.