Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van Anker Rechtsbijstand bij een onverwacht conflict. Ook krijgt u een vergoeding voor proceskosten, kosten van onafhankelijke deskundigen en dergelijke.
Om een onafhankelijke behandeling van het geschil te waarborgen hebben wij het verlenen van rechtsbijstand (de uitvoering van deze voorwaarden) overgedragen aan Anker Rechtshulp. Anker Rechtshulp is een onafhankelijke instelling die gespecialiseerd is in het verlenen van rechtsbijstand.
Deze verzekeringsoplossing biedt u een uitgebreide dekking. U heeft bijvoorbeeld dekking voor geschillen met uw buren, de overheid of aankopen.
Uiteraard heeft u bij deze verzekering altijd recht op juridisch advies, zodat eventuele geschillen in een vroeg stadium worden aangepakt.
Juridische hulp bij een conflict over huur, (ver)koop of (ver)bouw van uw woning. Ook conflicten met buren of de overheid over uw woning zijn verzekerd.
{Uitleg vakantiewoning wel/niet.}
Juridische hulp bij een conflict hebt over gekochte spullen. Ook bijvoorbeeld een vakantieboeking of met dienstverleners (energie en telecom) zijn verzekerd.
Juridische hulp bij een conflict over een erfenis. Bij echtscheiding is alleen mediation verzekerd.
U krijgt alleen juridische hulp als de overledene is gestorven nadat uw rechtsbijstandverzekering is ingegaan.
Als u het conflict te laat meldt. Ook echtscheiding, opzet en bestaande conflicten zijn uitgesloten. Net als zakelijke conflicten.
Let op! Juridische hulp voor conflicten die al bekend waren toen u de verzekering afsloot is niet verzekerd.
Juridische hulp als u schade wilt verhalen die u in het verkeer hebt opgelopen. Bijvoorbeeld schade aan uw auto door iemand anders.
Juridische hulp als u letselschade op een ander wilt verhalen. Bijvoorbeeld na een aanrijding, arbeidsongeval of door een medische fout.
Juridische hulp bij een conflict met werkgever of uitkeringsinstantie.
Juridische hulp bij een beroepsprocedure tegen de Belastingdienst. Ook een conflict over een tweede huis in het buitenland of vermogensbeheer is verzekerd.
Voor deze verzekering geldt geen wachttijd. Nadat u de verzekering hebt afgesloten, zijn conflicten die daarna ontstaan direct verzekerd.
Juridische hulp voor conflicten die al bekend waren toen u de verzekering afsloot is niet verzekerd.
Er zit een maximum aan de externe kosten die Anker Rechtshulp b.v. vergoedt voor uw juridische hulp, namelijk € 35.000.
Wij hanteren een verschil aan maximum aan externe kosten bij verplichte (€ 35.000) en onverplichte procesvertegenwoordiging (€ 7.500).
Als uw conflict voor de rechter komt, mag u zelf een rechtshulpverlener kiezen. Daarbij gelden speciale voorwaarden.
Wij maken onderscheid tussen verplichte en onverplichte procesvertegenwoordiging. De maximum dekking is hierbij verschillend.
U bent verzekerd bij conflicten in Nederland. In sommige gevallen ook in het buitenland. Bekijk hiervoor de polisvoorwaarden.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Heeft u een conflict? Meld dit dan zo snel mogelijk, in ieder geval voordat u andere actie onderneemt. We proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen. Geef daarnaast veranderingen in uw situatie tijdig aan ons door.
U kiest of u uw premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of per jaar betaalt. Betalen is alleen mogelijk via automatische incasso.
Per transactie betaalt u € 1,25 transactiekosten. Kiest u voor betaling per jaar? Dan betaalt u dus maar één keer transactiekosten.
De startdatum van de verzekering is de datum die op uw polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen. Verandert er iets in uw situatie? Dan kunt u de verzekering op elk gewenst moment wijzigen in uw digitaal dossier.
De verzekering verandert per direct of op de datum in de toekomst die u aangeeft.
U kunt uw verzekering dagelijks opzeggen via uw digitaal dossier op onze website.
De verzekering stopt per direct of op de datum in de toekomst die u aangeeft. Heeft u te veel premie betaald? Dan storten wij dit terug op het bij ons bekende rekeningnummer. Indien u nog openstaande posten heeft wordt het teveel betaalde bedrag daarmee verrekend.