Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade als u op reis bent. De verzekering is het hele jaar geldig. Een reis mag maximaal 60 dagen achter elkaar duren. Verlengen naar 180 dagen is ook mogelijk.

Wat is verzekerd?

U krijgt hulp van de Univé Alarmcentrale bijvoorbeeld bij een ongeluk, ziekte of overlijden. Wij betalen ook eventuele extra reis-, verblijf- en telefoonkosten.

Keuze: medisch

Wij betalen de kosten van een spoedeisende of onverwachte medische behandeling, aanvullend op de zorgverzekering. Overleg altijd eerst met de Univé Alarmcentrale. Het vrijwillige eigen risico op uw zorgverzekering is niet verzekerd.

Keuze: bagage

U kunt kiezen voor een maximale vergoeding van  1.000,  2.500 of  3.500 per verzekerde per reis. Voor bepaalde spullen geldt een lagere vergoeding. De bedragen staan genoemd in artikel 4.1.1 van de polisvoorwaarden. Zijn de spullen niet ouder dan een jaar, dan vergoeden we de nieuwwaarde.

Bijzondere sporten

Wintersporten tijdens uw reis in Nederland zijn standaard verzekerd. Uw reisverzekering met de door u gekozen dekkingen is alleen geldig tijdens wintersporten als u ‘wintersport’ heeft meeverzekerd.

Keuze: pech op reis

Bij pech of een ongeval in het buitenland met eigen vervoer, zoals auto, camper of caravan krijgt u hulp van de Univé Alarmcentrale. Ook heeft u recht op vervangend vervoer. Dit geldt niet voor een vervangende aanhanger, zoals een caravan. In Nederland bent u alleen verzekerd als u op weg bent naar, of terugkomt uit het buitenland.

Keuze: ongevallen

Met deze dekking krijgt u een bedrag uitgekeerd als u door een ongeval voor altijd invalide raakt of komt te overlijden. U mag deze uitkering besteden zoals u wilt.

Keuze: doorlopende annuleringsverzekering

Heeft u een reis geboekt, maar kunt u onverwachts niet gaan door een situatie genoemd in de voorwaarden? Dan vergoedt deze verzekering de (boekings)kosten die u al heeft gemaakt en niet terugkrijgt. Ook als u een reis moet afbreken, of bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur.

Reisadvies van de overheid

De reisverzekering is ook geldig als er een negatief reisadvies in een bepaald land van toepassing is.

Geld en zakenreis

Geld is standaard meeverzekerd tot een maximum genoemd in de voorwaarden. Standaard bent u niet verzekerd voor reizen met een zakelijk doel. U kunt congressen, besprekingen, toezichthoudend of administratieve activiteiten wel meeverzekeren door te kiezen voor ‘Zakenreis’.

Wat is niet verzekerd?

Er zijn bijzondere situaties waarin wij niet uitkeren. Bijvoorbeeld: schade ontstaan in Nederland op een vaste stand- of seizoen plaats, het opzettelijk schade veroorzaken of schade ontstaan tijdens een reis die u maakt voor een medische behandeling.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Maakt u tijdens uw reis extra kosten door een ziekenhuisopname, het overlijden van een reisgenoot, pech onderweg of eerder terugkeer naar huis? Bel dan altijd met de Univé Alarmcentrale +31(0)592-348112. Zet dit nummer ook in uw telefoon. Ga zorgvuldig met uw spullen om, zo voorkomt u schade.

Eigen risico bagage

Het eigen risico is  50 per gebeurtenis voor alle verzekerden samen.

Keuze: eigen risico annulering

Kiest u voor een eigen risico bij de dekking annulering? Dan verlagen wij de betaling met dit eigen risico. De hoogte van het eigen risico hangt af van het verzekerd bedrag.

Is het verzekerd bedrag  1.500 per persoon per reis? Dan is het eigen risico  150. Is het verzekerd bedrag  3.000 per persoon per reis? Dan is het eigen risico  300.
Is het verzekerd bedrag  4.500 per persoon per reis? Dan is het eigen risico  450.

Waar ben ik gedekt?

U kiest zelf het verzekerd gebied. Standaard bent u verzekerd in Europa. Kies 'Wereld' om verzekerd te zijn in alle landen wereldwijd. Blijft u dichter bij huis? Kies dan voor 'Nederland-België-Duitsland'.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, geef dan altijd eerlijk antwoord op onze vragen. Probeer altijd meer schade te voorkomen of te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Overleg altijd eerst met ons voordat u schade laat herstellen of kosten maakt hiervoor. Verandert er iets in uw situatie? Laat het ons weten. Heeft u direct hulp nodig? Neem dan contact op met de Univé Alarmcentrale +31(0)592 - 34 81 12

Wanneer en hoe betaal ik?

U betaalt de premie vooraf. U krijgt bericht van ons wanneer u de premie moet betalen. U kunt kiezen of u maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Standaard betaalt u via automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

U krijgt van ons bericht dat wij u verzekeren. Op de polis staat vanaf welk moment u verzekerd bent. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Wij verlengen uw verzekering daarna elk jaar automatisch met 1 jaar. Wij stoppen uw verzekering als u de premie niet op tijd betaalt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering of dekkingen in de eerste verzekeringsperiode niet opzeggen. Na de eerste verzekeringsperiode kunt u elke dag opzeggen. U krijgt van ons een bevestiging van uw opzegging. Heeft u te veel premie betaald? Dan krijgt u die terug. Dit kunt u doen via uw adviseur of zelf regelen via Mijn Univé.