Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering krijgt u hulp van DAS bij een verzekerd conflict. Ook betaalt DAS tot een gemaximeerd bedrag eventuele bijkomende kosten, zoals proceskosten en de kosten van externe deskundigen. Er geldt geen maximum bedrag bij verkeers- en strafzaken binnen Europa en de niet-Europese landen rond de Middellandse Zee.
U geeft aan wat uw gezinssituatie is en welke modules u wilt verzekeren. Deze factoren bepalen de premie en dekking van uw verzekering.
De verzekering heeft een vaste basismodule en 2 modules die u aanvullend kunt meeverzekeren. U kiest dus zelf waarvoor u wel of niet verzekerd bent.
De module Consument en Wonen is de basis van deze verzekering. Daarnaast kunt u kiezen voor de rubrieken:- Verkeer;- Werk.
Juridische hulp bij het verhalen van schade die u in het verkeer hebt opgelopen. Bijvoorbeeld schade aan uw auto of aan uw pleziervaartuig.
Dit is onderdeel van de module Verkeer.Deze dekking geldt voor alle vormen van verkeersdeelname. Dus bijvoorbeeld ook als u loopt of fietst.
Juridische hulp bij het verhalen van aan u toegebracht persoonlijk letsel. Bijvoorbeeld na een aanrijding, na een arbeidsongeval of door een medische fout.
Het verhalen van letsel na een aanrijding is onderdeel van de module Verkeer. Het verhalen van ander letsel (ook na een bedrijfsongeval) is onderdeel van de basismodule.
Juridische hulp bij een conflict dat te maken heeft met uw woning. Bijvoorbeeld over (ver)koop of (ver)bouw. Of conflicten met uw verhuurder, de overheid of uw buren.
Juridische hulp bij een conflict met werkgever of uitkeringsinstantie.
Een conflict met een uitkeringsinstantie is verzekerd in de basismodule. Conflicten met een werkgever zijn onderdeel van de module Werk.
Juridische hulp bij conflicten over spullen of diensten die u voor uzelf koopt. Zoals een conflict over consumentenartikelen of een vakantieboeking. Maar ook over energie of telefonie, of over de plaatsing van een keuken.
Juridische hulp bij conflicten over een erfenis.
Is er nog geen sprake van een conflict, maar dreigt dat wel te ontstaan? Dan kunt u DAS bellen voor juridisch advies.
Voor conflicten die niet onder uw verzekering vallen, kunt u via Flexx van DAS juridische hulp krijgen tegen betaling van een vooraf afgesproken tarief.
U kunt kiezen voor een eigen risico. U moet dan bij elk conflict dat u aanmeldt een eigen risico van € 100 betalen. Maar niet als het conflict te maken heeft met uw deelname aan het verkeer, of als er sprake is van een strafzaak. En ook niet voor eenmalig telefonisch juridisch advies.
U krijgt geen juridische hulp als u het conflict te laat meldt. Ook bij opzet en bestaande conflicten krijgt u geen juridische hulp. Net als bij echtscheiding en bij zakelijke conflicten.
U krijgt geen juridische hulp bij conflicten met de Belastingdienst. Of bij een conflict over een tweede huis of over vermogensbeheer.
Voor deze verzekering geldt geen wachttijd. U bent direct verzekerd voor conflicten die ontstaan nadat u de verzekering hebt afgesloten.
DAS vergoedt voor de externe kosten van juridische hulp maximaal € 15.000. En u krijgt geen juridische hulp als uw zaak gaat over minder dan € 175. Voor het verhalen van schade of bij een strafzaak geldt geen minimum bedrag of maximum vergoeding binnen Europa en de niet-Europese landen rond de Middellandse Zee.
Als uw conflict voor de rechter komt, mag u zelf een eigen rechtshulpverlener kiezen. Dit mag ook als de tegenpartij in uw conflict ook juridische hulp krijgt van DAS.
Is het niet verplicht om een advocaat in te schakelen? En kiest u toch voor een externe rechtshulpverlener? Dan geldt er een maximum vergoeding voor de kosten van deze rechtshulpverlener. Ook moet u dan een eigen risico betalen.
U krijgt in ieder geval juridische hulp bij conflicten in Nederland. Soms is er ook dekking in de Europese Unie (bijvoorbeeld werk en aankopen) of zelfs in alle landen van de wereld (bijvoorbeeld verkeer).
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden.Meld een conflict direct bij DAS voordat u andere actie onderneemt. DAS probeert het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.
U kunt kiezen of u de premie per maand, per kwartaal, per halfjaar of per jaar betaalt. Betalen kan via automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Opzeggen doet u via uw bemiddelaar.