Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt bij een ongeval schade aan personen en spullen in de auto. Dit is een aanvullende verzekering. Is de schade door een andere verzekering gedekt? Dan geldt die verzekering.
Wij vergoeden schade als u in de auto bent, in- of uitstapt, onderweg de auto repareert of iemand helpt. Ook als u zelf schuldig bent, of als onduidelijk is wie aansprakelijk is.
We vergoeden medische kosten en kosten bij overlijden (uitvaartkosten max. € 4.500). Raakt een inzittende invalide? Dan vergoeden we bijvoorbeeld de schade van het niet meer kunnen werken. Of kosten voor huishoudelijke hulp.
Wij vergoeden schade aan uw bagage, kleding of spullen in de auto.
Uw erfgenamen krijgen een bedrag als u overlijdt door een ongeval. U kunt in plaats van uw erfgenamen ook iemand anders aanwijzen.
Raakt een inzittende blijvend invalide? Dan krijgt u een uitkering. Het bedrag hangt af van de mate van invaliditeit.
Wel verzekerd. Wij vergoeden een redelijk bedrag dat een rechter ook zou toekennen in de betreffende situatie.
In sommige gevallen wordt een voorschot verstrekt.
Schade aan personen in de bagageruimte. Schade die ontstaat door een bestuurder die de auto niet mag besturen. Of tijdens een racewedstrijd.
Geld, cheques, creditcards zijn niet verzekerd.
Schade aan de auto, caravan of aanhanger is niet verzekerd.
Geen veiligheidsgordel om? Dan is de uitkering mogelijk lager.
We vergoeden maximaal het verzekerd bedrag dat op de polis staat per gebeurtenis.
Bij uw polisblad krijgt u de Groene kaart. Daarop staat precies in welke landen u verzekerd bent. Buiten Europa bent u ook verzekerd in Israël, Marokko, Tunesië en Turkije.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Wij rekenen geen opslag bij termijnbetalingen. Betalen kan via een automatische incasso. Bij maandbetalingen is dit verplicht.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Voor particuliere verzekeringen geldt dat u uw verzekering vanaf 3 maanden na de ingangsdatum dagelijks kunt opzeggen. Dit moet schriftelijk gebeuren en via uw assurantieadviseur. Er geldt geen opzegtermijn.
Voor zakelijke verzekeringen geldt dat u uw verzekering in het eerste jaar alleen kunt opzeggen per hoofdpremievervaldatum. U moet dan minimaal 1 maand voor die hoofdpremievervaldatum schriftelijk opzeggen.
Na het eerste verzekeringsjaar kunt u deze verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Dit moet schriftelijk gebeuren en via uw assurantieadviseur.