Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Dit verzekeringspakket vergoedt schade aan of door de belangrijkste zaken waarmee je als ondernemer te maken hebt. Het kan daarbij gaan om schade aan je eigen spullen, of schade aan (spullen van) anderen die door jou of je bedrijf wordt veroorzaakt.

Extra informatie

De omschrijvingen op deze kaart zijn alleen van toepassing onder de Bedrijfspolis. Voor 'losse' verzekeringen raadpleeg je de afzonderlijke verzekeringskaarten.

Wat is verzekerd?

De Bedrijfspolis is een compleet verzekeringspakket voor je bedrijf. Je kunt het pakket zelf samenstellen en zo bepalen wat je wel en niet wilt verzekeren. Hieronder staat welke schade onder meer verzekerd kan worden. Het volledige overzicht staat in de polisvoorwaarden.

Verzekerd bedrag

We vergoeden een maximum bedrag per gebeurtenis per dekking. Het verzekerde bedrag staat op je polis.

Gebouw/Huurdersbelang

De opstalverzekering vergoedt schade aan het pand in eigendom. Voor schade aan door jouzelf aangebrachte aanpassingen en verbeteringen aan het gehuurde pand is er de huurdersbelangverzekering. De schade moet zijn onstaan door een verzekerde gebeurtenis. 

Goederen/Inventaris

Deze verzekering vergoedt schade door brand, blikseminslag, ontploffing, diefstal na inbraak en vandalisme. En ook door leidinglekkage, storm en neerslag. Bij uitval of storing van koelkasten of diepvriezers vergoeden wij ook de schade aan de inhoud daarvan.

Extra informatie

De inventaris vergoeden we op basis van nieuwwaarde. De voorraad vergoeden we op basis van kostprijs. Soms vergoeden we de dagwaarde of de verkoopprijs. Check de polisvoorwaarden voor meer informatie.

Bedrijfsschade

Deze verzekering vergoedt de vaste lasten en gederfde netto-winst als je bedrijf stilvalt door schade aan de inventaris of het gebouw. Schade die ontstaat doordat je bedrijf onbereikbaar is, bijvoorbeeld door een schade bij de buren, is ook meeverzekerd.

Aansprakelijkheid

Deze verzekering geeft dekking tegen schade van werknemers, klanten of willekeurige derden en waarvoor je als bedrijf of werkgever aansprakelijk bent. Het kan daarbij gaan om schade aan goederen, letselschade maar ook zuivere vermogensschade.

Computer en Elektronische apparatuur

Deze verzekering vergoedt schade aan elektronische apparatuur waarvan het functioneren afhankelijk is van software en die normaliter deel uitmaakt van een bedrijf zoals verzekerd. Het gaat om bijvoorbeeld kassasystemen, computers met toebehoren, alarm- en bewakingssystemen.

Extra informatie

Elektrisch aangedreven (schoonmaak-) apparatuur/motorrijtuigen zoals bijvoorbeeld schrob-, veeg- en zuigmachines worden niet als elektronica beschouwd.

Glas

De glasverzekering dekt schade door breuk aan glas. De kosten van beplakking of belettering op het beschadigde glas zijn standaard meeverzekerd. Ook de kosten van een noodvoorziening en/of schade aan goederen of inventaris als direct gevolg van een verzekerde oorzaak vallen onder de dekking.

Wat is niet verzekerd?

  • Wij keren niet uit bij een aardbeving, overstroming, slijtage of constructiefouten. Ook schade door opzet en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Op de glasverzekering is geen standaard eigen risico van toepassing. Voor de andere verzekeringen geldt wel een eigen risico. De hoogte van dit eigen risico staat op het polisblad.

Extra informatie

Bij specifieke gebeurtenissen/omstandigheden kan een afwijkend eigen risico van toepassing zijn. Check hiervoor je polis en de polisvoorwaarden.

Preventieafspraken

Als je niet voldoet aan de afspraken over preventie die wij met je gemaakt hebben, dan keren wij niet altijd uit. Ook kan een extra of hoger eigen risico van toepassing zijn.

Extra informatie

Check je polis en de polisvoorwaarden. Of neem contact met ons op.

Glasdekking bij leegstand

De dekking van de glasverzekering eindigt zodra het pand waarin het glas zich bevindt langer dan 14 dagen achtereen leeg staat.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt op de locaties die op het polisblad vermeld staan. 

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering bij ons aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je de premie eenmaal per jaar of in termijnen betaalt. Betalen kan via automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Aan het einde van elk verzekeringsjaar verlengen wij de verzekering met één jaar. Na de eerste periode kun je de verzekering dagelijks opzeggen, deze eindigt dan één maand later. Wij kunnen de verzekering ook beëindigen, bijvoorbeeld als je de premie niet op tijd betaalt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering bij ons opzeggen met een brief of een e-mail.