Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan uw caravan of vouwwagen. Of schade die uw losgekoppelde caravan of vouwwagen veroorzaakt aan anderen en hun spullen. Dit is de basisdekking. U kiest zelf voor aanvullende dekkingen.

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade door of aan uw caravan verzekerd is.

Hulpverlening na een ongeval

Wij vergoeden onder andere slepen, vervangend verblijf, vervoer naar huis bij een ongeluk of ziekte en noodreparaties.

Extra informatie

U kunt zelf kiezen of u de dekking hulpverlening en/of de dekking vervangend vervoer wilt meeverzekeren.

Diefstal of total loss

Is uw caravan of vouwwagen gestolen? Dan vergoeden wij de verzekerde waarde zoals die staat aangegeven op het polisblad. Is uw caravan/vouwwagen beschadigd en kan deze niet meer gerepareerd worden? Dan vergoeden wij de verzekerde waarde verminderd met de waarde van de restanten.

Extra informatie

U heeft waardegarantie voor de waarde van uw caravan of vouwwagen. U kunt kiezen uit 1, 3 of 5 jaar waardegarantie. Op het polisblad staat het verzekerde bedrag en de looptijd die u gekozen heeft voor de waardegarantie.

Reparatie

U  kiest zelf wie de schade repareert. Wij werken samen met Omnia, een samenwerkingsverband van caravanherstelbedrijven. Zij geven uitgebreide garantie op reparaties. Laat u schade repareren bij een Omnia-herstelbedrijf? Dan bespaart u € 150,- op uw eigen risico.

Keuze: schade door brand of natuur

Schade door bijvoorbeeld brand, bliksem, ontploffing of storm is standaard verzekerd.

Keuze: schade door hagel en storm

Schade door hagel kunt u extra meeverzekeren. Stormschade is standaard verzekerd.

Keuze: inboedel

Spullen in de caravan of vouwwagen zijn verzekerd. Zoals servies, beddengoed en kleding. Of wij de schade vergoeden, hangt af van hoe de spullen zijn opgeborgen (in een gesloten kast of uit het zicht). En of uw caravan op slot was.

Keuze: uitrusting

U kunt er voor kiezen om schade aan de voortent/luifel of accessoires zoals een schotelantenne mee te verzekeren.

Keuze: pechhulp

U kunt ervoor kiezen om pechhulp mee te verzekeren. Pechhulp is onderdeel van de dekking hulpverlening. Deze dekking biedt onder andere hulp bij pech onderweg met uw caravan of vouwwagen.

Keuze: particuliere verhuur

U kunt de particuliere verhuur aan een privépersoon meeverzekeren. Het gaat dan om verhuur voor recreatief gebruik. Wanneer u voor deze dekking kiest, bent u op dat moment verzekerd voor dezelfde dekkingen als de dekkingen die u gekozen heeft.

Wat is niet verzekerd?

  • Is de caravan of vouwwagen aan de auto gekoppeld? Dan gelden dezelfde uitsluitingen als bij een autoverzekering. Wij vergoeden bijvoorbeeld geen schade door opzet of bij rijden zonder rijbewijs. Of door misbruik van alcohol of drugs.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Gebruik voor diefstalpreventie van uw caravan of vouwwagen goedgekeurde sloten. Een overzicht van goedgekeurde sloten en andere beveiligingsmiddelen vindt u op www.europeesche.nl/verzekering/ caravanverzekering/voorwaarden .

Eigen risico

Het standaard eigen risico is € 225,- per gebeurtenis. Laat u de schade repareren bij een Omnia-herstelbedrijf? Dan bespaart u€ 150,- op het eigen risico. Ukunt ook kiezen voor een eigen risico van € 0,-. Hiervoor betaalt u een premietoeslag.

Stallen

Uw caravan of vouwwagen is ook verzekerd in een overdekte en bewaakte stalling.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt schade in Nederland en in Europa.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijgt ukorting. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Via de VvAA Intermediaire desk ontvangt u alle informatie, telefoon: 030 247 49 15. Bent u niet in de gelegenheid om te bellen? U kunt uw verzekering ook altijd online, via e-mail of per post opzeggen.