Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering.
In de voorwaarden Laadpleinverzekering staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering verzekert u zich tegen de gevolgen van bijvoorbeeld hacking, systeeminbraak, verlies van data, gegevensdiefstal van en cyber-aanvallen op uw laadplein. U heeft deze dekking als het op uw polis staat.
Dit document is met zorg samengesteld en is onderdeel van de Laadpleinverzekering. Heeft u vragen over dit verzekeringsproduct, raadpleeg dan uw adviseur.
Maximaal € 1.000.000 per gebeurtenis en per verzekeringsjaar. Dit bedrag geldt voor alle verzekerde schade en kosten samen.
De volgende kosten worden onbeperkt vergoed:
Hulp en ondersteuning;
Deskundigen;
Het beperken en voorkomen van een verzekerde gebeurtenis;
Verweer bij aansprakelijkstelling.
Lijden andere partijen schade als gevolg van uw cyberincident? En bent u daarvoor wettelijk aansprakelijk? Dan dekt deze verzekering daarvan de kosten.
Wanneer een aanval op uw computersystemen leidt tot omzetverlies, of doordat uw bedrijfsvoering platgelegd wordt, is dit verlies verzekerd over een periode van maximaal 26 weken. Er geldt een wachttijd van 12 uur. De wachttijd gaat in op het moment dat wij uw melding van een cyberschade hebben ontvangen
Verzekerd zijn de kosten van ondersteuning die door ons wordt ingeschakeld bij een vermoedelijk cyberincident.
Verzekerd zijn de kosten van eerste hulp en crisisondersteuning in geval van cyberschade. 24 uur per dag, 7 dagen in de week, gedurende het gehele jaar. Door een team van deskundigen dat in het noodplan is genoemd.
Eventueel aangevuld met extra door ons aangestelde deskundigen.
Verzekerd is materiƫle schade aan het laadplein.
Niet verzekerd is schade en kosten als gevolg van een inbreuk op de wettelijke voorschriften of contractuele overeenkomst die bedoeld zijn om persoonsgegevens, privegegevens of bedrijfsgegevens te beschermen.
Niet verzekerd is schade als gevolg van chantage of afpersing.
Niet verzekerd is schade als gevolg van of in verband met enige vorm van onderbreking of verstoring van:
- Elektriciteit/gas/olie,
- Internet,
- Kabel,
- Satellieten,
- Telecommunicatieverbindingendiensten of -lijnen,
- alle andere vergelijkbare voorzieningen van particuliere instellingen of de overheid.
Dit geldt niet als de onderbreking of verstoring plaats vindt door cyberschade binnen de eigen installatie van het laadplein.
Niet verzekerd is schade aan voertuigen.
Schade als gevolg van contractuele aansprakelijkheid of boetes
Bedrijfsschade door cyberschade die niet langer heeft geduurd dan 12 uur, vergoeden wij niet.
Het eigen risico staat op uw polis.
Als blijkt dat er geen verzekerde gebeurtenis heeft plaatsgevonden, vergoeden wij maximaal twee dagtarieven voor ondersteuning, eerste hulp en crisisondersteuning.
Deze verzekering geldt voor de locatie(s) die op het polisblad staan vermeld.
Bij aanvraag van uw verzekering en bij schade, moet u onze vragen eerlijk en volledig beantwoorden, meewerken aan eventuele inspecties, voorzorgsmaatregelen nemen en veranderingen in uw situatie doorgeven. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Een cyberschade of een cyberincident dient u direct te melden zodra u daarvan op de hoogte bent.
U dient de door ons verplicht gestelde opleidingen te (laten) volgen tot wij van mening zijn dat deze voldoende zijn afgerond. Tevens dient u mee te werken aan het opstellen van het cyber noodplan en deze uit te voeren als wij daarom vragen. De aanbevelingen en aanwijzingen van onze crisisondersteuning en deskundigen dienen te worden opgevolgd.
U kunt kiezen of u de premie vooraf per maand, kwartaal, half jaar of jaar betaalt. U betaalt rechtstreeks aan ons of u betaalt via uw assurantietussenpersoon. Betaling per maand rechtstreeks aan ons kan alleen via een automatische incasso. Bij de overige betaaltermijnen kunt u er ook voor kiezen het bedrag zelf aan ons over te maken.
Bij voorschotpremies wordt de definitieve premie achteraf vastgesteld en verrekend.
Opzeggen kan per brief of e-mail. Deze kunt u aan ons sturen. Heeft u via een tussenpersoon de verzekering afgesloten, dan kunt u de opzegging ook aan uw tussenpersoon sturen. De opzegtermijn is 2 maanden. Na de eerste contracttermijn kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. De opzegtermijn is dan 1 maand.
De dagelijkse opzegtermijn geldt niet als wij in overleg met u nieuwe afspraken over de verzekering hebben gemaakt of als op uw polisblad staat vermeld dat de mogelijkheid van dagelijkse opzegging niet van toepassing is.
Opzeggen kan per brief of e-mail. Deze kunt u aan ons sturen. Heeft u via een tussenpersoon de verzekering afgesloten, dan kunt u de opzegging ook aan uw tussenpersoon sturen. De opzegtermijn is 2 maanden. Na de eerste contracttermijn kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. De opzegtermijn is dan 1 maand.
De dagelijkse opzegtermijn geldt niet als wij in overleg met u nieuwe afspraken over de verzekering hebben gemaakt of als op uw polisblad staat vermeld dat de mogelijkheid van dagelijkse opzegging niet van toepassing is.