Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering keert een bedrag uit bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval. Dit is een aanvullende verzekering bij uw autoverzekering.

Extra informatie

De hoogte van het bedrag dat we uitkeren, is niet gebaseerd op de daadwerkelijke schade.

Wat is verzekerd?

U bent verzekerd als u in de auto bent, in- of uitstapt, onderweg de auto repareert of iemand helpt. Ook als u zelf schuldig bent aan het ongeval, of als onduidelijk is wie aansprakelijk is.

Overlijden

Overlijdt een verzekerde door een ongeval? Dan wordt het verzekerde bedrag, bij overlijden genoemd op de polis, uitgekeerd.

Invaliditeit

Raakt de verzekerde blijvend invalide? Dan wordt maximaal het verzekerde bedrag, bij blijvende invaliditeit genoemd op de polis, uitgekeerd. De hoogte van het bedrag hangt af van de mate van invaliditeit.

Extra informatie

Iemand is blijvend invalide als hij of zij gewond raakt en nooit meer helemaal geneest.

Wat is niet verzekerd?

  • Fraude. En schade veroorzaakt door een bestuurder die de auto niet mag besturen, bijvoorbeeld door misbruik van alcohol of drugs. Of schade tijdens racen. Er mogen niet meer personen in de auto zitten dan het aantal zitplaatsen.

Schade aan de auto

Schade aan de auto is niet verzekerd.

Schade aan spullen

Schade aan spullen in de auto is niet verzekerd.

Smartengeld

We vergoeden geen smartengeld voor immateriële schade. Dit is letselschade door bijvoorbeeld pijn en verdriet.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Zijn er meer inzittenden dan op het polisblad is vermeld, dan verlagen we het bedrag per inzitende naar verhouding.

Waar ben ik gedekt?

Bij uw polisblad krijgt u de Groene kaart. Daarop staat precies in welke landen u verzekerd bent. Buiten Europa bent u ook verzekerd in Israël, Marokko, Tunesië en Turkije.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Wij rekenen geen opslag bij termijnbetalingen. Betalen kan via een automatische incasso. Bij maandbetalingen is dit verplicht.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Voor particuliere verzekeringen geldt dat u uw verzekering vanaf 3 maanden na de ingangsdatum dagelijks kunt opzeggen. Dit moet schriftelijk gebeuren en via uw assurantieadviseur. Er geldt geen opzegtermijn.

Extra informatie

Voor zakelijke verzekeringen geldt dat u uw verzekering in het eerste jaar alleen kunt opzeggen per hoofdpremievervaldatum. U moet dan minimaal 1 maand voor die hoofdpremievervaldatum schriftelijk opzeggen.
Na het eerste verzekeringsjaar kunt u deze verzekering dagelijks schriftelijk opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Dit moet schriftelijk gebeuren en via uw assurantieadviseur.