Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan inboedel in uw woning.

Wat is verzekerd?

Verzekerd is schade aan de inboedel door brand, storm, lekkage, water of diefstal. Kostbare inboedel is voor een standaard bedrag meeverzekerd. Schade aan uw computerapparatuur ontstaan door cybercriminaliteit en herstel daarvan, is ook standaard meeverzekerd tot € 2.000,- per jaar.

Extra informatie

U krijgt daarbij hulp van de Univé Cyberhelpdesk als u slachtoffer bent van cybercriminaliteit of dit vermoedt.

Verzekerd bedrag

Univé verzekert gegarandeerd de totale waarde van uw inboedel.

Zijn uw spullen meer dan 40% van de oorspronkelijke nieuwwaarde waard? Dan vergoeden we de nieuwwaarde. Anders vergoeden we de dagwaarde. Univé berekent de dagwaarde van uw spullen met behulp van een afschrijvingstabel (kijk op unive.nl/afschrijvingslijsten).

Contra-expertise na schade

U kunt bij schade ook zelf een expert in schakelen. Neem over de vergoeding vooraf contact met ons op.

Sieraden

Verzekerd tot maximaal € 5.000,-. Heeft u sieraden met een hogere waarde dan kunt u dit aanpassen. U heeft de mogelijkheid een hoger verzekerd bedrag te kiezen.

(Audio-) apparatuur

(Audio)apparatuur en overige kostbare inboedel zijn in totaal voor € 10.000,- gezamenlijk meeverzekerd (standaard). Bij (audio)apparatuur is er de mogelijkheid een hoger bedrag mee te verzekeren.

Spullen buiten huis

Schade aan uw inboedel aan of bij uw woning is tot maximaal € 2.500,- verzekerd. Het gaat hierbij om wasgoed, tuinmeubels, tuingereedschap en vlaggenmasten.

Keuze: All Risk dekking

Wilt u een uitgebreidere dekking? Kies dan de Inboedel All Risk dekking. Of nog uitgebreider, de Inboedel All Risk met Buitenshuis dekking. Hiermee zijn uw spullen het hele jaar door overal in Nederland buiten uw woning verzekerd tot € 2.500. Voor sommige rubrieken betalen we maximaal € 500 per gebeurtenis.

Wat is niet verzekerd?

Vallen en stoten

Onverwachte schade aan uw inboedel in de woning door vallen, stoten of een ongelukje is niet standaard meeverzekerd. 

Schade door een aardbeving, overstroming, slijtage, eigen gebrek en illegale activiteiten zijn niet verzekerd.
 

Extra informatie

Schade aan uw inboedel die buiten uw huis ontstaat is niet verzekerd

 

Schade ontstaan door dieren is niet verzekerd.
 

Het betalen van losgeld, boetes en fraude met betaal- en communicatie-applicaties is niet verzekerd

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd gedekt. Check de polisvoorwaarden. Of vraag uw verzekeringsadviseur om advies.

Eigen risico

Bij schade aan uw inboedel geldt geen eigen risico. Of u kiest zelf voor een eigen risico van € 250 in ruil voor premievoordeel.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of heeft gefaald.

Extra informatie

Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer , het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.

Schade door diefstal van uw spullen uit andere gebouwen dan uw woning, is alleen verzekerd als er ook sporen van inbraak aanwezig zijn.

U bent alleen verzekerd voor schade door cybercriminaliteit als u heeft voldaan aan de gestelde preventiemaatregelen. De gestelde maatregelen leest u in de voorwaarden van de Woonverzekering.
 

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering vergoedt schade aan inboedel in uw woning in Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, geef dan eerlijk antwoord op onze vragen. Probeer altijd meer schade te voorkomen of te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Overleg eerst met ons voordat u schade laat herstellen of kosten maakt hiervoor. Verandert er iets in uw situatie? Laat het ons weten. Maak waar mogelijk altijd foto's van de beschadigde inboedel.

Wanneer en hoe betaal ik?

U krijgt bericht van ons wanneer u de premie moet betalen. Het is mogelijk om de premie per maand, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar te betalen. Standaard betaalt u via automatische incasso. 

Extra informatie

Maandbetaling is alleen mogelijk per automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

U krijgt van ons bericht dat wij u verzekeren. Op de polis staat vanaf welk moment u verzekerd bent. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Daarna verlengen wij uw verzekering elk jaar automatisch met 1 jaar. Wij stoppen uw verzekering als u de premie niet op tijd betaalt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Dit kunt u doen via uw adviseur of zelf regelen via Mijn Univé. U kunt uw verzekering elke dag opzeggen zonder opzegtermijn. Na uw opzegging krijgt u van ons een bevestiging. Heeft u te veel premie betaald? Dan krijgt u die terug.