Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade door of aan uw bestelauto. De Wettelijke Aansprakelijkheids-verzekering (WA) is verplicht. U kiest zelf voor aanvullende dekkingen.
Hieronder staat welke schade door of aan uw auto verzekerd is.
Als u met uw auto, of de daarachter gekoppelde aanhanger, schade veroorzaakt aan anderen of andermans auto of spullen. Dit is een wettelijk verplichte verzekering.
Onder andere slepen, vervangend vervoer, repatriëring, noodreparaties. De dekking verschilt per soort verzekering.
Repatriëring betekent dat wij u naar huis brengen na een ongeval of bij overlijden.
Bij diefstal en total loss van de auto krijgt u de dagwaarde tot maximaal het bedrag op de polis.
Bij alle schade heeft u vrije keuze wie de reparatie uitvoert.
Schade door bijvoorbeeld brand, hagel, bliksem, overstroming of aanrijding met een dier is verzekerd.
Vergoeding van de kostprijs bij reparatie via een aangesloten garage.
Bij vervanging van een ruit vergoeden we de kostprijs min het eigen risico.
Schade door (een poging) tot diefstal is verzekerd. En diefstal uit de auto (inbraak).
Bijvoorbeeld: inbraak waarbij navigatieapparatuur is gestolen. Persoonlijke eigendommen zoals telefoon of cd's zijn niet verzekerd.
Schade door opzet of bij rijden zonder rijbewijs. Of door misbruik van alcohol of drugs. En schade ontstaan tijdens verhuur of vervoer tegen betaling. In deze gevallen kan het zijn dat u de vergoede schade moet terugbetalen aan de verzekeraar.
Niet verzekerd.
Niet verzekerd.
Aanrijdingsschade is niet verzekerd.
Minimaal € 150 per claim bij schade aan uw eigen auto. Bij ruitschades gelden verschillende eigen risico’s.
In sommige situaties/gebeurtenissen kunnen specifieke eigen risico's gelden.
Beveiliging
Sommige bestelauto's moeten voldoen aan een bepaalde beveiligingsklasse om verzekerd te zijn tegen inbraak, diefstal of joyriding. Dit krijgt u direct te zien als u uw bestelautoverzekering aanvraagt. Is uw bestelauto al bij ons verzekerd? Bekijk dan op uw polisblad of extra beveiliging noodzakelijk is.
Sommige bestelauto's moeten voldoen aan een bepaalde beveiligingsklasse om verzekerd te zijn tegen inbraak, diefstal of joyriding. Dit krijgt u direct te zien als u uw bestelautoverzekering aanvraagt. Is uw bestelauto al bij ons verzekerd? Bekijk dan op uw polisblad of extra beveiliging noodzakelijk is.
U bent verzekerd in Europa, Israël, Marokko, Tunesië en Turkije. Bij uw polis krijgt u de Groene Kaart. Daarop staat precies in welke landen u verzekerd bent.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Wij rekenen geen opslag bij termijnbetalingen. Betalen kan via een automatische incasso. Bij maandbetalingen is dit verplicht.
Voor elk jaar dat u geen schade claimt, kunt u premiekorting krijgen (tot een maximum). Als u schade claimt, dan kan de korting (deels) vervallen. Of u betaalt een toeslag.
De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Voor zakelijke verzekeringen geldt dat u uw verzekering in het eerste jaar alleen kunt opzeggen per hoofdpremievervaldatum. U moet dan minimaal 1 maand voor die hoofdpremievervaldatum schriftelijk opzeggen. Na het eerste verzekeringsjaar kunt u deze verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Dit moet schriftelijk gebeuren en via uw assurantieadviseur.
Voor particuliere verzekeringen geldt dat u uw verzekering vanaf 3 maanden na de ingangsdatum dagelijks kunt opzeggen. Dit moet schriftelijk gebeuren en via uw assurantieadviseur. Er geldt geen opzegtermijn.