Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in uw huis. Het gaat daarbij om schade door brand, diefstal, neerslag, storm en lekkage.

Wat is verzekerd?

Alle spullen in uw huis, zoals meubels. Sieraden en (audio-)apparatuur zijn beperkt verzekerd.

Verzekerd bedrag

We vergoeden maximaal de verzekerde som. Zijn uw spullen minder dan 1 jaar oud? Dan krijgt u de nieuwwaarde. Als spullen ouder worden, worden ze meestal minder waard. Voor de vergoeding maken we gebruik van een afschrijvingstabel.

Contra-expertise na schade

Bent u het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kunt u ook zelf een expert inschakelen. Neem over de vergoeding van deze kosten vooraf contact met ons op.

Keuze: sieraden

Verzekerd tot maximaal  1.500.

Keuze: (Audio-) apparatuur

We vergoeden de dagwaarde van uw apparatuur. Zijn uw spullen minder dan 1 jaar oud? Dan krijgt u de nieuwwaarde tot maximaal  5.000.

Wat is niet verzekerd?

Uw spullen zijn buiten niet verzekerd. Wij keren niet uit bij een aardbeving, slijtage of constructiefouten.

Vallen en stoten

Schade aan je inboedel door vallen en stoten is niet verzekerd.

Spullen buiten huis

We vergoeden de dagwaarde van je spullen buitenshuis tot maximaal  20.000. Het gaat hierbij om planten, tuinmeubels en schuttingen.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Check de polisvoorwaarden. Of vraag uw verzekeringsadviseur om advies.

Eigen risico

 250 per gebeurtenis.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt schade aan uw inboedel/uw spullen in uw huis in Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Wij rekenen geen termijnopslag. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Vanaf 3 maanden na de ingangsdatum is de verzekering dagelijks op te zeggen. Dit moet schriftelijk gebeuren en via uw assurantieadviseur. Er geldt geen opzegtermijn.