Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade als je op reis bent. De doorlopende reisverzekering is een jaar geldig. Een reis mag maximaal {60} dagen duren. Verlengen is mogelijk. Je kunt de verzekering afsluiten voor jezelf, je partner en/of kinderen. Alle verzekerden moeten op hetzelfde adres wonen.

Wat is verzekerd?

U bent verzekerd voor onvoorziene gebeurtenissen tijdens de reis. Onze hulpcentrale Artsen Alarm Service (AAS) verzorgt de hulpverlening in het buitenland. AAS regelt zo nodig dat u vanuit het buitenland naar Nederland wordt teruggebracht (medische repatriëring).

Extra informatie

AAS geeft ook advies bij problemen tijdens het verblijf in het buitenland.

Medisch

We vergoeden de kosten van een spoedeisende of onverwachte medische behandeling, aanvullend op je zorgverzekering. Overleg altijd eerst met de Artsen Alarm Service.

Extra informatie

Het gaat om het vergoeden van het verschil tussen zorgkosten die je moet betalen en waarvoor je al via je zorgverzekering verzekerd bent (je zorgverzekering dekt niet in alle landen alle zorgkosten).

Bagage

Verzekerd voor dagwaarde tot maximaal € 2.000. Als spullen ouder worden, worden ze meestal minder waard. .

Bijzondere sporten

Wintersport is standaard gedekt in onze reisverzekering.Skipassen, skilessen en gehuurde skiuitrusting. Wij vergoeden de kosten hiervan als men hiervan  geen gebruik heeft kunnen meken door een ongeval of ziekte waardoor men eerder terug moet keren of in het ziekenhuis is opgenomen.

Pech op reis

Bij pech met uw auto bent u verzekerd van hulp door de Artsen Alarm Service. We vergoeden vervangend vervoer. Ook vergoeden we kosten van bewaken, slepen, bergen en stallen van uw auto.

Keuze: ongevallen

Als u tijdens de reis door een ongeval overlijdt of blijvend invalide wordt, bent u verzekerd en vergoeden wij de schade.

Keuze: doorlopende annuleringsverzekering

U bent verzekerd als u uw reis moet annuleren door bijvoorbeeld overlijden van een niet-verzekerde reisgenoot of familielid in de 1ste of 2de graad, of een familielid in de 3de graad die niet is meegereisd.

Wat is niet verzekerd?

  • Je bent niet verzekerd als je onzorgvuldig met je spullen omgaat, of als schade ontstaat tijdens zakenreizen of vrijwilligerswerk. Of bij fraude.

Reisadvies van de overheid

Heeft jouw bestemming een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Dan is je reis niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Bel bij schade altijd meteen de Alarmcentrale. Doe je dit niet, dan krijg je misschien niet alle kosten vergoed.

Eigen risico

€ {50} per gebeurtenis.

Negatief reisadvies

Heeft uw bestemming een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Dan is uw reis niet verzekerd.

Waar ben ik gedekt?

De dekking is wereldwijd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Bel bij schade altijd zo snel mogelijk de Alarmcentrale. En je moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op je spullen passen). Geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijg je korting. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De einddatum van de verzekering staat op de polis. Dit is de laatste dag waarop u nog dekking hebt (tot 24.00 uur). Betaalt  u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt uw verzekering op elk gewenst moment bij ons opzeggen. Opzeggen kan direct in uw digitaal dossier, per mail of telefonisch. Wij beëindigen uw verzekering direct of op de door u opgegeven datum in de toekomst.