Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in uw woning. Het gaat daarbij om schade door brand, diefstal, neerslag, storm en lekkage. Bovendien kent deze verzekering een unieke gratis dekking: Eerste Hulp bij Cyberincidenten!
De meest voorkomende schadeoorzaken zijn verzekerd onder de dekking Extra Uitgebreid, deze is aan te vullen met Glasdekking, U kunt ook kiezen voor de dekking Allrisk en deze aanvullen met de dekking Buiten de Deur.
Spullen in uw woning, zoals meubels, keukengerei, digitale/elektrische apparatuur, mobiele elektronica, kleding, gordijnen, boeken en dergelijke. Sieraden en (audio-) apparatuur zijn ook verzekerd, maar hiervoor gelden beperkingen.
Bij gebruik van onze waardeberekening krijgt u 10 jaar onderverzekeringsgarantie. Zijn uw spullen minder dan 1 jaar oud? Dan krijgt u de nieuwwaarde. Als spullen ouder worden, worden ze meestal minder waard. Voor de vergoeding maken we gebruik van een afschrijvingstabel.
Een overzicht vind u hier.Bent u het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kunt u zelf ook een expert inschakelen. Neemt u daarvoor eerst contact met ons op. De kosten van de contra-expert vergoeden wij volledig als deze redelijk zijn.
Lijfsieraden zijn standaard tot € 5.000,- verzekerd tegen diefstal. Als de waarde van uw sieraden hoger is dan kunt u dit meeverzekeren.
Als de waarde van uw sieraden meer bedraagt dan € 20.000,- dan moet u de sieraden opbergen in een goed verankerde en brandwerende kluis.
Digitale/elektrische apparatuur, bijzondere bezittingen en huurdersbelang zijn standaard verzekerd tot € 15.000,-. Als de waarde hiervan hoger is dan kunt u dit meeverzekeren.
De dekking Allrisk kunt u uitbreiden met de dekking Buiten de deur. Hiermee zijn spullen die u en uw gezin mee naar buiten nemen in Nederland verzekerd. Denk hierbij aan sieraden, horloges, mobiele elektronica, sportattributen, camera’s, muziekinstrumenten en medische hulpmiddelen, zoals rolstoelen en rollators. Het volledige overzicht vindt u in de voorwaarden.
Voor sommige aritkelen geldt een maximale uitkering per artikel. Het volledige overzicht vindt u in de voorwaarden.
Met de dekking Allrisk kiest u voor extra zekerheid. U bent dan ook verzekerd voor schades die door eigen schuld ontstaan en zogenaamdeval- en stootschades. Van het vallen van een schilderij tot een omgegooide pot verf over het tapijt.
De dekking Glas is aan te bevelen als u als huurder de schade aan ruiten, deuren of glaskoepels zelf moet betalen. Deze extra dekking vergoedt ook de opruimingskosten en kosten voor een tijdelijke ruit. Bij de dekking Allrisk is de glasdekking standaard inbegrepen.
Schade aan uw inboedel door vallen en stoten in uw woning is verzekerd met de dekking Allrisk. Buiten uw woning is deze schade beperkt verzekerd met de dekking Buiten de Deur. U leest hier mee over in de verzekeringsvoorwaarden.
Waterschade is niet altijd gedekt. Check hiervoor uw verzekeringsvoorwaarden. Of neem contact met ons op.
Eigen risico
Voor stormschade geldt altijd een eigen risico van € 200,- , Voor overige schades geldt € 0,- eigen risico. U kunt zelf kiezen voor een hoger eigen risico: € 100, € 250, € 500 of € 1000. Hoe hoger uw eigen risico, hoe lager uw premie.
Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.
Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer , het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.
Bent u het slachtoffer van cybercriminaliteit of vertrouwt u de situatie niet? Met de nieuwe cyberdekking helpen wij u om uw digitale probleem op te lossen. Wij vergoeden de kosten van eerste hulp en advies bij cyberincidenten tot een maximum van: € 5.000,- . Schade die u of een derde lijdt door een cyberincident vergoeden wij niet.
Per cyberincident geldt een eigen risico van € 100,-.
Deze verzekering dekt schade aan uw inboedel/uw spullen in uw opstal in Nederland.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De einddatum van de verzekering staat op de polis. Dit is de laatste dag waarop u nog dekking hebt (tot 24.00 uur). Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
U kunt uw verzekering op elk gewenst moment bij ons opzeggen. Opzeggen kan direct in uw digitaal dossier, per mail of telefonisch. Wij beëindigen uw verzekering direct of op de door u opgegeven datum in de toekomst.