Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade als u op reis bent. Bijvoorbeeld bij diefstal of een ongeval. De doorlopende reisverzekering is een jaar geldig. Een reis mag maximaal 90 dagen duren. Verlengen is mogelijk.

Wat is verzekerd?

U bent verzekerd voor schade die u oploopt tijdens privéreizen en het privégedeelte van gecombineerde privé- en zakenreizen. De dekking bestaat uit dekking voor hulpverlening, buitengewone kosten en repatriëring, dekking voor schade van uw bagage en schade aan uw vakantieverblijf en dekking voor verlies/diefstal van geld.

Medisch

Met de extra dekking Medische kosten bent u verzekerd voor kosten die niet gedekt worden door uw Nederlandse Zorgverzekering. Bijvoorbeeld als er kosten zijn die buiten het zorgpakket vallen of wanneer een eigen risico in rekening wordt gebracht. Overleg altijd eerst met de Alarmcentrale.

Bagage

Uw bagage en reisdocumenten zijn verzekerd tegen beschadiging, diefstal en verlies. Het maximale bedrag is  3.500 per persoon per reis. Sommige bagage is voor een maximumbedrag verzekerd. Als spullen ouder worden, worden ze meestal minder waard.

Bijzondere sporten

Met de Wintersportdekking bent u verzekerd voor schade of kosten die u oploopt tijdens wintersportreizen. Het gaat hier om schade of kosten die vallen onder de verschillende dekkingen die u hebt afgesloten. Daarnaast bent u bijvoorbeeld ook verzekerd voor schade aan eigen of gehuurd ski- of snowboardmateriaal tot  5.000.

Pech op reis

Met de dekking Automobilistenhulp krijg u hulp of een vergoeding van kosten als uw motorrijtuig niet meer kan rijden door schade, pech of wanneer de bestuurder uitvalt door een ongeval of door ernstige ziekte.

Doorlopende annuleringsverzekering

Met de annuleringdekking bent u bij bepaalde gebeurtenissen verzekerd voor:

- Annuleringskosten van de (samengestelde)reis als u onverwachts een geplande reis afzegt
- Vertraging bij vertrek of aankomst
- Afbreking van de reis met eerdere terugkeer

Wat is niet verzekerd?

U bent alleen verzekerd als u voorzichtig genoeg bent geweest om materiële schade aan, diefstal of verlies van uw reisbagage of reisdocumenten te voorkomen. U bent voorzichtig genoeg geweest als u passende maatregelen hebt genomen om materiële schade, diefstal of verlies te voorkomen.

Reisadvies van de overheid

Heeft uw bestemming voordat u op reis gaat een negatief reisadvies (code oranje of code rood) van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Dan is uw reis beperkt verzekerd. Hebt u hulp nodig of maakt u kosten die te maken hebben met de reden dat er een negatief reisadvies geldt? Dan is dit niet verzekerd.

Ongevallen

Niet verzekerd is schade voor blijvende invaliditeit of overlijden naar aanleiding van een ongeval. Hiervoor is een losse ongevallendekking mogelijk.

Gevaarlijke sporten

Schade die ontstaat tijdens het beoefenen van gevaarlijke sporten is niet verzekerd. Ook is schade door het skiën buiten de gemarkeerde pistes niet meeverzekerd.

Zakelijke reis

U bent niet verzekerd voor schade die u oploopt tijdens zakelijke reizen. Het privé gedeelte van een gecombineerde privé- en zakenreis is wel verzekerd, net als reizen in verband met een stage of vrijwilligerswerk.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Bel bij schade altijd meteen de Alarmcentrale. Doet u dit niet, dan krijgt u misschien niet alle kosten vergoed. Dekkingsbeperkingen staan vermeld in de polisvoorwaarden.

Eigen risico

Bij deze verzekering geldt  100 eigen risico per gebeurtenis. Voor medische kosten en annulering geldt geen eigen risico voor de eerste schademelding binnen een kalenderjaar.

Reis in Nederland

In Nederland bent u alleen verzekerd voor geboekte reizen met minimaal één betaalde overnachting.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt wereldwijd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie per maand, kwartaal, half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Na het eerste jaar dat u verzekerd bent kan de verzekering dagelijks worden opgezegd. Aan het eind van elk jaar verlengen wij uw verzekering automatisch met weer één jaar. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering opzeggen via e-mail of een brief.