Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van DAS bij een onverwacht verzekerd conflict. Ook betaalt DAS tot een gemaximeerd bedrag eventueel bijkomende kosten zoals proceskosten en de kosten van externe deskundigen.

Extra informatie

Deze rechtsbijstandverzekering biedt een basis dekking. U kunt echter ook kiezen voor een uitgebreidere dekking. Welke dekking u kiest bepaalt de premie en de inhoud van uw verzekering.

Wat is verzekerd?

De Woongarant Rechtsbijstandverzekering Basis biedt een aantal vaste onderwerpen waarvoor u bent verzekerd. U kunt in deze kaart teruglezen voor welke onderwerpen u verzekerd bent.

Wonen

Juridische hulp bij een conflict wat te maken heeft met uw woning. Zoals over de koop of verkoop. Of conflicten met de verhuurder, huurder, de overheid of uw buren.

Extra informatie

let op: Verhuur van uw woning is alleen verzekerd als u dat tijdelijk doet. Bijvoorbeeld omdat u tijdelijk elders verblijft. Of als u dat doet als overbrugging omdat u de officieel te koop staande woning nog niet heeft verkocht.

Aankopen

Juridische hulp als u een conflict heeft over spullen die u als consument voor uzelf koopt. Of over bijvoorbeeld een vakantieboeking of met dienstverleners (energie en telecom).

Extra informatie

Deze module biedt dekking bij een conflict over consumentenartikelen of een vakantieboeking, maar bijvoorbeeld ook bij een conflict over energie en telefonie of over de plaatsing van een keuken.

Speciaal kenmerk

Wilt u een uitgebreidere dekking dan de dekking die De Woongarant Rechtsbijstandverzekering Basis biedt? Kies dan voor de Woongarant verzekering Rechtsbijstandverzekering Midden of de Woongarant Rechtsbijstandverzekering Compleet.

Extra informatie

Uw adviseur kan u informeren over de verschillende dekkingen binnen de Woongarant Rechtsbijstandsverzekeringen.

Wat is niet verzekerd?

  • Als u het conflict te laat meldt. Ook echtscheiding, opzet en bestaande conflicten zijn uitgesloten. Net als zakelijke conflicten, daarin krijgt u ook geen hulp van DAS.

Verkeer

Dit onderwerp is niet verzekerd in de Woongarant Rechtsbijstandverzekering Basis

Letsel

Dit onderwerp is niet verzekerd in Woongarant Rechtsbijstandverzekering Basis

Werk en inkomen

Dit onderwerp is niet verzekerd in de Woongarant Rechtsbijstandverzekering Basis.

Familie en relaties

Dit onderwerp is niet verzekerd in de Woongarant Rechtsbijstandverzekering Basis.

Fiscaal en vermogen

Dit onderwerp is niet verzekerd in de Woongarant Rechtsbijstandverzekering Basis.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Voor deze verzekering geldt geen wachttijd. Nadat u de verzekering hebt afgesloten, zijn conflicten die daarna ontstaan gelijk verzekerd.

Extra informatie

Conflicten die ontstaan zijn voor de ingangsdatum van uw verzekering zijn niet gedekt.

Maximum kosten en drempel

Er zit een maximum aan de kosten die DAS maakt voor uw juridische hulp. En u krijgt geen juridische hulp als uw zaak over minder dan € 175 gaat. Dit geldt niet voor het verhalen van schade of bij een strafzaak.

Extra informatie

Als DAS voor het voeren van een procedure op uw verzoek een door u gekozen externe rechtshulpverlener inschakelt, terwijl inschakeling van een advocaat niet verplicht is, dan geldt er een maximering voor de behandelkosten van deze externe rechtshulpverlener.

Vrije keuze rechtshulpverlener

Als uw conflict voor de rechter komt, mag u zelf een rechtshulpverlener kiezen. Daarbij gelden speciale voorwaarden.

Extra informatie

De extra voorwaarden hebben betrekking op het betalen van een eventueel eigen risico en een maximum vergoeding voor de eigen kosten van de zelfgekozen rechtshulpverlener.

Waar ben ik gedekt?

U bent in ieder geval verzekerd bij conflicten in Nederland. Soms is er ook dekking in de Europese Unie of zelfs in alle landen van de Wereld.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een conflict direct bij ons voordat je andere actie onderneemt. We proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijg je korting. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen [via telefoon][,] [schriftelijk] [of] [via onze website].