Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade door je bestelauto aan anderen. Schade aan je eigen auto is in de meeste gevallen ook verzekerd.

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade door of aan je auto verzekerd is.

Aansprakelijkheid (WA)

Als je met je bestelauto schade veroorzaakt aan anderen of andermans auto of spullen. Deze Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA) is verplicht.

Hulpverlening na een ongeval

Het slepen van de beschadigde auto, en het vervoer van de inzittenden en de bagage.

Diefstal of total loss

Je bent verzekerd voor diefstal van je bestelauto of als de auto total loss is.

Reparatie

Bij alle schade heb je vrije keuze wie de reparatie uitvoert.

Schade door brand en natuur

Schade door bijvoorbeeld brand, hagel, bliksem, overstroming of aanrijding met een dier is verzekerd.

Ruitschade

Je bent verzekerd voor schade aan je autoruiten door breken of barsten. Laat je de schade herstellen door een bedrijf dat is aangesloten bij Glasgarant, dan heb je een lager of geen eigen risico.

Extra informatie

Check je polis en de polisvoorwaarden voor meer informatie. Of neem contact met ons op.

Inbraak

Schade aan je bestelauto door (een poging tot) inbraak is verzekerd. Hiervoor kunnen eisen gelden voor de beveiliging van je auto. Check je polis of neem contact met ons op.

Schade aan eigen auto

Bijna alle schade aan je eigen bestelauto is verzekerd. Ook als het jouw eigen schuld is.

Keuze: pechhulp

Bij pech onderweg worden de kosten vergoed van het slepen van de bestelauto en van vervoer van de inzittenden en de bagage. De dekking geldt in Nederland (buiten je woonplaats) en in de landen die op de groene kaart staan en niet zijn doorgestreept.

Extra informatie

Pechhulp wordt alleen verleend als je bestelauto volledig casco is verzekerd, en niet ouder is dan 6 jaar.

Keuze: Automobilistenhulp Buitenlanddekking

De Buitenlanddekking Standaard of Uitgebreid vergoedt onder andere vervangend vervoer en hotelkosten na pech of een ongeval in het buitenland. Er kan sprake zijn van een maximale duur of  vergoeding. Wordt je auto in het buitenland gestolen en later teruggegevonden, dan is ook repatriëring van je auto (terugbrengen naar Nederland) meeverzekerd.

Extra informatie

De Buitenlanddekking is alleen geldig in de landen die op de groene kaart staan vermeld. Er wordt geen hulp verleend bij eenvoudige pechgevallen zoals een lekke band. Check de polisvoorwaarden of neem contact met ons op.

Keuze: Ongevallen inzittenden

Deze verzekering keert een bedrag uit bij blijvende invaliditeit of overlijden van inzittenden door een verkeersongeval.

Keuze: Schade inzittenden

Deze verzekering vergoedt schade aan inzittenden en hun spullen bij een verkeersongeval  met de verzekerde bestelauto. 

Extra informatie

Is de schade door een andere verzekering gedekt? Dan geldt die verzekering.

Wat is niet verzekerd?

  • Er is bijvoorbeeld geen dekking voor schade door opzet, rijden zonder geldig rijbewijs en schade die is ontstaan onder invloed van alcohol of drugs. En ook niet voor schade tijdens verhuur of vervoer tegen betaling.

Extra informatie

Heb je hierdoor schade veroorzaakt aan een ander? Dan vergoeden wij die schade wel aan de benadeelde partij. Maar wij hebben het recht om de schade op jou te verhalen. In dat geval moet je de betaalde schade aan ons terugbetalen.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Je hebt alleen een eigen risico bij sommige schades aan je eigen auto. Bij reparatie van een schade door een Schadegarant- of Glasgarant-autoherstelbedrijf geldt een lager of geen eigen risico. De hoogte van het eigen risico staat op je polis.

Extra informatie

In sommige situaties/gebeurtenissen kunnen specifieke eigen risico's gelden. Bijvoorbeeld bij een bestuurder jonger dan 24 jaar.

Waar ben ik gedekt?

Bij je polis krijg je de groene kaart. De verzekering geldt in alle landen die op de groene kaart staan en die niet zijn doorgestreept.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie eenmaal per jaar of in termijnen betaalt. Betalen kan via automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Beloning bij geen schade

Voor elk jaar dat je geen schade claimt, kun je premiekorting krijgen. De korting kan oplopen tot maximaal 80%. 

Extra informatie

Als je schade claimt kan de korting (deels) vervallen. Of je betaalt een toeslag.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Aan het einde van elk verzekeringsjaar verlengen wij de verzekering met één jaar. Na de eerste periode kun je de verzekering dagelijks opzeggen, deze eindigt dan één maand later. Wij kunnen de verzekering ook beëindigen, bijvoorbeeld als je de premie niet op tijd betaalt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering bij ons opzeggen met een brief of een e-mail.