Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade als je op reis bent. De doorlopende reisverzekering is een jaar geldig. Je bent verzekerd als je een vakantiereis maakt van tenminste 2 en maximaal 90 aaneengesloten dagen.
De dekking gaat telkens in als een verzekerde en/of bagage het huisadres verlaat voor een reis. De verzekering eindigt bij terugkeer op het huisadres.
Je krijgt altijd hulp van onze Alarmcentrale. Bij een ongeluk of ziekte regelen en vergoeden we vervoer naar huis en hulp aan je gezin. Bijvoorbeeld na een ongeval of bij overlijden.
We vergoeden de kosten van een spoedeisende of onverwachte medische behandeling, aanvullend op je zorgverzekering. Overleg altijd eerst met de Alarmcentrale.
Het gaat om het vergoeden van het verschil tussen zorgkosten die je moet betalen en waarvoor je al via je zorgverzekering verzekerd bent (je zorgverzekering dekt niet in alle landen alle zorgkosten).
Je bent verzekerd voor diefstal, vermissing of beschadiging van je bagage. De bagage is verzekerd tot € 2.500,- per verzekerde voor het totaal van alle spullen. Er geldt een maximum van € 7.500,- voor alle verzekerden samen. Voor bepaalde spullen gelden maximale vergoedingen.
Contant geld en waardepapieren zijn verzekerd tot max. € 250,-. Kostbaarheden zijn verzekerd tot max. € 550,- per verzekerde met een max. van € 1.000,- voor iedereen samen. Let op: je bent alleen verzekerd als je voorzichtig met je spullen omgaat.
Verzekerd zijn langlaufen, 'normaal' skiën en snowboarden op de piste. Uitgesloten zijn gevaarlijke activiteiten, bijv. bergbeklimmen, afdalen in grotten, alle vechtsporten, bungeejumpen en nog een aantal andere activiteiten.
De activiteiten delta- en ultralightvliegen, paragliding, parachutespringen, zweefvliegen, hanggliding, skydiven, parapenten worden niet gezien als gevaarlijke sport (activiteit) wanneer dit onder begeleiding van een erkende instructeur plaatsvindt.
Bij pech met eigen vervoer, zoals auto, camper, motor of boot, ben je verzekerd van hulp door de Alarmcentrale. We vergoeden vervangend vervoer. En vervoer van je kapotte vervoermiddel naar huis. Schade aan, of diefstal van, je vervoermiddel is niet verzekerd.
Jij (of je nabestaanden) ontvangen een uitkering bij overlijden of blijvende invaliditeit door een ongeval tijdens de reis. Bij overlijden is dat € 10.000 en bij blijvende invaliditeit maximaal € 50.000, afhankelijk van de mate van invaliditeit.
Deze verzekering vergoedt de kosten als je je reis moet annuleren of vroegtijdig moet afbreken door een plotselinge bijzondere omstandigheid. Als je samen reist met andere verzekerden op deze polis, worden de annuleringskosten of afbrekingskosten of omboekingskosten voor alle verzekerden vergoed.
Bij annulering vergoeden wij de kosten tot € 2.500 per persoon en tot € 7.500 voor alle verzekerden samen per reis. Bij afbreken van de reis vergoeden wij de niet-gebruikte reisdagen. Bij overboeken van de reis vergoeden wij de overboekingskosten tot maximaal het verzekerd bedrag voor annuleringskosten.
Als een verzekerde noodzakelijke onvoorziene extra kosten maakt tijdens de vakantiereis, vergoeden wij deze.
Bij fraude, als je onzorgvuldig met je spullen omgaat of als schade ontstaat tijdens zakenreizen of vrijwilligerswerk.
Heeft jouw bestemming een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Dan is je reis niet verzekerd.
je bent alleen verzekerd voor particuliere reizen.
Bel bij schade altijd meteen de Alarmcentrale.
Bij schade aan je bagage geldt een eigen risico van € 50
Gaat er iets mis op reis? En heb je dringend hulp nodig vanwege pech, een ongeval of ziekenhuisopname? Dan kun je 24 uur per dag bellen met de Alarmcentrale. Doe je dit niet en heb je bijvoorbeeld onredelijk hoge kosten? Dan krijg je mogelijk niet alle kosten vergoed.
Je bent verzekerd voor meerdaagse reizen waar dan ook in de wereld. Uitgezonderd zijn de landen waarvoor voorafgaand aan de reis een negatief reisadvies is afgegeven door de rijksoverheid.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Bel bij schade altijd zo snel mogelijk de Alarmcentrale. En je moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op je spullen passen). Geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk aan ons door.
Je kunt kiezen of je je premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijg je korting. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kan de verzekeraar de verzekering stoppen.
Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen. De verzekering stopt dan na 1 maand. Neem hiervoor contact op met je assurantieadviseur.