Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Bij schade zorgen wij ervoor dat u de salarissen van uw personeel en het gas, water en licht kunt doorbetalen. De extra kosten om uw werk voort te zetten zijn meeverzekerd. Bijvoorbeeld de huur van een ander pand en de reconstructie van de financiële en patiëntenadministratie
Deze verzekering vergoedt de vaste lasten van uw bedrijf als uw bedrijf stilvalt door brand, ontploffing, bliksem , neerslag, storm en water.
U verzekert de brutowinst die u misloopt door omzetverlies. Of omdat uw bedrijf onbereikbaar is, bijvoorbeeld door een schade bij de buren. Of u verzekert de exploitatiekosten die u moet maken.
Is bij een schade uw administratie ook beschadigd of verloren gegaan? Bijvoorbeeld uw financiële of patiëntenadministratie? Dan valt het herstel hiervan onder de dekking voor reconstructiekosten.
Uw brutowinst kan tussentijds zijn gegroeid. Daarom bent u altijd voor 15% meer verzekerd dan u vooraf hebt opgegeven.
Het verzekerde bedrag kunt u indexeren met 3% per jaar.
In noodgevallen kunt u bij schade op ieder moment van de dag bellen met Artsen Alarm Service. Bijvoorbeeld bij glasschade, brand, ontploffing, blikseminslag, lekkage, inbraak- of stormschade.
Boetes zijn niet verzekerd. Bijvoorbeeld boetes die uw bedrijf krijgt voor contractbreuk of als u niet of te laat een opdracht uitvoert.
huuropbrengsten die u misloopt vanwege de schade aan uw bedrijf zijn niet verzekerd.
Schade door bevriezing als gevolg van nalatigheid door verzekerde.
Deze verzekering kent standaard geen eigen risico.
Wij vergoeden geen bedrijfsschade die wordt veroorzaakt door overstroming door dijkdoorbraak of door scheuren, gaten of andere beschadigingen aan waterkeringen.
Dit geldt ook als deze overstroming het (in)directe gevolg is van hevige, plaatselijke regen.
Bij deze verzekering hebt u de keuze uit 2 uitkeringstermijnen te weten:
26 weken
52 weken
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De einddatum van de verzekering staat op de polis. Dit is de laatste dag waarop u nog dekking hebt (tot 24.00 uur). Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
U kunt uw verzekering op elk gewenst moment bij ons opzeggen. Opzeggen kan direct in uw digitaal dossier, per mail of telefonisch. Wij beëindigen uw verzekering direct of op de door u opgegeven datum in de toekomst.