Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden (ZPP Inboedel 2022-01) staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in uw huis door alle schadegebeurtenissen. Tenzij in de polisvoorwaarden een schadegebeurtenis uitgesloten is van de dekking of daarin de schadevergoeding is beperkt. Ook bent u verzekerd voor schade door een cyberincident.

Wat is verzekerd?

Alle spullen in uw huis zoals meubels, tv’s, boeken, kleding, gordijnen, keukengerei. Ook spullen in uw tuin zoals tuinmeubelen, tuingereedschap en wasgoed zijn verzekerd.

Verzekerd bedrag

Het verzekerd bedrag wordt meestal bepaald door het invullen van een inboedelwaardemeter. Soms is een dagwaarde van toepassing.

Contra-expertise na schade

Bent u het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kunt u ook zelf een expert inschakelen. Neem over de vergoeding van deze kosten vooraf contact met ons op.

Keuze: sieraden

Sieraden zijn verzekerd tot een maximum van € 6.000,- voor diefstal. Sieraden boven dat bedrag kunt u extra verzekeren tegen diefstaldekking binnen huis.

(Audio-) apparatuur

Schade aan uw (audio)apparatuur is verzekerd.

Vallen en stoten

Schade aan uw inboedel door vallen en stoten is verzekerd. Voor val- en stootschades aan smartphones, laptops en wearable devices ontvangt u maximaal  500,- per gebeurtenis.

Keuze: spullen buiten huis

U heeft de mogelijkheid om een buitenshuisdekking af te sluiten, zodat uw bezittingen (ook uw smartphones, laptops en tablets) ook buiten de woning verzekerd zijn tegen schade en diefstal.

Keuze: glasdekking

Als extra optie kunt u de glasdekking meeverzekeren. Met deze dekking bent u verzekerd voor het breken van glas van uw woning.

Cyberservice

Schade door een cyberincident, cyberafpersing, diefstal van geld van uw rekening en diefstal van uw identiteit. Naast een financiële vergoeding biedt de Cyberservice u hulp en advies bij een cyberschade.

Huurdersbelang

Huurdersbelang is verzekerd tot een maximum van  6.000,-. Huurdersbelang boven dat bedrag kunt u extra verzekeren.

Wat is niet verzekerd?

Spullen zoals elektronica, kleding en servies zijn buiten uw woning niet verzekerd. Wij keren niet uit bij een aardbeving, overstroming, slijtage of constructiefouten.

Cyberservice

Schade door het verlies van cryptocurrencies zoals bitcoins, schade die verband houdt met gokken, schade die verband houdt met professionele of bedrijfsmatigeactiviteiten en schade die bestaat uit letsel, psychische schade, trauma, ziekte of overlijden. Schade die verband houdt met een smart home device.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

U heeft per gebeurtenis een eigen risico van  100,- voor schades geclaimd op basis van:

  • schade veroorzaakt door vallen, stoten, breken, scheuren, barsten, omvallen, krassen, reinigen, verplaatsen of deuken.
  • schade aan huurdersbelang, bij schade door storm aan schuurtjes en schuttingen.

Let op: voor de Cyberservice geldt geen eigen risico.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. U ontvangt geen vergoeding voor schade die veroorzaakt is door een overstroming die het gevolg is van het bezwijken, beschadigen, overlopen of falen van primaire waterkeringen.

Cyberservice

Schade wordt vergoed tot maximaal  5.000,- per jaar.

Waar ben ik gedekt?

In de woning. Buiten de woning in kelderboxen of gezamenlijke ruimtes van het gebouw waar u woont (bijvoorbeeld in de hal of de lift), bij schade door diefstal of vandalisme is er dan alleen dekking na braak. In de Nederland bent u ook verzekerd voor schade of diefstal van inboedel uit een goed afgesloten auto tot een maximum van  250,-. De dekking voor diefstal na braak uit een auto geldt ook als diefstal is gepleegd tijdens een reis van maximaal 24 uur vanuit Nederland naar België, Luxemburg of Duitsland. Tijdens een verhuizing (voor beperkte schade-oorzaken zoals brand en een ongeval van het vervoermiddel). Voor de Cyberservice maakt het niet uit waar de schade is ontstaan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Verandert er iets in uw situatie? Meld dat dan aan ons.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of per jaar wilt betalen. Betalen kan via automatische incasso of u maakt het bedrag zelf over. Bij betaling per maand is automatische incasso verplicht.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt uw verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan telefonisch, via e-mail, schriftelijk en via onze website.