Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade door of aan uw camper. Dekking voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) is verplicht. U kiest zelf voor aanvullende dekkingen.
Hieronder staat welke schade door of aan uw camper verzekerd is.
U bent verzekerd voor schade die uw camper veroorzaakt aan anderen of aan hun voertuigen of spullen. Dit is een wettelijk verplichte verzekering.
Wij vergoeden onder andere slepen en het vervoer naar huis bij een ongeluk, ziekte, pech en noodreparaties. De Artsen Alarm Centrale (AAS) verzorgt de hulpverlening, 24 uur per dag te bereiken op +31 (0)30 241 29 08.
U kiest zelf wie de schade repareert. U krijgt een lager eigen risico als u de camper laat repareren bij een bij ons aangesloten schadeherstelbedrijf. U krijgt een lagere vergoeding als u besluit om de schade niet te laten repareren.
Bij een nieuwe camper krijgt u de nieuwwaarde vergoed. Bij een tweedehands camper vergoeden wij de aanschafwaarde of dagwaarde. Diefstal is verzekerd als de camper goed is afgesloten. In de voorwaarden staan de diefstal preventie-eisen
De nieuwwaarde is de waarde van een nieuwe, vergelijkbare camper. De aanschafwaarde is wat u voor de camper betaalde. De dagwaarde is de waarde net voor het moment dat de schade ontstond.
Schade door bijvoorbeeld brand, hagel, bliksem, een overstroming of een aanrijding met een dier is verzekerd. Dit valt onder de Beperkt Cascoverzekering.
Spullen in de camper zijn verzekerd. Zoals servies, beddengoed en kleding. Of we de schade vergoeden, hangt af van hoe de spullen zijn opgeborgen (in een gesloten kast of uit het zicht). En of uw camper op slot was. Dit valt onder de Beperkt Cascodekking of All Risk dekking.
Onder inboedel wordt ook verstaan de aan de camper gemonteerde zaken, zoals reservewiel, gasflessen, antenne, fietsenrek, satellietschotel en zonnepanelen. Verzekerd tegen alle van buiten komende onheilen. U ontvangt een schadevergoeding op basis van de nieuwwaarde, tenzij de dagwaarde minder dan 40% van de nieuwwaarde bedraagt.
Vergoeding van de reparatie of vervanging van de ruit of zonnedak via een bij ons aangesloten garage. Dit valt onder de Beperkt Cascodekking.
Alle schade aan uw camper is verzekerd. Ook als de schade uw eigen schuld is. Dit valt onder de Allrisk dekking.
Deze dekking biedt hulp bij pech onderweg met uw camper. Hierbij gelden voorwaarden, zoals het bouwjaar van uw camper.
Als uw camper ouder is dan 60 maanden, is uitval door pech alleen verzekerd als u op deze verzekering ook een dekking hebt voor beperkt casco of volledig casco.
U kunt de no-claimkorting van uw (elders) lopende auto- of motorverzekering ook toepassen als extra korting op uw nieuwe camperverzekering.
Als u de camper zakelijk verhuurt is dit uitgesloten van dekking. U kunt wel de extra dekking particulier verhuur meeverzekeren.
Voor schade die valt onder de dekking voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) en hulpverlening geldt geen eigen risico. Bij schade aan uw camper is het eigen risico € 150,- per claim.
Voor sommige schades gelden afwijkende eigen risico's. In de voorwaarden vindt u een overzicht van alle eigen risico's.
U bent verzekerd in de landen die op de Internationale Motorrijtuigverzekeringskaart (groene kaart) staan. U bent niet verzekerd in de landen die op de groene kaart zijn doorgestreept. Wij vergoeden geen schade als u langer dan 6 maanden aaneengesloten met de camper in het buitenland verblijft.
Bij schade bent u verplicht contact op te nemen met de Artsen Alarm Centrale (AAS) en deze schade zo snel mogelijk bij ons te melden. U bent veplicht alles te doen om schade te voorkomen en te beperken.
U kunt kiezen of u uw premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijgt u korting. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.
Voor elk jaar dat u geen schade claimt, kunt u premiekorting krijgen (tot een maximum). Als u schade claimt, dan kan de korting (deels) vervallen. Of u betaalt een toeslag op de premie.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Via de VvAA Intermediaire desk ontvangt u alle informatie, telefoon: 030 247 49 15. Bent u niet in de gelegenheid om te bellen? U kunt uw verzekering ook altijd online, via e-mail of per post opzeggen.