Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
U bent verzekerd voor schade die u met de auto veroorzaakt aan anderen. Met de dekking Volledig Casco (of allrisk) is ook schade aan uw eigen auto verzekerd.
De dekking WA (Wettelijke Aansprakelijkheid) vergoedt schade die u met de auto veroorzaakt aan andere personen of andermans spullen. WA is een wettelijk verplichte verzekering.
Kunt u na een ongeval niet verder rijden? Dan helpen we u verder op weg. U bent verzekerd voor vervoer van uw auto en van uzelf en passagiers.
U bent verzekerd in Nederland en in de landen van de groene kaart.
Is uw auto bij diefstal of total loss minder dan 12 maanden oud? Dan vergoeden wij de nieuwwaarde. Dit is de nieuwwaarderegeling. Bij een nieuwe auto kunt u ook kiezen voor de verlengde nieuwwaarderegeling van 24 maanden.
Bij diefstal van de auto wordt de schade alleen vergoed als de auto goed beveiligd was.
U kunt zelf kiezen wie de reparatie uitvoert. Kiest u voor een hersteller aangesloten bij Schadegarant? Dan betaalt u geen eigen risico.
Schade door bijvoorbeeld brand, hagel, bliksem, overstroming of aanrijding met een dier is verzekerd.
U kiest zelf wie de reparatie uitvoert. Kiest u voor een hersteller aangesloten bij Glasgarant? Dan betaalt u bij reparatie geen eigen risico. Bij ruitvervanging is het eigen risico dan € 150.
Schade aan de auto door (een poging tot) diefstal is verzekerd. Diefstal van accessoires is verzekerd tot € 2.500. De auto moet wel voldoen aan bepaalde beveiligingseisen.
Eigendommen die in uw auto liggen zijn niet verzekerd.
Alle schade aan uw eigen auto is verzekerd. Ook als het uw eigen schuld is.
Pechhulp kunt u als extra dekking meeverzekeren. U krijgt dan hulp wanneer de auto door een mechanisch defect niet meer kan rijden. U kiest voor dekking binnen Nederland of Europa.
Met deze dekking krijgt u ook hulp wanneer u de sleutels in de auto heeft achtergelaten, verkeerde brandstof heeft getankt of wanneer u een lekke band heeft.
U regelt alles zelf in uw online dossier. De verzekering is dagelijks opzegbaar, zonder opzegtermijn.
De schade van een eventuele tegenpartij zal worden betaald. Deze uitkering zult u echter wel terug moeten betalen.
U kunt de dekking uitbreiden met pechhulp, rechtsbijstand of schadeverzekering voor inzittenden (SVI).
Voor blikschade geldt een eigen risico van € 150. Bij ruitvervanging via een aangesloten hersteller geldt een eigen risico van € 150. Bij ruitreparatie via een aangesloten hersteller geldt geen eigen risico.
Bij schade aan uw auto kiest u voor een hersteller die is aangesloten bij Schadegarant, bij ruitschade voor een hersteller aangesloten bij Glasgarant. Kiest u een andere hersteller? Dan betaalt u een hoger eigen risico.
U bent verzekerd in Europa, Israël, Marokko, Tunesië en Turkije. Bij uw polis krijgt u de Groene Kaart. Daarop staat precies in welke landen u verzekerd bent.
Bij de aanvraag van uw verzekering bent u verplicht onze vragen eerlijk te beantwoorden. Wij verwachten van u dat u schade zoveel mogelijk probeert te voorkomen en te beperken. Heeft u toch schade? Meld deze dan zo snel mogelijk, in ieder geval voordat u andere actie onderneemt. Geef daarnaast veranderingen in uw situatie tijdig aan ons door.
U kiest of u uw premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of per jaar betaalt. Betalen is alleen mogelijk via automatische incasso.
Per transactie betaalt u € 1,25 transactiekosten. Kiest u voor betaling per jaar? Dan betaalt u dus maar één keer transactiekosten.
Voor elk jaar dat u geen schade claimt, kunt u premiekorting krijgen. Deze kan oplopen tot maximaal 85%. Claimt u schade? Dan krijgt u minder of geen korting.
De startdatum van de verzekering is de datum die op uw polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
U kunt uw verzekering dagelijks opzeggen via uw digitaal dossier op onze website.
De verzekering stopt per direct of op de datum in de toekomst die u aangeeft. Heeft u te veel premie betaald? Dan storten wij dit terug op het bij ons bekende rekeningnummer. Indien u nog openstaande posten heeft wordt het teveel betaalde bedrag daarmee verrekend.