Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan verzekerd glas doordat het breekt.
Schade aan verzekerd glas doordat het breekt.
We vergoeden de vervangingskosten voor een nieuwe ruit en het plaatsen ervan.
Dekt schade aan glazen deuren en verticale ruiten met normaal enkel en dubbel glas. Op uw polis leest u welk glas wel en niet verzekerd is.
Niet verzekerd is instorting, verzakking, verbouwing, verplaatsten, veranderingen, leegstand en kraak.
Noodvoorzieningen zijn verzekerd tot € 250,- per gebeurtenis. Bijzonder glas is niet standaard verzekerd.
Er wordt geen eigen risico gehanteerd.
Deze verzekering dekt schade aan glas in deuren en verticale ruiten in Nederland.
Als u de verzekering aanvraagt, geef dan eerlijk antwoord op onze vragen. Probeer altijd meer schade te voorkomen of te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Overleg eerst met ons voordat u schade laat herstellen of kosten maakt hiervoor. Verandert er iets in uw situatie? Laat het ons weten.
U krijgt bericht van ons wanneer u de premie moet betalen. Het is mogelijk om de premie per maand, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar te betalen. Standaard betaalt u via automatische incasso.
Maandbetaling is alleen mogelijk per automatische incasso.
U krijgt van ons bericht dat wij u verzekeren. Op de polis staat vanaf welk moment u verzekerd bent. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Daarna verlengen wij uw verzekering elk jaar automatisch met 1 jaar. Wij stoppen uw verzekering als u de premie niet op tijd betaalt.
Dit kunt u doen via uw adviseur of zelf regelen via Mijn Univé. U kunt uw verzekering elke dag opzeggen zonder opzegtermijn. Na uw opzegging krijgt u van ons een bevestiging. Heeft u te veel premie betaald? Dan krijgt u die terug.