Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan de spullen in uw huis, door alle plotselinge en onvoorziene schadegebeurtenissen. Tenzij in de polisvoorwaarden een schadegebeurtenis expliciet van dekking is uitgesloten of is aangegeven dat de schadevergoeding wordt beperkt.

Wat is verzekerd?

Alle spullen in uw huis, zoals meubels, televisies, boeken (audio- apparatuur), sieraden, gordijnen en uw kleding zijn verzekerd.

Verzekerd bedrag

Het verzekerde bedrag voor uw inboedel is het bedrag wat op uw polis staat en waarvoor u maximaal bent verzekerd. Op inboedel vindt afschrijving plaats. Zijn uw spullen bij schade nog meer dan 40% waard van de nieuwwaarde, dan vergoeden wij de nieuwwaarde van de spullen. Voor uw spullen welke minder waard zijn dan 40% van de nieuwwaarde, ontvangt u dagwaarde

Contra-expertise na schade

Bent u het niet eens met de schadevaststelling door onze expert en wilt u zelf een schade-expert inschakelen? Dan kan dat. Naast de vergoeding voor de schade vergoeden wij ook de kosten voor het inschakelen van uw eigen expert. Neem voor de hoogte van de vergoeding vooraf contact met ons op.

Sieraden

Verzekerd zijn standaard meeverzekerd. Voor diefstal van sieraden geldt een maximum van  8.000.

(Audio-) apparatuur

Audiovisuele- en/of computerapparatuur (waaronder smartphones en tablets) zijn standaard meeverzekerd. Voor diefstal van audiovisuele en/of computerapparatuur geldt een maximum van  15.000,-

Spullen buiten huis

Uw spullen zijn buiten de woning beperkt verzekerd. voor een ruimere dekking kunt u kiezen voor de Buitenshuisdekking.

Vallen en stoten

Schade aan uw inboedel door vallen en stoten is standaard mee verzekerd.

Keuze: garantie tegen onderverzekering

Wilt u gegarandeerd niet onderverzekerd zijn? Kies dan voor garantie tegen onderverzekering. Vul bij de aanvraag een inboedelwaardemeter in of vraag uw verzekeringsadviseur naar de mogelijkheden om garantie tegen onderverzekering te krijgen. zo bent u bij schade altijd voldoende verzekerd.

Cyberdekking

Schade door een cyberincident, cyberafpersing, diefstal van geld van uw rekening en diefstal van uw identiteit. Naast een financiƫle vergoeding biedt de Cyberservice u hulp en advies bij een cyberschade.

Wat is niet verzekerd?

Schade door een aardbeving, overstroming, constructiefouten, montagefouten, onvoldoende onderhoud en slijtage is niet verzekerd. Ook bij schade welke opzettelijk is veroorzaakt of verband houdt met activiteiten die wettelijk niet zijn toegestaan, keren wij niet uit.

Cyberdekking

Schade die verband houdt met een smart home device. Dit is een apparaat of (Internet of Things) onderdeel verbonden met en/of aangestuurd via het internet.

U bent onder andere niet verzekerd voor schade door het verlies of diefstal van spullen of schade aan spullen die hiervan het gevolg is. Schade door het verlies van cryptocurrencies zoals bitcoins, schade die verband houdt met gokken, schade die verband houdt met professionele of bedrijfsmatige activiteiten en schade die bestaat uit letsel, psychische schade, trauma, ziekte of overlijden

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd gedekt. Bijvoorbeeld als kitvoegen of tegels niet waterdicht zijn, waardoor er lekkage optreedt in uw woning en uw spullen beschadigd raken.

Eigen risico

Er is geen eigen risico

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Cyberdekking

Schade wordt vergoed tot maximaal  5.000,- per jaar.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt schade aan uw inboedel in uw woning. Voor de Cyberdekking maakt het niet uit waar de schade is ontstaan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Bij het aanvragen van deze verzekering stellen wij een aantal vragen. Het is belangrijk dat u deze vragen juist en volledig beantwoordt. Verandert uw situatie? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. In geval van schade moet u er alles aan doen om de schade zoveel mogelijk te beperken. Daarnaast dient u de schade zo snel mogelijk bij ons te melden.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks via een brief of een e-mail opzeggen