Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de Bijzondere Voorwaarden Strandaccommodaties staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd. Op deze verzekering zijn ook de Algemene Voorwaarden van toepassing.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan uw bedrijfsuitrusting/inventaris en aan uw goederen aanwezig in de op het polisblad genoemde strandaccommodatie.

Wat is verzekerd?

Uw bedrijfsuitrusting/inventaris en/of goederen zijn verzekerd bij schade als gevolg van brand, ontploffing, lucht- en ruimtevaartuigen, blikseminslag, overspanning/inductie, neerslag, diefstal, inbraak alsmede vandalisme na inbraak en storm.

Inventaris en voorraad

Schade aan uw bedrijfsuitrusting/inventaris vergoeden wij op basis van nieuw- of vervangingswaarde, schade aan uw goederen op basis van kostprijs of vervangingswaarde.

Koelschade

We vergoeden de schade aan de inhoud van koelkasten en diepvriezers als deze kapot gaan, waardoor de inhoud ontdooit.

Keuze: huurdersbelang

Indien hiervoor géén afzonderlijk bedrag is verzekerd dan voor zover het verzekerd bedrag hiervoor toereikend is, wordt het huurdersbelang (door u gemaakte kosten ter verbetering, verfraaiing of aanpassing van het gehuurde gebouw) geacht te zijn meeverzekerd onder het verzekerd bedrag voor bedrijfsuitrusting/inventaris.

Geld en geldswaardig papier

Dit is verzekerd op de op het polisblad vermelde locatie tot maximaal  2.500,= per gebeurtenis.

Eigendommen directie en personeel

Indien niet of niet voldoende elders verzekerd is er dekking voor schade aan eigendommen van directie en personeel tot maximaal  2.500,= per gebeurtenis.

Bereddingskosten

Wij vergoeden de bereddingskosten, doch tezamen met de zaakschade en bedrijfsschade bedoelde schade-uitkering niet meer dan 150% van de verzekerde bedragen van de betreffende locatie.

Wat is niet verzekerd?

Wij keren niet uit bij een aardbeving, vulkanische uitbarsting, slijtage of constructiefouten. Ook schade door opzet en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Schade door software

Schade aan computers of bestanden door niet goed werkende software is niet verzekerd.

Audiovisuele apparatuur, alcoholhoudende dranken en tabakswaren

Schade aan of verlies van audiovisuele apparatuur, alcoholhoudende dranken en tabakswaren is niet verzekerd indien het pand buiten gebruik is.

Neerslag

Uitgesloten is schade door neerslag binnengekomen als gevolg van openstaande ramen, deuren, luiken en/of ventilatieopeningen en vochtdoorlating van muren.

Overstroming

Uitgesloten is schade veroorzaakt door overstroming.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Check uw polisvoorwaarden. Of vraag uw verzekeringsadviseur om advies.

Eigen risico

Het eigen risicobedrag per gedekte gebeurtenis staat op het polisblad vermeld. Wanneer u kiest voor een verhoging van het standaard eigen risico dan ontvangt u premiekorting.

Afspraken

Als u niet voldoet aan de afspraken over preventie die wij met u gemaakt hebben, dan keren wij niet altijd uit.

Waar ben ik gedekt?

U heeft afhankelijk van het risico dekking op de volgende locaties:

  1. Tijdelijk verblijf op het strand en (winter)berging/stalling
  2. Permanent verblijf op strand indien u kunt aantonen dat u hiervoor een vergunning heeft.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Bij aanvraag van uw verzekering en bij schade, moet u onze vragen eerlijk en volledig beantwoorden, meewerken aan eventuele inspecties, voorzorgsmaatregelen nemen en veranderingen in uw situatie doorgeven. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie vooraf per maand, kwartaal, half jaar of jaar betaalt. U betaalt rechtstreeks aan ons of u betaalt via uw assurantietussenpersoon. Betaling per maand rechtstreeks aan ons kan alleen via een automatische incasso. Bij de overige betaaltermijnen kunt u er ook voor kiezen het bedrag zelf aan ons over te maken.

Bij voorschotpremies wordt de definitieve premie achteraf vastgesteld en verrekend.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd, dan kunnen we de verzekering stoppen. Over het algemeen wordt de verzekering per contractsvervaldatum stilzwijgend verlengd tenzij u of wij de verzekering hebben opgezegd.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het doorlopen van de eerste contractsperiode kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van een maand.