Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van TVM rechtshulp. U krijgt deze hulp bijvoorbeeld als u betrokken bent bij een aanrijding. Of bij conflicten over de aan-/verkoop, onderhoud of reparatie van uw auto.

Wat is verzekerd?

Hieronder staan een aantal situaties die zijn verzekerd.

Keuze rechtshulpverlener

De rechtsbijstand krijgt u van medewerkers van TVM rechtshulp of door externe deskundigen die ingeschakeld worden door TVM rechtshulp.

Schade in het verkeer

Verzekerd is rechtsbijstand die te maken heeft met deelname aan het verkeer. Ook het verhalen van schade aan uw auto en strafzaken die voortvloeien uit deelname aan het verkeer zijn verzekerd.

Letselschade

U krijgt juridische hulp als u letselschade in het verkeer op een ander wilt verhalen. Bijvoorbeeld als u gewond raakt bij een aanrijding.

Conflicten over contracten

U krijgt juridische hulp bij conflicten over de aan-/verkoop, reparatie of onderhoud van uw auto.

Wie zijn verzekerd?

De verzekering geldt voor de verzekeringnemer en diegene die met toestemming van de verzekeringnemer in de auto rijdt of met de auto wordt vervoerd.

Wat is niet verzekerd?

Hieronder staan een aantal situaties die niet zijn verzekerd.

Aanschaf auto zonder garantie

U krijgt geen rechtsbijstand over de aanschaf van een auto, als het verkopende bedrijf geen schriftelijke garantie heeft gegeven.

Strafzaak

U krijgt geen rechtsbijstand bij een strafzaak waarbij u wordt verdacht van opzet.

Invordering rijbewijs

U krijgt geen rechtsbijstand die verband houdt met geschillen die gaan over de invordering van een rijbewijs als de bestuurder strafrechtelijk wordt vervolgd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Minimum belang

Bij geschillen over aan-/verkoop, onderhoud of reparatie moet het gaan om een bedrag van meer dan  100.

Kosten externe deskundingen

De kosten van externe deskundigen worden tot maximaal  50.000 vergoed.

Waar ben ik gedekt?

U bent verzekerd in de landen die op de groene kaart van uw autoverzekering staan vermeld. Voor conflicten over de aan-/verkoop, onderhoud en reparatie van uw auto bent u alleen in Nederland verzekerd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Bij het aanvragen van de verzekering moet u ons eerlijke en volledige informatie geven over het te verzekeren risico. Verandert er iets in uw situatie? Dan moet u dit aan ons melden. Als u schade heeft, moet u dit binnen 3 dagen melden en alle redelijke maatregelen nemen om de gevolgen van de schade te beperken.

Wanneer en hoe betaal ik?

De premie moet binnen 30 dagen na de notadatum betaald zijn. Dit kan via een automatische incasso of u maakt het bedrag aan ons over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De dekking begint op de ingangsdatum. Deze datum staat op het polisblad. De dekking eindigt op de contractvervaldatum. Maar alleen als de verzekering wordt opgezegd. Dat kunt u doen, maar wij ook. U bent dan na deze datum niet meer verzekerd. Er is dan geen dekking meer voor schade die na deze datum ontstaat.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Opzeggen kan per brief of e-mail. Deze kunt u aan ons sturen. Heeft u via een tussenpersoon de verzekering afgesloten, dan kunt u de opzegging aan uw tussenpersoon sturen. De opzegtermijn is 2 maanden. Na de eerste contracttermijn kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. De opzegtermijn is dan 1 maand.