Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Met deze verzekering verzekert u uw ZZP bedrijf uzelf en uw gezin tegen veel voorkomende online risico's en de gevolgen daarvan, bijvoorbeeld door hacking, computervirus, phishing of online fraude met uw identiteitsgegevens. De verzekering bestaat uit 3 dekkingen, voorkomen van schade, beperken en herstellen van schade. En het vergoeden van schade.

Wat is verzekerd?

Deze verzekering zorgt voor het beveiligen van uw thuisnetwerk en apparaten tegen cyberincidenten. Om cyberincidenten te voorkomen krijgt u van ons een slimme router in bruikleen en antivirus software om te activeren. 

Extra informatie

Als er door een cyberincident dan toch schade ontstaat dan krijgt u telefonisch of online hulp van experts voor het beperken en herstellen van de schade. Als dat niet lukt dan vergoeden wij de verzekerde schade.

Verzekerd bedrag

*    Tot € 5.000 voor schade aan eigen apparaten, software, herstel van digitale gegevens of schade door online fraude met uw identiteitsgegevens.
*    Tot € 2.500.000 voor schade aan spullen of zaken van een ander waarvoor u aansprakelijk bent.                                                                                                                     
Per verzekeringsperiode vergoeden wij maximaal 3 cyberincidenten.

Voorkomen van cyberincidenten

Om cyberincidenten te voorkomen krijgt u van ons een F-Secure SENSE router in bruikleen en toegang tot de SENSE-app met antivirus software. Hierbij zit een installatiehandleiding om zelf de router te installeren, al uw apparaten hiermee te verbinden en de antivirus software te activeren. 

Extra informatie

Een helpdesk is beschikbaar om u te helpen bij eventuele installatieproblemen. 

Beperken en herstellen van een cyberincident

U krijgt telefonisch of online hulp van experts van de Univé Helpdesk. Zij proberen de schade te beperken. 

Extra informatie

Voorbeelden hiervan zijn; het verwijderen van cyberbedreigingen, uw apparaten of persoonlijke bestanden weer toegankelijk maken, het herstellen van software en het verwijderen of verdringen van ongewenste informatie op het internet over u. Ook krijgt u hulp bij het stoppen van online fraude met uw ID-gegevens, bankrekening of creditcard. 

Vergoeden van eigen schade door een cyberincident

Heeft u nog te maken met schade, die de experts van de Univé Helpdesk niet konden beperken of herstellen? Dan kunt u, na onze toestemming, overgaan tot reparatie, herstel of vervanging bij andere partijen. 

Extra informatie

Als dat niet mogelijk is betalen wij u de waarde van een apparaat volgens een afschrijvingslijst. Of wij betalen de schade als het gaat om online fraude met uw identiteit

Aansprakelijkheid, verweer en vergoeden van schade van een ander

Wordt u of uw bedrijf door een ander aansprakelijk gesteld voor schade? En heeft de schade te maken met een cyberincident? Dan  voeren wij namens u juridisch verweer. Wij betalen de kosten daarvan.

Extra informatie

Bent u of uw bedrijf aansprakelijk voor schade door een cyberincident bij een ander? Dan betalen wij daarvan de kosten.  

Wat is niet verzekerd?

  • Hulp of schade die niet te maken heeft met een cyberincident. Schade die gevolg is van een cyberincident ontstaan vóór de ingangsdatum van de verzekering.  Veroorzaak je zelf met opzet schade? Of fraudeer je? Dan is dat niet verzekerd. Ook  letselschade is niet verzekerd. 

Andere zakelijke activiteit of ondernemingsvorm

Heeft de schade te maken met een andere zakelijke activiteit van uw ZZP bedrijf dan u heeft opgegeven? Of met een andere ondernemingsvorm dan het door u opgegeven ZZP bedrijf? Dan is dat niet verzekerd.

Cryptovaluta

Hulp of schade die te maken heeft met cryptovaluta.

Zelf vrijgeven van vertrouwelijke gegevens

Hulp of schade als u zelf beveilingsgegevens of identiteitsgegevens aan anderen heeft vrijgegeven of gedeeld. 

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Bij misdrijven zoals online afpersing of gijzelsoftware betalen wij geen (digitaal) losgeld. 

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt geen eigen risico.

Preventie-eisen

U bent pas verzekerd als het thuisnetwerk en alle apparaten zijn verbonden met de F-Secure SENSE, de SENSE-app waarmee de antivirus bescherming op de apparaten is geactiveerd en alle updates zijn toegelaten. Als dit alles goed werkt dan bent u  verzekerd. Werkt  de F-Secure SENSE en/of de SENSE-app niet meer (goed)? Dan moet u dat direct bij Univé melden.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt in Nederland. Schade aan uw mobiele apparaten en schade door online fraude is verzekerd in Europa. Ook schade die een andere partij lijdt, en waarvoor u als ZZP bedrijf aansprakelijk bent,  is verzekerd in Europa. Bent u op zakenreis? Of wordt u als particulier aansprakelijk gesteld? Dan bent u in de hele wereld verzekerd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, geef dan eerlijk antwoord op onze vragen. Probeer altijd meer schade te voorkomen of te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Overleg eerst met ons voordat u schade laat herstellen of kosten maakt hiervoor. Verandert er iets in uw situatie? Laat het ons weten.  

Wanneer en hoe betaal ik?

U krijgt bericht van ons wanneer u de premie moet betalen. Het is mogelijk om de premie per maand, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar te betalen. Standaard betaalt u via automatische incasso. 

Wanneer begint en eindigt de dekking?

U krijgt van ons bericht dat wij u verzekeren. Op de polis staat vanaf welk moment u verzekerd bent. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Daarna verlengen wij uw verzekering elk jaar automatisch met 1 jaar. Wij stoppen uw verzekering als u de premie niet op tijd betaalt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Dit kunt u doen via uw adviseur of zelf regelen via Mijn Univé. U kunt de verzekering elke dag opzeggen zonder opzegtermijn. Na uw opzegging krijgt u van ons een bevestiging. Heeft u te veel premie betaald? Dan krijgt u die terug.