Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Dit verzekeringspakket vergoedt schade aan of door de belangrijkste zaken waarmee je als ondernemer te maken hebt. Het kan daarbij gaan om schade aan je eigen spullen, of schade aan (spullen van) anderen die door jou of je bedrijf worden veroorzaakt.
De omschrijvingen op deze kaart zijn alleen van toepassing onder de Detailhandel Polis. Voor 'losse' verzekeringen raadpleeg je de afzonderlijke verzekeringskaarten.
De Detailhandel Polis is een compleet verzekeringspakket voor je winkel. Je kunt het pakket zelf samenstellen en zo bepalen wat je wel en niet wilt verzekeren. Hieronder staat welke schade onder meer verzekerd kan worden. Het volledige overzicht staat in de polisvoorwaarden.
We vergoeden een maximum bedrag per gebeurtenis per dekking. Het verzekerde bedrag staat op je polis.
De opstalverzekering vergoedt schade aan het pand in eigendom. Voor schade aan door jouzelf aangebrachte aanpassingen en verbeteringen aan het gehuurde pand is er de huurdersbelangverzekering. De schade moet zijn onstaan door een verzekerde gebeurtenis. De glasverzekering dekt schade door breuk aan glas.
De kosten van beplakking of belettering op het beschadigde glas zijn standaard meeverzekerd.
De inventaris/goederenverzekering vergoedt schade door onder andere brand, blikseminslag, ontploffing, storm en diefstal na inbraak. De elektronicaverzekering biedt dekking voor schade aan elektronische apparatuur die normaliter deel uitmaakt van een bedrijf zoals verzekerd.
Onder de electronicaverzekering vallen bijvoorbeeld kassasystemen, telefooncentrales en kantoorapparatuur, maar ook alarm- en bewakingssystemen. Elektrisch aangedreven (schoonmaak-)apparatuur of motorrijtuigen zoals bijvoorbeeld schrob-, veeg- en zuigmachines worden niet als elektronica beschouwd.
Deze verzekering vergoedt de vaste lasten en gederfde netto-winst als je bedrijf stilvalt door schade aan de inventaris of het gebouw. Schade die ontstaat doordat je bedrijf onbereikbaar is, bijvoorbeeld door een schade bij de buren, is ook meeverzekerd.
Deze verzekering geeft dekking tegen schade van werknemers, klanten of willekeurige derden, indien je daarvoor als bedrijf of werkgever aansprakelijk bent.
De geldverzekering verzekert contant geld in je bedrijf. Ook het vervoer tussen je bedrijf, je woonhuis en de bank is verzekerd. Er is ook dekking voor fraude door eigen medewerkers en het in ontvangst nemen van vals geld.
Deze verzekering vergoedt schade aan goederen tijdens het vervoer daarvan, met eigen (bedrijfs)auto, naar je klanten. Schade aan zaken niet in de originele fabrieksverpakking is alleen verzekerd als die is veroorzaakt door een ongeval dat het voertuig is overkomen.
Op de geldverzekering, de goederentransportverzekering en de glasverzekering is geen standaard eigen risico van toepassing. Voor de andere verzekeringen geldt wel een eigen risico, deze staat op het polisblad.
Bij specifieke gebeurtenissen/omstandigheden kan een afwijkend eigen risico van toepassing zijn. Check hiervoor je polis en de polisvoorwaarden.
Als je niet voldoet aan de afspraken over preventie die wij met je gemaakt hebben, dan keren wij niet altijd uit. Ook kan een extra of hoger eigen risico van toepassing zijn.
Check je polis en de polisvoorwaarden. Of neem contact met ons op.
De dekking van de glasverzekering eindigt zodra het pand waarin het glas zich bevindt langer dan 14 dagen achtereen leeg staat.
De verzekering geldt op de locaties die op het polisblad vermeld staan.
Als je de verzekering bij ons aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.
Je kunt kiezen of je de premie eenmaal per jaar of in termijnen betaalt. Betalen kan via automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.
De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Aan het einde van elk verzekeringsjaar verlengen wij de verzekering met één jaar. Na de eerste periode kun je de verzekering dagelijks opzeggen, deze eindigt dan één maand later. Wij kunnen de verzekering ook beëindigen, bijvoorbeeld als je de premie niet op tijd betaalt.
Je kunt de verzekering bij ons opzeggen met een brief of een e-mail.