Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
De Cyberservice biedt hulp en vergoedt schade bij een cyberincident. Onder een cyberincident verstaan we een kwaadaardige handeling of malware die zich voordoet op verzekerde apparatuur. De Cyberservice is een aanvulling op de inboedelverzekering.
Verzekerde apparatuur - computerapparatuur en bijbehorende randapparatuur;
- smartphones, tablets, laptops;
- andere wearable devices.
Onder wearable devices verstaan we op je lichaam draagbare armbanden, horloges, brillen en kleding die tot doel hebben de gebruiker te voorzien van persoonlijke data en/of omgevingsdata.
EUR 5.000,- per jaar. Hulpverlening en advies door onze telefonische hulplijn de Cyberwacht heeft geen maximering.
Hulp en advies door de Cyberwacht. De Cyberwacht is onze telefonische hulplijn bij cyberincidenten. Je kunt de Cyberwacht ook bellen als je vragen hebt over het voorkomen van cyberincidenten of advies wilt bij het installeren van beveiligingssoftware.
Diefstal van geld Diefstal van geld van je (bank)rekening door een ongeautoriseerde elektronische overboeking of door phising of e-mail spoofing.
Geldelijke verliezen die het directe gevolg zijn van online identiteitsdiefstal. En de redelijk kosten voor krediet- en identiteitsmonitoring.
Terugzetten van je data na een cyberincident en verwijderen van malware van verzekerde apparatuur.
Vervangen van het door een cyberincident getroffen verzekerd apparaat als het niet mogelijk is de malware te verwijderen. Of als de kosten van herstel van de data of verwijderen van de malware niet in verhouding staan tot het vervangen van het verzekerde apparaat.
Hulp door de Cyberwacht of een door ons ingeschakelde expert om te helpen de cyberafpersing te beëindigen.
Wij keren niet uit de verzekeringsnemer of een andere belanghebbende opzettelijk onjuiste informatie heeft verstrekt en/ of wanneer de schade is veroorzaakt of het gevolg is van handelen of nalaten van verzekeringsnemer of een andere belanghebbende.
Het verlies van of schade aan spullen of schade die hiervan het gevolg is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan je laptop die is gestolen of beschadigd en je hierdoor belangrijke data bent kwijtgeraakt.
Schade die je opzettelijk of door roekeloosheid hebt veroorzaakt of verergerd.
Het verlies van of schade die verband houdt met cryptocurrencies en non-fungible tokens en andere virtuele valuta, zoals bitcoins.
Schade die verbandt houdt met gokken, beleggingen of handelstransacties. Bij schade die verband houdt met handelstransacties kun je denken aan schade die ontstaat doordat je geen aandelen kunt kopen of verkopen.
Schade die verband houdt met professionele of bedrijfsmatige activiteiten.
Schade die bestaat uit letsel, psychische schade, trauma, ziekte of overlijden.
Schade wordt vergoed tot maximaal € 5.000,- per jaar.
Er is geen eigen risico per gebeurtenis.
Je bent standaard wereldwijd verzekerd.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door. Ook geldt dat je, je computerapparatuur op een juiste manier gebruikt, updates en anti-virus op tijd installeert en iedere 14 dagen een back up maakt van je data.
Je kunt de premie per jaar, halfjaar, kwartaal of maand betalen. Betalen kan via automatische incasso. Of je kunt het bedrag zelf overmaken.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Als de verzekering begint, ben je één jaar verzekerd. Aan het eind van elk jaar verlengen wij je verzekering automatisch met weer één jaar. Betaal je de premie niet op tijd? Of is er fraude? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.
Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen met een brief of e-mail via VKG of je verzekeringsadviseur. De verzekering eindigt op de dag die je opgeeft. Is je opzegging pas ontvangen na die dag, dan eindigt de verzekering op de dag waarop de opzegging is ontvangen.