Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met dit product krijgt u juridische hulp van DAS bij een verzekerd conflict. Ook betaalt DAS tot een gemaximeerd bedrag eventueel bijkomende kosten, zoals proceskosten en de kosten van externe deskundigen. Bij verkeers- en strafzaken zijn deze kosten in Nederland en de Europese Unie niet gemaximeerd
U kunt aangeven wat uw gezinssituatie is (alleenstaand of gezin) en u kunt de looptijd van uw verzekering kiezen (1 of 3 jaar). En aan de hand van verschillende modules kunt u zelf kiezen welke juridische hulp u verzekert. Deze factoren bepalen de premie en dekking van uw verzekering.
Het product bestaat uit 4 modules: Verkeer & Vakantie, Basis, Werk en Fiscaal & Vermogen. De module Verkeer & Vakantie kan los afgesloten worden of als onderdeel van de module Basis. De modules Werk en Fiscaal & Vermogen kunnen in aanvulling op de module Basis afgesloten worden.
U kiest dus zelf waarvoor u wel of niet verzekerd bent. De zaken waarvoor u juridische hulp kunt verzekeren vermelden we op deze kaart.
Juridische hulp bij het verhalen van schade die u in het verkeer hebt opgelopen. Bijvoorbeeld schade aan uw auto of aan uw pleziervaartuig.
Juridische hulp bij het verhalen van aan u toegebracht persoonlijk letsel. Bijvoorbeeld na een aanrijding, arbeidsongeval of door een medische fout.
Het verhalen van letselschade ontstaan buiten het verkeer is meeverzekerd binnen de module Basis.
Juridische hulp bij een conflict dat te maken heeft met uw woning. Zoals over de koop of verkoop. Of conflicten met de verhuurder, de overheid of uw buren.
Hulp bij conflicten over wonen is meeverzekerd binnen de module Basis.
Juridische hulp bij een conflict met een werkgever of uitkeringsinstantie.
Werk kunt u meeverzekeren door middel van de aanvullende module Werk. Deze wordt in aanvulling op de basismodule afgesloten. Een conflict met een uitkeringsinstantie is verzekerd onder de basismodule.
Juridische hulp als u een conflict hebt over spullen of diensten die u voor uzelf koopt. Zoals een conflict over consumentenartikelen of een vakantieboeking. Maar ook bijvoorbeeld over energie en telefonie, of over de plaatsing van een keuken.
Hulp bij conflicten over aankopen is meeverzekerd binnen de module Basis.
Juridische hulp bij een conflict over een erfenis.
Juridische hulp om in beroep te gaan tegen een beslissing van de Belastingdienst. Of bij een conflict over een tweede huis of over vermogensbeheer of scheidingsmediation.
Fiscaal en vermogen kunt u meeverzekeren door middel van de aanvullende module Fiscaal & Vermogen. Deze wordt in aanvulling op de basismodule afgesloten.
U krijgt geen juridische hulp als u het conflict te laat meldt. Ook bij opzet en bestaande conflicten bent u niet verzekerd voor juridische hulp. Net als bij zakelijke conflicten, daarin krijgt u ook geen hulp van DAS.
Voor deze verzekering geldt geen wachttijd. Nadat u de verzekering hebt afgesloten, zijn conflicten die daarna ontstaan gelijk verzekerd.
Er zit een maximum aan de externe kosten die DAS vergoedt voor uw juridische hulp. En u krijgt geen juridische hulp als uw zaak over minder dan 175 euro gaat. Dit geldt niet voor het verhalen van schade of bij een strafzaak.
Als DAS op uw verzoek een door u gekozen externe rechtshulpverlener inschakelt, terwijl inschakeling van een advocaat niet verplicht is. Dan geldt er een maximering voor de behandelkosten van deze externe rechtshulpverlener.
Als uw conflict voor de rechter komt, mag u zelf een externe rechtshulpverlener kiezen. Daarbij gelden speciale voorwaarden.
U bent in ieder geval verzekerd bij conflicten in Nederland. Soms is er ook dekking in de Europese Unie (werk en aankopen) of zelfs in alle landen van de wereld (verkeer).
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een conflict direct bij ons voordat je andere actie onderneemt. We proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.
Je kunt kiezen of je je premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijg je korting. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen .