Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in uw huis. Het gaat daarbij om schade door brand, diefstal, neerslag, storm en lekkage.
Alle spullen in uw huis, zoals meubels. Sieraden en (audio-)apparatuur zijn beperkt verzekerd.
We vergoeden maximaal de verzekerde som. Zijn uw spullen minder dan 1 jaar oud? Dan krijgt u de nieuwwaarde. Als spullen ouder worden, worden ze meestal minder waard. Voor de vergoeding maken we gebruik van een afschrijvingstabel.
Bent u het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kunt u ook zelf een expert inschakelen. Neem over de vergoeding van deze kosten vooraf contact met ons op.
Verzekerd tot maximaal € 1.500.
.
We vergoeden de dagwaarde van uw apparatuur. Zijn uw spullen minder dan 1 jaar oud? Dan krijgt u de nieuwwaarde tot maximaal € 5.000.
Uw spullen zijn buiten niet verzekerd. Wij keren niet uit bij een aardbeving, slijtage of constructiefouten.
Schade aan je inboedel door vallen en stoten is niet verzekerd.
Bijvoorbeeld een kast die omvalt en daardoor beschadigt. Of een mobieltje in je broekzak dat stukgaat omdat je ermee tegen de hoek van een tafel stoot.
We vergoeden de dagwaarde van je spullen buitenshuis tot maximaal € 20.000. Het gaat hierbij om planten, tuinmeubels en schuttingen.
Check de polisvoorwaarden. Of vraag uw verzekeringsadviseur om advies.
€ 250 per gebeurtenis.
Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.
Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, het IJsselmeer, het Markermeer of de grote rivieren zoals de Rijn, de Maas en de IJssel.
Deze verzekering dekt schade aan uw inboedel/uw spullen in uw huis in Nederland.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Wij rekenen geen termijnopslag. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Vanaf 3 maanden na de ingangsdatum is de verzekering dagelijks op te zeggen. Dit moet schriftelijk gebeuren en via uw assurantieadviseur. Er geldt geen opzegtermijn.