Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Kun u onverwachts niet op reis of moet u een reis afbreken? Dan vergoedt deze verzekering de kosten die u niet terugkrijgt. Ook krijgt u een vergoeding bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur. Op deze kaart staan de belangrijkste annuleringsredenen. De verzekering is een jaar geldig.
Let op: u kunt deze verzekering alleen bij ons afsluiten als u ook een doorlopende reisverzekering heeft.
Op deze kaart staan de belangrijkste annuleringsredenen. Je krijgt ook een vergoeding bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur.
Wij keren uit bij overlijden, een ongeval, ernstige ziekte of onverwachte medische behandeling. Of als u door complicaties bij zwangerschap niet kunt reizen.
We keren uit bij overlijden, een ongeval, ernstige ziekte of onverwachte medische behandeling van familie tot de 2e graad. En als bij de rechtbank een aanvraag voor echtscheiding is ingediend.
Familie in de 1e graad: ouders of kinderen. Familie in de 2e graad: broers, zussen, grootouders of kleinkinderen.
We keren uit als u de reis annuleert omdat u een nieuwe baan hebt gekregen nadat u werkloos bent geweest. Of als u buiten uw schuld ontslagen bent. Of als u voor uw werk plotseling terug moet (noodgeval).
We keren uit als u de reis annuleert omdat u onverwacht een huurwoning toegewezen krijgt waarvoor u minimaal 6 maanden ingeschreven stond.Of als u schade hebt aan uw woning.
Heeft u zelf alle onderdelen van uw reis, los van elkaar, geboekt? En valt er één onderdeel uit waardoor volgende, reeds geboekte onderdelen niet door kunnen gaan of gewijzigd moeten worden? Dan is er in bepaalde situaties dekking.
Leest u in uw polis hoe deze dekking precies is geregeld. Er staat een clausule op uw polisblad.
U bent tijdens privereizen zowel in gebieden met code oranje als rood verzekerd voor schade die GEEN verband houdt met de reden waarom de code oranje of rood is afgegeven. Tijdens zakenreizen bent u volledig verzekerd in gebieden met code oranje. In gebieden met code rood bent u tijdens zakenreizen verzekerd voor schade die GEEN verband houdt met de reden waarom de code rood is afgegeven.
U kunt kiezen om een Bijzondere persoon mee te verzekeren, bijvoorbeeld iemand voor wie u mantelzorger bent of een goede vriend.
Als deze persoon iets overkomt waardoor u gebruik wilt maken van uw annuleringsverzekering, dan kan dat. Het moet wel gaan om een gebeurtenis die in de voorwaarden staat genoemd en waar dus dekking voor is.
Een reis mag maximaal 180 dagen duren. Verlengen is mogelijk.
Bij overlijden of ziekte van vrienden of familie in de 3e graad. Of als de reden van de annulering op het moment van het aanvragen van de verzekering te voorzien was.
Familie in de 1e graad: ouders of kinderen. Familie in de 2e graad: broers, zussen, grootouders of kleinkinderen. Familie in de 3e graad: ooms, tantes en kinderen van broers en zussen. Familie in de 4e graad: volle neven of nichten.
Moet u uw reis annuleren of uitstellen omdat een reisgenoot een gebeurtenis overkomt zoals hierboven vermeld? Dan vergoeden wij deze schade alleen onder bepaalde voorwaarden.
- de reisgenoot en u staan op hetzelfde boekings- of reserveringsformulier genoemd; en - uw reisgenoot heeft een eigen geldige annuleringsverzekering; en - de gebeurtenis is verzekerd op de annuleringsverzekering van de reisgenoot; en - de annuleringsverzekering van de reisgenoot de schade van u niet of niet volledig vergoedt.
We vergoeden maximaal € 5.000,- per persoon per reis en maximaal € 20.000,- per jaar. U kunt extra bedragen verzekeren.
U kunt kiezen uit de volgende extra bedragen: - € 2.500,- per persoon per reis; - € 5.000,- per persoon per reis. De maxima per jaar worden dan totaal € 30.000,- resp € 40.000,-.
U kiest zelf voor dekking in Europa of wereldwijd.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Bel bij schade altijd zo snel mogelijk de Alarmcentrale. En u moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.
U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per maand is automatische incasso verplicht.
Uw verzekering begint op de ingangsdatum van de reis en stopt automatisch op de einddatum van uw reis. Belandt u tijdens uw reis in het ziekenhuis en kunt u niet terug naar huis? Dan loopt de verzekering door, ook na de einddatum.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen.